Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws
None

Ubisoft krijgt 'moderner, directer en eenvoudiger' logo

Vierde wisseling in 31 jaar

Geschreven door Lucas May op
De Franse website Challenges.fr heeft het nieuwe logo voor gamemaker Ubisoft onthuld.

Het logo is bedoeld om een nieuw tijdperk voor de Franse uitgever in te luiden. Ubisoft is de afgelopen tijd nog actiever geweest om zich nog verder uit te breiden naar onder andere strips, films, tv-serie's, boeken en pretparken. Courtney Riss, brand manager van Ubisoft, geeft aan dat er bij het bedrijf om deze reden een behoefte was om een visuele verandering door te voeren.

De vorige keer dat het logo veranderde was in 2003. Toen werd gekozen om de regenboog om te ruilen voor de spiraal zoals we die nu kennen. De nieuwe versie van het logo is transparant en is "moderner, directer en eenvoudiger". Volgens de Riss is het logo tevens gemakkelijker te gebruiken op sociale media en is het "beter in harmonie met de tijd".

Het nieuwe logo wordt ongetwijfeld volop gebruikt tijdens de E3-persconferentie van Ubisoft, die op maandag 12 juni om 22:00 uur live te zien is.

None
None

Dit artikel delen:

Lees meer

Prey-update 1.04 voegt PS4 Pro-ondersteuning toe en meer Gebruik je woede in nieuwe features van Tekken 7
25

Reacties op: Ubisoft krijgt 'moderner, directer en eenvoudiger' logo

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • None

    coola

    • 1 maand, 3 weken geleden
    Ubisoft is de afgelopen tijd nog actiever gewesst om zich verder uit te breiden naar onder andere strips, films, tv-serie's. En met 2 eerste genoemde media hebben ze al redelijk succes en ik denk dat het helemaal goed gaat komen met de tv serie.

    Nieuwe logo ziet er wel nice uit btw.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    jewoenboy

    • 1 maand, 3 weken geleden
    @coola

    Ieder zijn smaak betreft logo.
    Ik moet nog steeds de AC film zien ondanks de gemixte ontvangsten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    darkmanwls

    • 1 maand, 3 weken geleden
    @jewoenboy Hij is wel aardig. Geen slechte film, maar ook zeker geen oscar materiaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    coola

    • 1 maand, 3 weken geleden
    @darkmanwls

    Idd als game verfilming is het een goede film maar het overstijgt de status gameverfilming jammer genoeg niet. Neemt niet weg dat ik totaal geen spijt heb dat ik hem in de bios heb gekeken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SevenEight

    • 1 maand, 3 weken geleden
    @jewoenboy Ik vond de film erg slecht. Smaken verschillen natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    woutzorz

    • 1 maand, 3 weken geleden
    @seveneight Ben het met je eens, ik vond het een bar slechte film. Ik ben een grote AC fan, maar de film kon ik echt totaal niet in komen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 1 maand, 3 weken geleden
    @woutzorz Ben het ook met je eens de film was zeer slecht en kwam ook niet overeen met de games.
    Hoop ook echt dat als ze verder gaan met dit verhaal dat ze het compleet anders doen want het was gewoon een slechte film terwijl michael geen slechte acteur is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Maux

    • 1 maand, 3 weken geleden
    @coola

    Redelijk succes op die gebieden? Niet bepaald. De Assassin’s Creed film is een behoorlijke flop gebleken. Het heeft bij lange na niet het budget van 125 miljoen dollar opgebracht ( zo'n 85 miljoen dollar). Niet echt een succes op filmgebied.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    coola

    • 1 maand, 3 weken geleden
    @maux

    Winst is winst, Ubisoft ziet het in iedergeval als genoeg redenen om door te gaan met films maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Maux

    • 1 maand, 3 weken geleden
    @coola
    De film heeft 125 miljoen gekost, er is tot nu toe 85 miljoen opgehaald, en veel meer zal dat niet meer worden. Dat is een verlies van zo'n 40 miljoen dollar. De plannen voor een deel 2 zijn dan ook vrijwel direct in de ijskast beland. Ik beweer niet dat Ubisoft geen films meer zal maken, alleen jij omschreef deze eerste stap als succes, en dat is het zeer zeker niet met een verlies van 40 miljoen dollar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    coola

    • 1 maand, 3 weken geleden
    @maux

    www.boxofficemojo.com/movies/?id=assassinscreed.htm

    World wide 240 miljoen op gebracht. 240 min 125 is 115 winst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Maux

    • 1 maand, 3 weken geleden
    @coola
    Die 125 miljoen is enkel de productiekosten. Je vergeet een aantal belangrijke (dure) kosten: marketing (niet ongebruikelijk dat die net zo groot zijn als de initiele productiekosten), het deel voor de bioscopen (ongeveer 40-50%), Dit zijn de bruto-opbrengsten. Om vandaag de dag als bigbudgetfilm uberhaupt uit de kosten te komen, moet je minimaal twee keer zoveel opbrengen als dat de film gekost heeft: 250 miljoen dus (en dan heb je dus nog nauwelijks winst).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    darkmanwls

    • 1 maand, 3 weken geleden
    @maux https://www.vg247.com/2017/01/11/assassins-creed-film-has-grossed-close-to-150-million-at-the-box-office-worldwide/ Lees dit even door. De film heeft wel degelijk winst gemaakt. En de co-producent heeft zeker wel interesse in sequels

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    woutzorz

    • 1 maand, 3 weken geleden
    Ben wel benieuwd hoe ze dit logo gaan implementeren in de games. Vind het nu heel tof hoe ze het Ubisoft logo in het openingsscherm elke keer weer aanpassen naar de stijl van de game. Persoonlijk vind ik het nieuwe logo niet heel sterk, maar zal ook gewenning zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    water

    • 1 maand, 3 weken geleden
    @woutzorz precies dit ze verwerkte inderdaad het logo altijd prima met de sfeer van de game waar het in voorkwam maar afvragen of dat nog wel mogelijk is met een simpeler logo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    D4rKy28

    • 1 maand, 3 weken geleden
    het 1995 logo blijft heer en meester.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Stickz

    • 1 maand, 3 weken geleden
    Ze gaan het logo aanpassen aan hun huidige manier van games uitbrengen. Eenvoudig, simplistisch, incompleet en wellicht wel met DLC. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    TripleDad

    • 1 maand, 3 weken geleden
    Hoppa, weer een marketingbureau wat tonnen opstrijkt voor een onnodige wijziging.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    TheChief

    • 1 maand, 3 weken geleden
    Het oude logo was al strak en modern, beetje onnodige actie dit. Plus ik vind het niet echt een verbetering, het is een tikje saai.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Millman7

    • 1 maand, 3 weken geleden
    Alhoewel ik het met de meesten eens ben wat betreft het nieuwe logo snap ik de verandering wel. Flat Simplistic Design is het helemaal de laatste jaren, kijk maar naar bedrijven als Google en Apple (al neem ik nu wel twee grote bedrijven die niet bepaald relevant zijn). Een wit, plat logo is eenmaal makkelijker te implementeren op foto's, achtergronden, box arts etc. Ook oogt het rustiger en 'cleaner'.

    Toen ik het kopje las was mijn verwachting slechts het woord ubisoft in een bepaalde font, maar achteraf is de 'swirl' wel iconisch geworden dus snap ik wel waarom ze het er in gelaten hebben. Als voorstander van flat/material/simplistic design vind ik het nog een prima logo, slechts een kwestie van wennen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.