Kotaku claimt een e-mail onder ogen te hebben gekregen die Ubisofts CEO Yves Guillemot naar werknemers zou hebben gestuurd, waarin hij duidelijk maakt dat uitstel en annuleringen "gevolgen hebben voor onze gemaakte kosten en onze omzet laten dalen". Hij zou in de mail vervolgen: "Vandaag, meer dan ooit, heb ik jullie volledige energie en inzet nodig om er voor te zorgen dat we terugkeren op het pad naar succes."
De mail vervolgt: "Ik wil jullie allen vragen enorm voorzichtig en strategisch te werk te gaan bij jullie initiatieven en uitgaven, om er voor te zorgen dat we zo efficient en slank als mogelijk zijn. (...) Het is aan jullie om deze line-up op tijd en van het verwachte niveau te leveren, en iedereen te tonen wat wij kunnen."
Eerder vandaag kondigde de Franse uitgever aan dat het Skull and Bones wederom heeft uitgesteld en dat de game ergens tussen april dit jaar en maart 2024 uit moet komen. Daarnaast heeft het bedrijf drie games geannuleerd.
Ook kamp het met tegenvallende verkoopresultaten van twee uitgebrachte games vorig najaar - Mario + Rabbids: Spark of Hope en Just Dance 2023. Ubisoft is dan ook van plan om de komende twee jaar ongeveer 200 miljoen euro te besparen door het bedrijf te herstructureren en op andere manieren kosten te besparen.
Reacties op: Ubisoft-directeur zou werknemers vragen om kwaliteit en kostenbesparing
coola
Bteqq
Net als in Skull and Bones? Wat vind je daar trouwens van? Ik was wel benieuwd naar jouw mening!
coola
Ook met skull and bones gaat het goed komen. Ik weiger een doem denker te zijn. Daarbij Duke nukem forever is van 1997 tot 2011 in ontwikkeling geweest en guess what dat is was een van mijn meeste favoriete games van 2011 ( ik weiger het een mislukking te noemen want ik heb zwaar genoten van die Game)
Snoop213
DarkraverX
Maar goed ik denk dat ze beter de focus hadden kunnen leggen op een geweldig piraten spel zonder de naam Assassin`s Creed want Black Flag is bij menig AC freak toch wel de nummer 1 en dat had puur met de setting te maken.
fonsrutte
Alleen maar goed denk ik, focus houden op wat belangrijk is.
Ik denk eerlijk gezegd dat Skull and Bones en Beyond Good en Evil niet meer te redden zijn. Daar verwacht ik geen goeie game meer van.
Ik denk verder dat Ubisoft straks misschien wel rode cijfers gaat laten zien bij de jaarcijfers.
Ze zijn rijp voor een overname maar ik denk niet dat een Microsoft of een Sony zich hieraan wil branden. Misschien Tencent die werkelijk alles wil overnemen.
DarkraverX
Beyond Good and Evil 2 snap ik niet dat ze de game helemaal omgegooid hebben, ze hadden het bij het oude concept moeten houden, deel 1 is toch wel 1 van mijn favoriete games van Ubisoft.
fonsrutte
Ze hadden het nooit zo vroeg moeten aankondigen.
Skull and Bones hetzelfde, in 2017 aangekondigd en pas 6 jaar later moet ie dan eindelijk uitkomen en twijfelt alles en iedereen of het wel iets wordt.
Lijkt mij allemaal heel slecht gemanaged
DarkraverX
De ellende is dat men nu tegenwoordig te veel naar het succes van Fortnite kijkt en daarop in willen spelen, echter bepaalde games die altijd een goed single player verhaal hadden moeten ze niet ineens een MP concept van maken, laat die games gewoon SP.
Kijk naar Fallout 76, Bethesda zegt dit is waar jullie om vroegen, nee de mensen vroegen niet om een MP game, mensen willen de lone ranger en verwachten de lone ranger.
Om die reden had ik het veel vetter gevonden als Skull and Bones een echte piraten game had geweest met een sterk verhaal en ik weet zeker dat men met de huidige geschiedenis dat zeker hadden kunnen doen.
Voor de rest zeker met je eens dat management het probleem is.
ShadowKiller
Ik begrijp je liefde voor Ubisoft, maar je moet ook niet teveel door een roze bril kijken. Beyond Good & Evil 2, Skulls & bones en Prince of Persia hebben last van ontwikkelingsproblemen. En ik denk dat die Avatar game ook in de problemen zit. Nu deel 2 in de bios draait, was het toch perfecte moment om de game uit te brengen.
Skull & Bones kan voor jou een fantastische ervaring worden, maar als het niet aanslaat bij het grote publiek dan wordt de stekker eruit getrokken. Player 2 en ik balen ook dat Babylon Fail gefaald heeft.
Het gaat niet goed met Ubisoft. Roller Champions heeft ook niet het succes gehaald waar ze op hoopte. Het Battle Royale genre was ook een dikke faal voor hun. En de AC-serie wordt steeds minder goed ontvangen bij het grote publiek.
Als Ubisoft valt hoop ik dat een paar series in goede handen terechtkomen.
gotcha123
geeMc
Daarmee wil ik overigens totaal niet zeggen dat je je niet fijn moet voelen op werk of dat er geen ruimte voor belangrijke maatschappelijke dingen of zelfs gewoon wat plezier moet zijn, maar ik wil er wel mee zeggen dat er tegenwoordig in zulke bedrijven meer gehannest dan gewerkt wordt. Het groepje dat er niet aan mee doet, hard werkt en het bedrijf dan "maakt" heeft vaak dan weer met de andere realiteit te maken, want die worden wel weer geforceerd om belachelijke uren te maken om dat te compenseren.
Heer Mida
powerball
Ik heb nooit gesnapt waarom dit iets is waar aandacht aan moet worden besteed. We hebben toch ook geen bijbel studie groepen onder werktijd.
Ardyn
Je hebt duidelijk geen idee… dus houdt liever je mond over hoe Ubisoft in elkaar steekt. Ik kan je in ieder geval verklappen dat het niets te maken heeft met de communities… heeft meer te maken met de structuur van het bedrijf zelf.
Ik heb die inside informatie meegekregen namelijk.
geeMc
Ardyn
Een volwassen discussie voer ik graag, maar het gaat mij meer om het idee alleen al. Ik kan net zo goed het argument geven dat oudere werknemers niet langer meekunnen met de vernieuwde technologie en ze daardoor niet productief zouden zijn (technical artists bijvoorbeeld). Het is een complete drogreden. Dus ja, als je met drogredenen komt, is het beter om je mond te houden.
Zoals ik hiervoor al aangaf, ken ik persoonlijk mensen die werken voor Ubisoft/hebben gewerkt voor Ubisoft. Ik kan geen gedetailleerde voorbeelden geven vanwege NDAs, maar wel de algehele structuur benoemen van het bedrijf zelf, dat is immers geen geheim, ze zijn hier ook redelijk open over.
Dat lees je verder in een andere reactie van mij op dit bericht.
lightyears
fonsrutte
Agent 4125