Nieuws
Ubisoft logo

Ubisoft draait meest succesvolle kwartaal ooit

Rainbow Six heeft inmiddels meer dan zeventig miljoen spelers

Geschreven door Michel Musters op
Het laatste kwartaal van 2020 was het meest succesvolle kwartaal ooit van Ubisoft.

Dat liet het bedrijf weten tijdens de bekendmaking van diens kwartaalcijfers. Ubisoft boekte een netto winst van ongeveer een miljard euro, meer dan het dubbele dan de 455,5 miljoen euro die in dezelfde periode een jaar eerder werd behaald. Het bedrijf is daarnaast de meest succesvolle third-party uitgever op de Switch.

"We hebben Ubisofts sterkste kwartaal ooit bereikt dankzij de kwaliteit van onze releases en de variatie in ons portfolio. We zijn enorm trots op onze teams die in deze uitdagende tijden geweldige spellen hebben gelanceerd op verschillende systemen."

Eind vorig jaar gaf Ubisoft onder andere Assassin's Creed Valhalla, Watch Dogs Legion en Immortals: Fenyx Rising uit.

Ubisofts online shooter Rainbow Six Siege heeft inmiddels meer dan zeventig miljoen spelers, zo liet men ook weten. De game verscheen eind 2015. Door constante ondersteuning van updates en nieuwe content door de uitgever is het spel uitgegroeid tot een van de meest succesvolle multiplayergames van Ubisoft. De afgelopen twee jaar heeft het spel nog 25 miljoen spelers aangetrokken.

Assassin's Creed Valhalla

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe Minecraft Dungeons-uitbreiding komt deze maand uit 'GoldenEye 007-remaster werd tegengehouden door Nintendo'
33

Reacties op: Ubisoft draait meest succesvolle kwartaal ooit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 10 februari 2021 09:10
    Creed gekocht bij me series x en zo 100 uur in gestopt vond het een leuke game maar vond nou neit dat je een assasin was dat had ik bij de vorige 2 ook maar verder geen slechte game.
    Legion van maatje geleend mooie game maar weet niet het was het gewoon net niet voor mij, en toen ik klaar was met verhaal ook niet meer verder gespeeld.
    Nu net begonnen met immortals 2e hands gekocht en dit is toch voor mij persoonlijk de betere van de 3 heerlijke game die ik met me zoontje speel. pPzzels hadden wat moeilijker gemogen want heb er nog geen 1 gehad waar ik even goed moest nadenken van en hoe nu verder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 10 februari 2021 09:36
    Ik wil eigenlijk wel weer eens nieuwe beelden zien van de aankomende Far Cry. Hoor nu alleen maar nieuws over spellen die al zijn uitgebracht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 10 februari 2021 09:51
    Heb Walhalla gekocht zodra die stukkie was afgeprijsd. Dat gebeurd bij UBI sowieso al na een week of 3. Zijn nu ook weer flink aan het stunten.. Zo ga ik vanmiddag weer 9 euro aan ze geven voor Division 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 februari 2021 10:09
    "We hebben Ubisofts sterkste kwartaal ooit bereikt dankzij de kwaliteit van onze releases en de variatie in ons portfolio"
    Flikker toch op!
    Kwaliteit van de releases, dikke bullshit.
    Variatie in je portfolio? Er zijn zo al 3 IP's die heel erg op elkaar lijken dat noem ik geen variatie.

    Ben benieuwd hoe groot het aandeel is van de microtransacties, ik vermoed dat daar het meeste uitgehaald wordt.
    Als je ziet hoe snel de prijzen van hun games dalen na de release, binnen een paar weken gaat er al 20€ vanaf, met een pre-order ben je dan echt een dief van je eigen portemonnee.
    Het kan dus bijna niet anders dat dat gecompenseerd wordt met microtransacties en de XP-boosters. Niet zo gek dus dat Ubisoft er een kunstmatige XP-wall in bouwt, het levert dikke knaken op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 10 februari 2021 10:33
    @Ziminar Ik denk dat je Ubisoft verward met EA.
    Ubisoft heeft de afgelopen jaren onzettende goeie en titels geleverd voor
    een breed publiek.Nadeel hierbij is dat consumenten bij vervolgtitels
    een spel willen wat trouw is aan de voorganger, niet te veel verschilt maar
    wel vernieuwend is. Als we de Far Cry series als voorbeeld nemen zie je dat
    ubisoft heel veel variates heeft geprobeerd maar bij sommige fans het nooit goed kunnen doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 februari 2021 10:46
    @StormFox

    Kijk alleen maar naar AC. Sommige fans : Origins, Odyssey en Valhalla wijken teveel af qua gameplay en verhaal

    Maar dat is imho bullshit de AC RPG trilogy heeft 100% een AC vibe en heeft ook 100% te maken met AC. Het belangrijkste element van de AC franchise word ook ten volste benut namelijk de Isu en hun artifacts.

    Over de variatie, als ik watch dogs, immortal fenix Rising, far cry of the division speel heb ik niet het gevoel dat ik een Assassin's Creed game speel, want ze variëren qua gameplay en story te veel van elkaar om die claim te kunnen maken.

    Thja die micro transacties zijn kut dat zal ik niet ontkennen, maar ik weiger die gewoon te gebruiken. Wat ik niet zal doen is een games en bedrijven boycotten omdat ze micro transacties er in verwerkt hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 10 februari 2021 13:02
    @coola En IMHO heeft Valhalla GEEN Asssasin's Creed vibe. Ik heb elk deel gespeeld (minimaal 2 keer) en de naam Isu kende ik niet eens. Moet zeggen dat na de dood van Desmond het moderne tijd deel me helemaal niks meer doet. De connectie is weg. Maar goed ook bij de laatste keer herspelen van deel III ging ik tot het einde van het verhaal van Ratonhnhaké:ton en niet verder. Die hele first civilization of Isu of hoe ze dan ook heten dat zal me aan mijn reet roesten.

    Ubisof kennende zullen ze denken "Hey die gast vindt het goed zolang het over de ISU gaat" en dan komen ze met een ruimte RTS waarin een ISU planeet is gevonden en het is een race wie er als eerste aankomt. Of een voetbal game waarin de trofee toevallig een ISU apple is.

    Het belangrijkste element zijn de Assassin's en hun credo. Daarom heet de serie ook Assassin's CREED. Denk dat het merendeel van de fans niks geen interesse heeft in de moderne tijd en de games juist speelde vanwege de historische setting.

    Welke nu een schim is van wat die ooit was.

    Als ik bedrijven ga boycotten om Microtransacties dan kan je inderdaad geen enkele game meer spelen. Maar Ubisof maakt het wel heel bont:

    Na release (en alle reviews) een XP booster op de markt brengen. Waarmee ze dus toegeven dat grinden nog steeds nodig is, ondanks eerdere beloftes.

    De DCL zal het beroven van Parijs omvatten.

    In de game zelf moet je steeds hetzelfde doen totdat je elk gebied aan je kant hebt staan, je mag niks skippen. Ja er zijn de quests rondom die goden maar die zijn net zo gepast als iemand op een Star Trek conventie in een Ewok pak.

    Het leukste en hetgeen iedereen wil doen, DAT zit echter in de DLC. Maar goed beide trucjes flikten ze met Oddesey ook al.

    Ik trap er in elk geval niet meer in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 februari 2021 13:23
    @bigds9fan

    Dan speel je franchise al van af het begin met een andere mindset dan mij. Want ik vond bij deel 1 de those who came before insteek het meest interessante. Overigens vind ik dat ze de geschiedenis nog steeds goed benutten. Ze zijn in grote lijnen ook nog steeds historische correct.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 10 februari 2021 13:40
    @coola "In grote lijnen". Sorry maar de goden hebben nooit bestaan en ALS ze al bestaan hebben dan zijn ze uitgeroeid door een kwaaie Spartaan.

    En ook de Minotaur, Pegasus en weet ik wat voor een gebeeste hebben nooit daadwerkelijk bestaan. Evenals de broers Lothbroek.

    Dan vind ik de serie Spartacus accurater en daar zitten ook genoeg fouten in.

    Hoe dan ook het kan beiden, een sterk verhaal rond de ISU en een toffe setting in het verleden.

    Daarnaast vind ik dat ze met de grote open gebieden gewoon maar wat kunnen doen terwijl het namaken van een stad veel moeilijker (en dus indrukwekkender) is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 februari 2021 13:48
    @bigds9fan

    Die goden en de mythische wezens worden juist lore wise perfect uitgelegd. En op die goden en mythische wezens na is het gewoon weg historisch correct

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mellieee

    • 10 februari 2021 14:56
    @coola Echt een heel oprechte vraag: Krijg jij geld van Ubisoft of krijg je een kogel als jij jezelf negatief uitlaat over Ubisoft?
    Alles wat Bigds9fan zegt klopt ongeveer.
    Ik heb veel AC games gespeeld behalve Rogue, Origin en Valhalla dan, maar pakt het verhaal jouw echt nog?
    Misschien ga ik te ver terug in de geschiedenis, maar Ezio raakte je in principe nog en dat waren echt toffe verhalen. Unity was ook een mooi verhaal met mooie personages (al was deze game op het begin wel buggy) en Black flag misschien wel mijn favoriet was ook echt iets nieuws en leuk, met een opzich redelijk verhaal.
    Odessey vond ik de eerste 10-20 uur leuk, maar werd hoe langer ik speelde een groter gedrocht. Die stem van Alexxios kon ik mezelf alleen al kapot aan ergeren, alsof een Rus gebrekkig Engels praat en daar nog over opschept ook.
    En ik snap dat het een kwestie van smaak is, maar mij kun je niet vertellen dat als je de eerste 5/6/7 games leuk en goed vond deze niet beduidend minder vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 februari 2021 15:05
    @Mellieee

    Ja ik vind het verhaal nog steeds geweldig. En ik zal even een rangschikking maken van de games

    01 AC odyssey
    02 AC Valhalla
    03 AC Origins
    04 AC Black Flag
    05 AC Brotherhood
    06 AC Syndicate
    07 AC III
    08 AC Rogue
    09 AC Revelatation
    10 AC II
    11 AC Unity
    12 AC Liberation
    13 AC I

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mellieee

    • 10 februari 2021 15:43
    @coola Blijkt maar weer hoe smaken verschillen he.
    Ik vond het sluipen en een echte assassin zijn leuker, dan dat hack & slash dus daarom vind ik het steeds minder worden.
    Ben jij het ook niet met mij eens dat Ezio bijv. een veel mooiere hoofdpersonage was dan Alexxios of die Viking nu?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 februari 2021 15:50
    @Mellieee

    Oeh das ook een mooie om een rangschikking van te maken

    01 Edward Kenway
    02 Ezio auditore da Firenze
    03 Jacob Frye
    04 Eivor
    05 Alexios
    06 Bayek
    07 Evie Frye
    08 Arno Dorian
    09 Shay Cormac
    10 Connor Kenway
    11 Aveline de Grandpré
    12 Altair.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 10 februari 2021 20:08
    @Mellieee Ook deel 3 kom mij bekoren want het belichtte een stukje geschiedenis wat men het liefste weggemoffeld.

    Sinds Origins is de serie toch haar identiteit kwijt geraakt.

    Kassandra was nog wel leuk maar Eivor is een van de minst interessante personage uit de reeks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GRDavies

    • 11 februari 2021 10:10
    @bigds9fan Ik ben vorige week begonnen met Odyssey en ik had al gelezen dat je beter als Kasandra kan spelen. Voor mij is dit de beste AC tot nu toe (voorheen Syndicate). Met Origins heb ik me prima vermaakt, maar voor het gevoel was dat een kladversie, waar Odyssey "voor het echie was". Ik ben wel benieuwd naar Valhalla, maar eerst Odyssey uitspelen (/ Platinum?)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 10 februari 2021 10:34
    @Ziminar Oké boze man. Immortal, Assassins Creed, Watch Dogs Legion, The Division 2, Rainbow Six: Siege. Dat is het arsenaal dat ze op dit moment hebben. En dat is toch echt feitelijk gezien van prima kwaliteit en een flink gevarieerd aanbod..

    Het zijn geen games die een 10 krijgen, maar dat hoeft ook niet en niet iedere game kan een 10 zijn..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 februari 2021 11:40
    @MikkelR1 KLopt, maar je kan wel mikken op een 10 en dat is niet wat Ubisoft probeert, die mikt op de 7,5

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 10 februari 2021 12:04
    @Ziminar Ze hebben niet echt uitblinkers of originele ideeën, maar als bedrijf doen ze het toch heel netjes? Als ze een stijgende omzet/winst hebben, waarom zou je dan voor die 10 gaan als het met de 7,5 ook lukt? Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen maar bedrijven die geld willen verdienen. ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 10 februari 2021 13:12
    @Aerofox81 Geld verdienen is niks mis mee. Het is tenslotte een bedrijf. Maar je kan de luie manier doen zoals EA met elk jaar een update bestand voor 60 Euro en veel lootboxen.

    Dan is er de half luie aanpak zoals Ubisof nu hanteert, gewoon de game van vorig jaar kopieren, de setting iets aanpassen en klaar. Ze hebben niet eens de moeite genomen de kill restricties uit de game te halen bij Valhalla terwijl Vikingen er om bekend stonden dat ze vreselijk huis hielden.

    En last but not least zijn er echt goede bedrijven die zich richten op pure kwaliteit zoals Sucker Punch. Ghost Of Tsushima was geheel met Japanse audio te spelen en de liefde droop er vanaf. En je had van de 1ste minuut zin om te spelen want je wou je land bevrijden van de Mongolen.

    Plak er de fanon aan vast dat die gebacked worden door de Tempeliers en dat Yuna een Assassin is die Jin bij het Brotherhood haalt en je hebt een betere en toffere Assassin's Creed game als Ubisof ooit kan maken.

    Bij Valhalla had ik zoiets van, 2 jaar bezig en DIT is het resultaat? Een gigantische bugfest met een verhaal wat zo middelmatig is?