Nieuws
Assassin's Creed: Valhalla

Ubisoft kondigt Assassin’s Creed Valhalla aan

Eerste artwork van de game is onthuld

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft heeft vandaag officieel Assassin’s Creed Valhalla aangekondigd.

Sinds 14:00 uur vanmiddag zond Ubisoft een livestream uit waarin artiest Kode Abdo, ook bekend als Bosslogic, artwork van de nieuwe Assassin’s Creed maakte. De livestream werd gedurende de hele dag getoond. In de loop van de livestream werd duidelijk dat het hoofdpersonage op de artwork een Viking is.

Aan het einde van de stream werd het Assassin’s Creed-logo op de bijl van het hoofdpersonage getekend. Daarna werd de naam van de game onthuld, Assassin's Creed Valhalla. Verder werd ook het logo van de game onthuld. Morgen om 17:00 uur Nederlandse tijd toont Ubisoft de eerste trailer van de game.

Verdere informatie over Assassin's Creed Valhalla is er nog niet. Zo is het ook nog niet duidelijk op welke systemen het spel verschijnt. Waarschijnlijk komt de game uit op PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5, Xbox Series X en pc, maar dit is nog niet bevestigd. Een releasedatum is ook nog niet bekend.

Assassin's Creed: Valhalla
Assassin's Creed Valhalla

Dit artikel delen:

Lees meer

Sony maakt PlayStation Plus-games van mei bekend Nieuwe Assassin's Creed wordt vandaag onthuld
20

Reacties op: Ubisoft kondigt Assassin’s Creed Valhalla aan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • MikkelR1

    • 29 april 2020 23:00
    Ik ben niet zo thuis in geschiedenis, geen idee welke tijd dit moet voorstellen. Iets met Vikingen?

    Het mag van mij wel iets minder op boten gericht zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 29 april 2020 23:10
    @MikkelR1 Dan ben ik bang dat deze niets voor jou gaat zijn. Historisch gezien waren de Vikingen best druk met het zeilen rond Europe (en deel van de rest van de wereld) voor expedities.
    Later - en zo nu en dan - stichtten ze op bepaalde plaatsen ook nederzettingen. Engeland is een groot voorbeeld voor waar dat vooral gebeurde.

    Het waren ook handelaars, iets wat snel wordt vergeten. Slavenhandel is daar ook een voorbeeld van. Zij werden uit veroverde gebieden gehaald en elders verkocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DuychDemon0603

    • 29 april 2020 23:10
    @MikkelR1
    De vikingen speelde een grootte rol in de vroege middeleeuwen van ongeveer 500 tot 1000 nc. Zij waren toen der tijd met heel veel, waardoor hun woonplaatsen overbevolkt raakten. Daarom gingen ze binnen Europa zowel plunderen als nieuwe leefgebieden zoeken. De vikingen hadden hierin een zeer groot voordeel aangezien zij toen de beste en snelste schepen van Europa hadden.

    Ubisoft kennende willen ze de games zo realistisch mogelijk maken. Dus reken er maar op dat er we weer met die rotschepen moeten varen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 29 april 2020 23:17
    @MikkelR1 'de vikingen' is nogal een verzamelterm, dan kan het inderdaad grofweg tussen 500 en 1000 afspelen. Gezien het overkoepelende thema van Assassin's Creed zouden de nadagen van de Vikingen (1000/1100) logisch zijn, toen kwamen ze meer en meer in conflict met de christenen (en dan leg je makkelijk de link met de Templars natuurlijk). En reken maar dat we weer gaan varen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 30 april 2020 07:15
    @MikkelR1 Vikingen, joepie!
    Maar idd, dat gedoe met die boten hoeft voor mij ook niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DevTrunks

    • 30 april 2020 00:15
    Ragnar Lothbrok Simulator! Ben benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Yoji

    • 30 april 2020 01:53
    Cooooooooola, waar ben je??????????

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 30 april 2020 08:18
    Coola is gebant. Snif snif

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Wiepie

    • 30 april 2020 08:18
    Zin in. Leuk ook dat het nu eens in onze buurt afspeelt. Ben benieuwd of we ook ons landje aan kunnen doen. Dorestad was in die tijd onze grootste stad, hoop dat het er in zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 30 april 2020 08:31
    VR ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 30 april 2020 09:51
    @ebiker ga jij nou bij iedere game zeiken om VR? Dat past toch helemaal niet bij assassin's creed? Het is 3rd person om te beginnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 30 april 2020 22:51
    @darkmanwls ja ! Meer AAA VR games !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 1 mei 2020 10:18
    @ebiker meer AAA vr games is prima. Maar niet iedere game leent zich er voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Linksquest

    • 30 april 2020 10:25
    Ben zeer benieuwd, moet die andere 2 nog gaan spelen, binnenkort maar eens gaan doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 30 april 2020 10:31
    Op zich een interessant punt in de geschiedenis weer, maar zoals iemand bij het andere artikel al zei, waarom niet eens iets uit een totaal andere tijd?
    Er is weer een punt gekozen waarbij ze het varen letterlijk kunnen kopieren, bootjes aanpassen en klaar.
    Met Origins dacht ik even dat Ubisoft het anders zou gaan doen, maar nu lijken ze weer de copy-paste methode toe te gaan passen.
    Ik ben op zich wel benieuwd naar de trailer, maar wacht sowieso de reviews af. Als daar uit blijkt dat ie teveel lijkt op Odyssey, waar ik me best mee vermaakt heb, dan heb ik hem eigenlijk al gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MoodyBanter

    • 30 april 2020 11:04
    Altijd al zitten te wachten op een AC in het Vikingtijdperk, alleen kan niet zeggen dat de gameplay aanpak van Odyssey en Origins echt nice vond. Mooie open wereld, met weinig detail, weinig diepgang en gewoon weer classic binnen gebieden 100% behalen met niets nieuws.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 30 april 2020 11:22
    Het zal er in iedergeval net als de vorige games wel weer heel mooi er uit zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 30 april 2020 11:29
    Vikingen, Nice 😁 misschien wordt dit dan toch mn eerst AC 😅

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hubertje

    • 30 april 2020 12:50
    Nice. De vikingen vond ik altijd al een leuk en interessant onderwerp. Ondanks dat sommige mensen het varen niet leuk vinden vind ik dat juist een van de leuke dingen van de nieuwe games. Nu moet ik wel zeggen dat rogue en black flash leuker waren om te varen, maar toch vond ik het met die Griekse boten ook nog leuk. Ik denk dat ik weer een collectors edition ga halen van deze game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Cjn2

    • 30 april 2020 19:14
    Ik had ooit eens ergens gelezen dat Ubisoft voor AC de tijdlijn van de Nederlandse Gouden Eeuw zou willen gebruiken. Koning William, Michiel de Ruyter, De Witt, de VOC, Indië e.d. Is hier meer bekend van of was dit gewoon onzin?