Ubisoft: 'Core games hoeven niet met Kinect te werken' | Gamer.nl

Ubisoft: 'Core games hoeven niet met Kinect te werken' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Eén van de redenen waarom we geen hardcore games voor Kinect hebben uitgebracht is vanwege de tijd en moeite die het kost om de functies van een controller precies na te doen. Waarom zou je dat willen doen?", aldus Key. "Het is een andere ervaring. Niet elke ervaring op de 360 is beter met Kinect, of zou uberhaubt met Kinect moeten werken. Er moeten games voor alle mogelijke scenario's zijn, of je nu staat of op de bank zit."

Volgens Key is de Wii het perfecte voorbeeld van een industrie die nog op zoek is naar ingewikkelde besturingen met bewegingsgevoeligheid. "Niemand is er achter gekomen hoe je met de Wii-controller een betere shooter maakt. Dat wil niet zeggen dat het niet kan, maar niemand is er achter gekomen. Niemand weet hoe je Call of Duty of Ghost Recon beter maakt met bewegingsgevoelige besturing. Iemand moet daar ook met Kinect achter komen."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou