Nieuws

Ubisoft benadrukt 'intiemere' schaal van Assassin's Creed Mirage

'Het spreek ons als ontwikkelaar ook aan'

Geschreven door Michel Musters op
Stéphane Boudon, de creative directeur van het aankomende Assassin's Creed Mirage, benadrukt dat het een bewuste keuze is om de game kleinschaliger dan andere moderne games in de reeks te maken.

Dat meldt hij in een interview met GamesRadar. Boudon begint met het schetsen van de insteek van moderne AC-games: "Origins, Odyssey en Valhalla zijn allemaal geweldige games die spelers een epische reis beloven. De schaal van die games is daar op aangepast, en ze omarmen bovendien rpg-mechanieken."

Hij vervolgt: "Maar onder onze fans proefden we het verlangen naar een verhaal gedreven door personages, gericht op de hoofdpilaren van de eerste Assassin's Creed-games, op een intiemere schaal. Dat sprak ons als ontwikkelaar ook aan en dit vormde het beginpunt van het project."

Zoals eerder al aangekondigd moet Mirage zich richten op één grote stad en keren elementen uit de eerste games uit de reeks terug. Spelers kunnen een "rijkere en dichtbebouwde spelwereld" verwachten, en een stealth-systeem dat dynamischer dan voorheen zou zijn. Spelers zouden ook diverse gereedschappen om stealth mogelijk te maken kunnen "heruitvinden".

Assassin’s Creed Mirage speelt zich af in Bagdad en begint tijdens de gouden eeuw van de stad in het jaar 861. Spelers kruipen in de huid van Basim Ibn Ishaq, bekend uit Assassin's Creed Valhalla, dat zich twintig jaar na Mirage afspeelt. In Valhalla is Basim een volleerde assassin, maar daarvoor was hij slechts een straatdief. In Bagdad ontmoet hij Roshan, leider van de Hidden Ones. Roshan wordt de mentor van Basim en traint hem tot volwaardige assassin.

Assassin's Creed Mirage komt ergens later dit jaar uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. 

Assassin's Creed Mirage

Dit artikel delen:

Lees meer

'Google en Nvidia uiten zorgen over Activision Blizzard-overname aan FTC' De gevechten in Wanted: Dead uitgelicht
33

Reacties op: Ubisoft benadrukt 'intiemere' schaal van Assassin's Creed Mirage

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    geeMc

    • 13 januari 2023 14:39
    Mooie verfrissing. Het een sluit het ander niet uit. Ik geniet erg van de open world games in de franchise, maar kijk ook erg uit naar een kleinere, meer story-driven game zoals deze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 januari 2023 14:41
    Dat meldt hij in een interview met GamesRadar. Boudon begint met het schetsen van de insteek van moderne AC-games: "Origins, Odyssey en Valhalla zijn allemaal geweldige games die spelers een epische reis beloven. De schaal van die games is daar op aangepast, en ze omarmen bovendien rpg-mechanieken."

    Dat hebben ze belooft en 100% geleverd. En ik ben ook erg blij dat ze met AC Red weer voor de grote open wereld rpg route kiezen.


    Maar ook tegen Assassin's Creed zoals Mirage zeg ik geen nee.

    Overigens heeft Ubisoft een geweldige visie als het op Assassin's Creed aankomt. Hun beste move vind ik nog wel dat ze per tijdstip/setting kijken welk genre het beste er bij past.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 januari 2023 15:40
    Overigens hoop ik wel dat ze voor Mirage de Discovery tour in leven houden want die heeft zn waarde meer dan aangetoond.


    Ook hoop ik dat ze iets van een skill systeem in de game laten want Origins , Odyssey en Valhalla hebben bewezen rpg en Assassin's Creed een gouden combinatie is.


    Wat ze er sowieso in laten is dat geschiedenis en de protagonist perfect met elkaar verweven zijn want dat is er. Nooit uitgehaald.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 13 januari 2023 16:30
    @coola Ik zou liever hebben dat Ubisoft eens een betere visie had op andere projecten. Dan hadden er niet zoveel games geannuleerd geweest. Of in ontwikkelingshel gezeten. Verder was Vahala bij launch een grote bugs festijn dat je niet kunt roepen dat Ubisoft geleverd heeft bij Vahala want dan hadden er niet zoveel problemen bij launch geweest.

    Betreft de Skill tree dat mag best in Mirrage want in andere meer lineaire games werkt dat ook prima dus dat ben ik wel met je eens. Wel zonde dat deze game nog op de Ps4 en one verschijnt zodat ze door beperkingen van de last gen console er toch niet alles uit gaan halen op de Ps5 en Series X helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 januari 2023 16:36
    @Snoop213


    Valhalla heeft exact geleverd wat ze beloofd hadden. Van de belofte dat je lvl geen blokkade ( lvl 30 en je kon met gemak lvl 90 vijanden verslaan) is tot een epische Viking verhaal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 13 januari 2023 17:16
    @coola Mooi verhaal. Fijne dag verder. Als je mijn verhaal van problemen bij launch volledig negeert houdt het op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 13 januari 2023 19:52
    @Snoop213 Het was niet alleen bij launch hoor.

    2 weken later was het nog steeds een drama.

    En in mijn ervaring kon je als level 30 echt niet tegen een level 90 gast op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 13 januari 2023 19:58
    @bigds9fan Ja het was gewoon geen goede game aan het begin. En dat laatste weet ik niet ik vond het echt een oersaaie game.. Maar ik geloof jou eerder betreft dit onderwerp dan Coola want het blijkt opnieuw dat hij betreft ac en Ubisoft de realiteit volledig uit het oog verloren is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 14 januari 2023 08:46
    @Snoop213 De laaste (en denk dat het echt de laatste is) Saints Row had ook een lading bugs en ik dacht even onterecht dat ik hem niet kon uitspelen en speelde zelfs een groot deel opnieuw daarom.

    Bleek mijn fout maar toch.

    De game zelf was supertof en ik vond hem echt heerlijk maar de game had gewoon zoveel bugs dat ik hem niet kon aanraden en zelfs een review op Bol.com schreef daarover.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 14 januari 2023 09:58
    @bigds9fan Ja ik vond de Engeland setting erg saai. Dus ik ben daar op een gegeven moment omdat er teveel herhaling in de missies zat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 13 januari 2023 21:06
    @Snoop213 Vergeet niet hij ziet alles met een behoorlijke grote gekleurde Ubi bril op he.
    Een objectieve reactie hoef je niet te verwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 13 januari 2023 21:15
    @xeros Daarom dat is helaas al jaren zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 14 januari 2023 00:26
    @Snoop213 ubisoft ligt dichtbij ea qua slordigheid. Ik verdenk coola er soms van dat hij wat eurootjes toegestopt krijgt van deze jongens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 14 januari 2023 01:06
    @brushaway vindt ea juist beter met de 3 releases van komende 3 maanden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 16 januari 2023 11:54
    @coola
    Ik vind dat AC zich weleens mag vernieuwen. Origins, Odyssey en Valhalla zijn allemaal hetzelfde alleen de setting is anders. Een goed lineair verhaal zoals God of War zou voor AC echt een verfrissing zijn. Het probleem van AC vind ik dat je opgeven moment alleen maar hetzelfde doet. Zoals in Odyssey ben je alleen maar kampen aan het inlopen en mensen te vermoorden. Soms bij een quest of side quest zit er iets anders aan maar het wordt nooit echt spannend of een hele ander plottwist. Je krijgt een copy paste gevoel. Dat blijkt ook wel uit het ontwikkelproces. AC komt meestal om de 2 jaar met een nieuwe game. Als je een goede unieke open wereld wil maken die verfrissend is dan ben je daar langer mee bezig. Dan is 5 jaar beter en mag je ook wel echt een ander soort spel verwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 16 januari 2023 12:02
    @Snafu9

    Uhm plottwists ontbreken totaal niet bij Assassin's Creed

    youtu.be/3VqK_18Rp88

    En nogmaals uhm Valhalla heeft een ontwikkelingstijd gehad van vijf jaar idem voor Odyssey en Origins


    Daarbij is het story wise en gameplay zoveel meer dan enkel copy paste. Als je bijvoorbeeld Odyssey heb gespeeld dan heb je gameplay wise niet ook al Valhalla niet gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 16 januari 2023 13:50
    @coola
    Ik bedoel meer het uitkomen van een AC game. Als ze gezamenlijk aan Origins en daarna aan Odyssey hadden gewerkt heb je waarschijnlijk een heel andere ervaring in het spel. Omdat het 2 jaar na elkaar uit kwam lijkt het zoveel op elkaar. Je doet eigenlijk hetzelfde in een andere setting. Dat komt omdat beide games zijn ontwikkelend om dezelfde ervaring te bieden.

    Naja laat ik het anders zeggen. Story is altijd anders omdat het een ander verhaal is. Maar wat je doet is uiteindelijk hetzelfde met beide spellen. Je krijgt een stukje cutscene en daarna moet je een kamp verslaan of een raid doen noem maar op. Dat gebeurt voor mij te vaak in beide spellen waardoor ik het gevoel heb dat ik elke keer een herhaling aan het doen ben. De eerste paar uren van een spel is nieuw maar daarna komt de herhaling er snel in. Dat komt ook omdat het een open wereld is. Ik zou het wel leuk vinden als AC een keer een lineair story game maakt. Je kan dan ook meerdere gameplay elementen toevoegen naarmate je verder komt in de story. AC zou zich daar perfect voor verlenen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 16 januari 2023 18:22
    @Snafu9 Het punt is vooral dat elk deel vroeger in een compleet andere stad plaats vond.

    Nu is het voornamelijk open grasland en dat geeft eenzelfde vibe.

    Ik had het al snel gezien bij Valhalla.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 13 januari 2023 14:54
    Klinkt goed, open wereld is leuk maar een kleinere setting kan minstens zo leuk zijn.
    Zo viel Elden ring mij eigenlijk best wel tegen nadat ik Demon's souls had uitgespeeld.
    Ik voelde me soms wat verdwaald en doelloos in de grote wereld.
    Bij Assassin's creed is deel 1 nog steeds mijn favoriet, ook vanwege het verhaal met de afwisseling tussen verleden en toekomst. Ik had graag gezien dat ze dat verder hadden uitgewerkt, bijvoorbeeld door een vervolg wat zicht alleen of voornamelijk afspeelt in de toekomst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    worms_master

    • 13 januari 2023 17:01
    @Fr3nzy Mee eens, vind de Souls games beter werken zonder open wereld. Open wereld is zeker niet altijd beter, wat mensen veel lijken te denken.