Ubisoft en Riot Games nemen giftig gedrag in online games onder de loep

Ubisoft en Riot Games nemen giftig gedrag in online games onder de loep

Ubisoft en Riot Games starten samen een onderzoek waarbij giftig gedrag van spelers in online games wordt onderzocht - en vooral hoe dit tegen kan worden gegaan.

Dat hebben de bedrijven aangekondigd. Het onderzoek heet Zero Harm In Comms en moet onderzoeken of via het gebruik van databases met informatie over spelers en een kunstmatige intelligentie sneller opgetreden kan worden tegen storend gedrag.

Giftig gedrag binnen online games blijft een aanhoudend probleem. Zo hebben spelers te kampen met scheldwoorden alsmede seksuele en racistische opmerkingen. Het doel van Ubisoft en Riot Games is om over de gehele industrie een oplossing te vinden en zo een prettigere virtuele ervaring voor spelers te creëren. De bevindingen van het onderzoek worden in 2023 dan ook met de gehele game-industrie gedeeld.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Een gratis game die voornamelijk gespeeld word door pubers, zagen we niet aankomen... Ok ok, dat kan prima samen ofc. Laten we anders kijken naar de opzet van het spel. Wanneer een game goed gaat zal niemand gaan schelden en tieren, maar o wee als iemand maar 1 klein foutje maakt, dan komt de shitstorm over je heen. Het spel is te serieus voor vergeving. Vaak wanneer er een foutje gemaakt word zoals iemand achtervolgen en zelf dood gaan, is de trigger voor een aanval die lastig is af te slaan omdat het team dan minder mensen heeft. Omdat te voorkomen gaat men ervan uit dat iedereen, elke hero en ability kent en weet hoe die moet spelen. Je zou zeggen dat je dat mag verwachten wanneer je ergens hoog in ranked aan het spelen bent maar nee hoor, zelf op het laagste niveau gaat men zo terkeer. het is ook zo spannend en als je wilt winnen dan giert de adrenaline door je lijf, een uitbarsting is niet meer dan normaal dan. Ik ben erg benieuwd hoe ze dat tegen willen gaan, zoals ik het nu zie willen ze AI gebruiken om player reports versnelt te oordelen en toxic spelers gaan bannen. Kan voor een deel werken maar daarmee heb je nog niet de oorzaak te pakken. Zoals handige Harry vaak tegen de Baron zei: Foutje moet kunnen toch?

0
test

Ligt dan zeker aan bepaalde spellen die schijnbaar giftige types aantrekken want ik heb in jaren online gamen dit echt nog nooit meegemaakt of langs horen komen in comms. Ook niet wanneer alles zwaar slecht gaan in een potje, frustrerend is of er duidelijk 'slechte' teamgenoten zijn. Voor de gehele industrie hoeven ze dus niks op te lossen mijns inziens, blijkbaar alleen voor een select aantal games die klaarblijkelijk zoveel onwenselijke spelers aantrekt dat dit een onderzoek en handhaving rechtvaardigen zou.

0

Aanbevolen voor jou