"Eén van de redenen waarom we geen hardcore games voor Kinect hebben uitgebracht is vanwege de tijd en moeite die het kost om de functies van een controller precies na te doen. Waarom zou je dat willen doen?", aldus Key. "Het is een andere ervaring. Niet elke ervaring op de 360 is beter met Kinect, of zou uberhaubt met Kinect moeten werken. Er moeten games voor alle mogelijke scenario's zijn, of je nu staat of op de bank zit."
Volgens Key is de Wii het perfecte voorbeeld van een industrie die nog op zoek is naar ingewikkelde besturingen met bewegingsgevoeligheid. "Niemand is er achter gekomen hoe je met de Wii-controller een betere shooter maakt. Dat wil niet zeggen dat het niet kan, maar niemand is er achter gekomen. Niemand weet hoe je Call of Duty of Ghost Recon beter maakt met bewegingsgevoelige besturing. Iemand moet daar ook met Kinect achter komen."
Reacties op: Ubisoft: 'Core games hoeven niet met Kinect te werken'
Sympharion
Oscarozzy
Daarom vond ik dat sommige aspecten van die game ook beter met de WiiMote werkte.
Als je kijk naar een Call of Duty vind ik het niet gemakelijker om met de WiiMote te spelen.
Sympharion
RoderikR
Sympharion
Kinect Star Wars ziet er ook wel vet uit maar daar moet je van houden omdat het on-rails is.
RoderikR
ShadowX
Sympharion
Sympharion
Weet niet hoe andere FPS'en met Kinect gaan werken dus we wachten af. Bij de Wii vond ik sommige games juist wel vermakelijk met beweging zoals ik hierboven al vermeld heb bij Metroid Prime.