Nieuws
Assassin's Creed

Ubisoft werkt aan Assassin's Creed Infinity, is mogelijk een live service

Volgens geruchten heeft het spel een constant veranderende spelwereld

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft heeft aangekondigd aan een nieuwe Assassin's Creed-game met de codenaam Assassin's Creed Infinity te werken.

Dat deed het bedrijf in een nieuw artikel op diens officiële website. Meer informatie over het project wordt nog niet gegeven, maar het is wel duidelijk dat de ontwikkeling wordt geleid door een cross-studio bestaande uit Ubisoft Montreal en Ubisoft Quebec. De studio, die wordt aangestuurd door Marc-Alexis Côté, moet de toekomst van de franchise bepalen. Meer informatie over de projectleiders van het spel is in het artikel te vinden.

Vlak voordat het artikel werd geplaatst, verscheen er echter al een reportage op Bloomberg waarin mogelijke eerste details over de inhoud van Assassin's Creed Infinity worden gegeven. Volgens de reportage is Infinity in feite een live service-platform, waarbij diverse onderdelen van de game anders gaan ogen en aanvoelen. Het is de bedoeling dat de spelwereld, die bestaat uit diverse historische settings, constant blijft evolueren, vergelijkbaar met games als Fortnite. Eerder deze maand waren er ook al geruchten dat er voor Grand Theft Auto 6 iets soortgelijks staat gepland.

In de reportage van Bloomberg werd ook de projectnaam en de nieuwe cross-studio genoemd, dus het is mogelijk dat bovenstaande informatie over de inhoud van het spel ook op waarheid berust - al is dit niet officieel bevestigd door Ubisoft. 

In het artikel van Ubisoft laat het bedrijf weten op een later moment meer informatie te delen over Assassin's Creed Infinity, alsmede aankomende content voor het vorig jaar uitgekomen Assassin's Creed Valhalla.

Assassin's Creed Valhalla

Dit artikel delen:

Lees meer

Skategame Session komt naar PS5, PS4, Xbox-consoles en Steam Blood Bowl 3 uitgesteld naar volgend jaar
21

Reacties op: Ubisoft werkt aan Assassin's Creed Infinity, is mogelijk een live service

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 7 juli 2021 15:50
    Zolang het geen mmo is vind ik het goed. AC Odyssey en Valhalla voelen imho ook aan als een goede GaaS game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Harriebaldi

    • 7 juli 2021 15:56
    ik kan hier wel iets interessants in zien, als ze een singleplayer wereld ontwikkelen waarin je naar verschillende historische settings kunt gaan en steeds nieuwe verhalen en settings bijkomen. Maar als dit multiplayer wordt met teveel een focus op season passes en multicolor neon pakjes en wapens word ik wel verdrietig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 7 juli 2021 16:10
    @Harriebaldi

    Idd singleplayer GaaS goed. Multiplayer GaaS niet zo goed. Als ze gewoon lekker singleplayer blijven dan ga ik in ieder geval qua gaming een goede tijd te gemoet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 7 juli 2021 18:13
    @coola juist multiplayer lijkt me interessant. Denk aan The Division co-op eens raid / boss doen en dan met meerdere Assassins.

    Helemaal ernaartoe reizen, klimmen, uitzoeken en dan samen guards afmaken en de target. Kan prima toch? :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 7 juli 2021 23:56
    @Harriebaldi je moet je de k de vraag stellen hoe ze hieraan denken te gaan verdienen. Ubisoft heeft al geexperimenteerd met een shop, dus je gaat dingen kunnen kopen, ik de omdat dat buiten kijf staat. Wat mij betreft ok, al ligt het wel aan de invulling ervan. Als de reguliere gameplay wordt verstoord door reclames dan is het behoorlijk irritant.
    Multiplayer kan nog ok zijn zolang je de keuze hebt hier niet aan mee te doen.

    Het is nu nog ye vroeg om te oordelen natuurlijk, we weten veel te weinig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 7 juli 2021 16:01
    Hopelijk niet gelijk dit jaar een nieuwe deeltje.
    Het is te veel van t zelfde en niet goed interessant genoeg voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 7 juli 2021 16:02
    @xeros Staat toch in t artikel dat dit nou juist wat anders gaat worden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 7 juli 2021 16:01
    Zeg die onderverdeling per systeem op de hoofdpagina, da's kut. Vond t voorheen beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 7 juli 2021 16:38
    @Messtranor Echt he.. en dan Xbox helemaal onderaan. Kansloos.. hoe jaag je fanboys als mij weg..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 7 juli 2021 20:36
    @kleinekoosjer

    Iemand moet het hek sluiten,

    Lest best is aan jou niet besteed blijkbaar.
    Jammer hoor. Zo laat je een beetje negatief gevoel hangen over wat je fanboys noemt en in dit geval Xbox fanboys omdat die( als ze zo zijn als jij) wel heel makkelijk op zijn tenen zijn getrapt vanwege dat hun console ineens niet hoger staat.
    Terwijl het mogelijk gewoon alfabetische volgorde is.
    Kunnen ze hier niks aan doen dat Microsoft niet koos voor een letter A.
    Abox klinkt niet.
    Maar met de X kom je gewoon structureel op de onderste regionen.

    Daarbij wat is nu een beetje moeite doen om wat te scrollen.
    Wil je echt deze site verlaten omdat ze de Xbox niet hoger hebben staan? Serieus?
    Ik mag hopen van niet. Want dan gaat het je dus niet om de kwaliteit van artikelen maar enkel omdat ze Xbox hoger moeten zeggen dan de anderen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 8 juli 2021 09:45
    @watashi wa maurice desu. Sinds wanneer komt de N van Nintendo na P van Playstation?

    En zelfs van de categorieen met de P komt PC nog altijd voor PLaystation..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 7 juli 2021 20:31
    @Messtranor

    Er is een speciale pagina waarin je toch alles onder elkaar kunt zien zoals het voorheen was hoor. Lezen jullie niet dat gamer vraagt wat we ervan vinden.
    Daarin kun je mening geven maar daar staat ook een link naar de originele methode.
    Bookmark die en je kunt altijd lezen zoals het voorheen was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 7 juli 2021 22:15
    @watashi wa maurice desu. Wil ik niet, mag ik A.U.B. gewoon mijn mening hier geven net als iedereen? Ik vind t niet mooi, en ik wil geen bookmarks, ik gebruik geen bookmarks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 7 juli 2021 16:05
    Ik pak alvast de popcorn!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 7 juli 2021 17:08
    Niet meer aangeraakt sinds Origins maar deze wekt wel mijn interesse

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 7 juli 2021 18:08
    De volgende spijker in de doodskist?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 7 juli 2021 18:38
    Kan zeker interessant zijn, maar ook helemaal k*t

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JMG

    • 7 juli 2021 19:55
    Zolang het maar singleplayer kan. Ik doe niet aan multiplayer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 7 juli 2021 21:43
    Waarom vermoed ik dat dit een R.I.P. Assassins`s Creed game gaat worden.

    Dat de wereld met de tijd verandert vet maar waarom in godsnaam een online game waar je iedereen in ziet rondlopen, ik wil gewoon weer een goed AC single player verhaal.

    Mocht het worden als GTA Online of Fortnite dan hoop ik dat de game zo hard gaat falen dat dit een klap in het gezicht gaat worden bij Ubisoft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 7 juli 2021 22:03
    @DarkraverX

    Ik lees nergens dat het specifiek een online game word. GaaS betekent niet gelijk online only. Odyssey en valhalla zijn ook al GaaS lite.