Nieuws
Ubisoft

Ubisoft-directeur zou werknemers vragen om kwaliteit en kostenbesparing

Kotaku claimt een e-mail van Yves Guillemot onder ogen te hebben gekregen

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft-CEO Yves Guillemot zou een e-mail naar werknemers hebben gestuurd waarin hij werknemers vraagt om het leveren van kwaliteit en het besparen van kosten.

Kotaku claimt een e-mail onder ogen te hebben gekregen die Ubisofts CEO Yves Guillemot naar werknemers zou hebben gestuurd, waarin hij duidelijk maakt dat uitstel en annuleringen "gevolgen hebben voor onze gemaakte kosten en onze omzet laten dalen". Hij zou in de mail vervolgen: "Vandaag, meer dan ooit, heb ik jullie volledige energie en inzet nodig om er voor te zorgen dat we terugkeren op het pad naar succes."

De mail vervolgt: "Ik wil jullie allen vragen enorm voorzichtig en strategisch te werk te gaan bij jullie initiatieven en uitgaven, om er voor te zorgen dat we zo efficient en slank als mogelijk zijn. (...) Het is aan jullie om deze line-up op tijd en van het verwachte niveau te leveren, en iedereen te tonen wat wij kunnen."

Eerder vandaag kondigde de Franse uitgever aan dat het Skull and Bones wederom heeft uitgesteld en dat de game ergens tussen april dit jaar en maart 2024 uit moet komen. Daarnaast heeft het bedrijf drie games geannuleerd.

Ook kamp het met tegenvallende verkoopresultaten van twee uitgebrachte games vorig najaar - Mario + Rabbids: Spark of Hope en Just Dance 2023. Ubisoft is dan ook van plan om de komende twee jaar ongeveer 200 miljoen euro te besparen door het bedrijf te herstructureren en op andere manieren kosten te besparen. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Releasedata Redfall en Forza worden tijdens livestream onthuld PlayStation 5-update voegt DualSense Edge-ondersteuning toe
37

Reacties op: Ubisoft-directeur zou werknemers vragen om kwaliteit en kostenbesparing

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 12 januari 2023 16:26
    Gaat allemaal goed komen. I have faith

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 12 januari 2023 17:13
    @coola

    Net als in Skull and Bones? Wat vind je daar trouwens van? Ik was wel benieuwd naar jouw mening!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 januari 2023 17:18
    @Bteqq

    Ook met skull and bones gaat het goed komen. Ik weiger een doem denker te zijn. Daarbij Duke nukem forever is van 1997 tot 2011 in ontwikkeling geweest en guess what dat is was een van mijn meeste favoriete games van 2011 ( ik weiger het een mislukking te noemen want ik heb zwaar genoten van die Game)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 12 januari 2023 18:22
    @coola Gelukkig dat jij er nog vertrouwen in hebt. Maar dit is wel een beetje ongeloofwaardig. Want het is duidelijk goed mis bij de uitgever zo blijkt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 12 januari 2023 23:45
    @Snoop213 Dat er iets mis is dat is zeker, games als Beyond Good and Evil 2, uitstel keer op keer van Skull and Bones, een uitstel snap ik, echter paar keer uitstellen geeft aan dat de game toch niet aan de verwachtingen voldoet nadat ze de beta online gooide.

    Maar goed ik denk dat ze beter de focus hadden kunnen leggen op een geweldig piraten spel zonder de naam Assassin`s Creed want Black Flag is bij menig AC freak toch wel de nummer 1 en dat had puur met de setting te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 januari 2023 08:55
    @DarkraverX dat denk ik dus ook, er is duidelijk iets mis. Ubisoft is simpelweg te groot geworden om nog goed te kunnen managen. Het lijkt erop dat ze onlangs pas zijn gaan inventariseren waar de allemaal aan werken en hebben een aantal projecten de nek om gedraaid.
    Alleen maar goed denk ik, focus houden op wat belangrijk is.
    Ik denk eerlijk gezegd dat Skull and Bones en Beyond Good en Evil niet meer te redden zijn. Daar verwacht ik geen goeie game meer van.
    Ik denk verder dat Ubisoft straks misschien wel rode cijfers gaat laten zien bij de jaarcijfers.
    Ze zijn rijp voor een overname maar ik denk niet dat een Microsoft of een Sony zich hieraan wil branden. Misschien Tencent die werkelijk alles wil overnemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 13 januari 2023 09:29
    @fonsrutte Wat overname betreft hoop ik het niet, Ubisoft is toch wel altijd 1 van mijn favoriete ontwikkelaars geweest.

    Beyond Good and Evil 2 snap ik niet dat ze de game helemaal omgegooid hebben, ze hadden het bij het oude concept moeten houden, deel 1 is toch wel 1 van mijn favoriete games van Ubisoft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 januari 2023 10:13
    @DarkraverX ik denk vooral dat een random concept hadden en daar het Beyond Good and Evil geplakt hebben, daar vroegen gamers om en verkoopt dus beter. Vervolgens blijkt dat concept niet te werken.
    Ze hadden het nooit zo vroeg moeten aankondigen.
    Skull and Bones hetzelfde, in 2017 aangekondigd en pas 6 jaar later moet ie dan eindelijk uitkomen en twijfelt alles en iedereen of het wel iets wordt.
    Lijkt mij allemaal heel slecht gemanaged

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 13 januari 2023 13:32
    @fonsrutte Klopt, games worden te vroeg en te snel aangekondigd, echter heeft dat soms ook weer een voordeel, zo kan men de game beoordelen en is men niet eens met bepaalde dingen dan kunnen ze dat aanpassen.

    De ellende is dat men nu tegenwoordig te veel naar het succes van Fortnite kijkt en daarop in willen spelen, echter bepaalde games die altijd een goed single player verhaal hadden moeten ze niet ineens een MP concept van maken, laat die games gewoon SP.

    Kijk naar Fallout 76, Bethesda zegt dit is waar jullie om vroegen, nee de mensen vroegen niet om een MP game, mensen willen de lone ranger en verwachten de lone ranger.

    Om die reden had ik het veel vetter gevonden als Skull and Bones een echte piraten game had geweest met een sterk verhaal en ik weet zeker dat men met de huidige geschiedenis dat zeker hadden kunnen doen.

    Voor de rest zeker met je eens dat management het probleem is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 13 januari 2023 10:20
    @coola
    Ik begrijp je liefde voor Ubisoft, maar je moet ook niet teveel door een roze bril kijken. Beyond Good & Evil 2, Skulls & bones en Prince of Persia hebben last van ontwikkelingsproblemen. En ik denk dat die Avatar game ook in de problemen zit. Nu deel 2 in de bios draait, was het toch perfecte moment om de game uit te brengen.
    Skull & Bones kan voor jou een fantastische ervaring worden, maar als het niet aanslaat bij het grote publiek dan wordt de stekker eruit getrokken. Player 2 en ik balen ook dat Babylon Fail gefaald heeft.
    Het gaat niet goed met Ubisoft. Roller Champions heeft ook niet het succes gehaald waar ze op hoopte. Het Battle Royale genre was ook een dikke faal voor hun. En de AC-serie wordt steeds minder goed ontvangen bij het grote publiek.
    Als Ubisoft valt hoop ik dat een paar series in goede handen terechtkomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gotcha123

    • 13 januari 2023 20:26
    @coola seriuously? dit is gewoon typisch CEO geleuter. Hij zegt: we gaan stevig bezuinigen en we verwachten van jullie dat je een enorm hoog niveau van kwaliteit levert met minder middelen, en als dat allemaal niet lukt is het je eigen schuld., want je hebt het zelf in de hand. Over een paar maanden volgen ontslagen, daar kun je vergif op innemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 12 januari 2023 16:33
    Lijkt me logisch. Veel bedrijven hebben dit ook nodig en voornamelijk grote gamebedrijven. Die zitten inmiddels vol met de jongere generatie werkers die vaak denken dat iedereen zich overal maar aan moet aanpassen. Ubisoft is zo'n bedrijf waarbij veel mensen meer tijd spenderen aan inter-company communities zoals Diversity & Inclusivity, LGBQT+ en andere communities die - in mijn mening - zeker belangrijk zijn, maar zeker geen overheersende stoorzender binnen bedrijven horen te zijn. Als ik dan soms zie hoe het eraan toe gaat, met initiatieven als "Yoga during work time" of "No-meet <insert>day", dan denk ik bij mezelf van ja, waar ben je dan mee bezig als bedrijf.

    Daarmee wil ik overigens totaal niet zeggen dat je je niet fijn moet voelen op werk of dat er geen ruimte voor belangrijke maatschappelijke dingen of zelfs gewoon wat plezier moet zijn, maar ik wil er wel mee zeggen dat er tegenwoordig in zulke bedrijven meer gehannest dan gewerkt wordt. Het groepje dat er niet aan mee doet, hard werkt en het bedrijf dan "maakt" heeft vaak dan weer met de andere realiteit te maken, want die worden wel weer geforceerd om belachelijke uren te maken om dat te compenseren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heer Mida

    • 12 januari 2023 17:22
    @geeMc De DIE-cultus wordt als eerste weggesneden wanneer bedrijven bij zinnen komen en zich herinneren dat er geld in het laatje moet zijn om dat soort onzin te financieren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    powerball

    • 12 januari 2023 19:36
    @geeMc waarom zou er ruimte moeten zijn voor de LGBQT+ activiteiten op de werkvloer ?

    Ik heb nooit gesnapt waarom dit iets is waar aandacht aan moet worden besteed. We hebben toch ook geen bijbel studie groepen onder werktijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 12 januari 2023 21:48
    @geeMc

    Je hebt duidelijk geen idee… dus houdt liever je mond over hoe Ubisoft in elkaar steekt. Ik kan je in ieder geval verklappen dat het niets te maken heeft met de communities… heeft meer te maken met de structuur van het bedrijf zelf.
    Ik heb die inside informatie meegekregen namelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 13 januari 2023 10:08
    @Ardyn ik zou de discussie graag met je aan gaan, maar je reactie dat ik mijn mond moet houden is een beetje kinderachtig en zegt mij al genoeg dat jij niet open staat voor een volwassen discussie. Blijf jij maar denken te weten hoe het bedrijfsleven in elkaar zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 13 januari 2023 16:11
    @geeMc
    Een volwassen discussie voer ik graag, maar het gaat mij meer om het idee alleen al. Ik kan net zo goed het argument geven dat oudere werknemers niet langer meekunnen met de vernieuwde technologie en ze daardoor niet productief zouden zijn (technical artists bijvoorbeeld). Het is een complete drogreden. Dus ja, als je met drogredenen komt, is het beter om je mond te houden.

    Zoals ik hiervoor al aangaf, ken ik persoonlijk mensen die werken voor Ubisoft/hebben gewerkt voor Ubisoft. Ik kan geen gedetailleerde voorbeelden geven vanwege NDAs, maar wel de algehele structuur benoemen van het bedrijf zelf, dat is immers geen geheim, ze zijn hier ook redelijk open over.
    Dat lees je verder in een andere reactie van mij op dit bericht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 13 januari 2023 05:24
    @geeMc Dat soort diversiteit dingen etcetera , komen bij veel bedrijven juist vanuit het management. En worden van daaruit de wrknemers door de strot geduwd. Alsof iedereen de politieke mening van het management moet overnemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 12 januari 2023 16:58
    Ik zou een reorganisatie voorstellen. De verouding tussen de hoeveelheid games van kwaliteit tov de hoeveelheid werknemers, meer dan 20K, is nogal scheef wat mij betreft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 12 januari 2023 17:10
    Zou inderdaad wel fijn zijn ja, als Ubisoft na al die jaren van knippen en plakken weer eens een originele game van topkwaliteit zou uitbrengen.