Nieuws
Two Point Hospital

Two Point Hospital heeft geen Denuvo DRM meer

Een krappe week na de release van de game

Geschreven door Michel Musters op
De ziekenhuissim Two Point Hospital heeft een update gekregen die de aanwezige Denuvo DRM verwijdert.
De game is een kleine week verkrijgbaar, maar een update op Steam heeft de DRM nu al weggehaald. In plaats daarvan wordt de standaard DRM van Steam toegevoegd.


Denuvo is vooral berucht omdat het veel kracht van de CPU schijnt te eisen. Spelers claimen dat Denuvo opvallend veel data op harde schrijven zet, wat ook nog eens funest kan zijn voor de levensduur van harde schijven.

Daarnaast zijn er ook diverse bugs uit de game gehaald met de update. Op Steam is de volledige lijst van alle content in de update te bekijken.

Two Point Hospital is een komische ziekenhuissimulator waarin spelers hun patiënten kunnen helpen met gekke ziektes zoals 'lichthoofdigheid' en 'grey anatomy.' Het is de spirituele opvolger van Theme Hospital en wordt uitgegeven door Sega.

Dit artikel delen:

Lees meer

IOC-voorzitter vindt e-sports niet passen bij Olympische Spelen Battle royale-modus Battlefield V heet Firestorm
10

Reacties op: Two Point Hospital heeft geen Denuvo DRM meer

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • NintendOwnd

    • 5 september 2018 08:59
    Komt er een review van deze game? Ik speel hem met veel plezier, ben benieuwd naar jullie visie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 5 september 2018 09:48
    Mag ik vragen waarom je dat bent als je het met veel plezier speelt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NintendOwnd

    • 5 september 2018 09:53
    @denver Beetje vergelijkbaar met een film, als ik 'm in de bioscoop heb gezien heb ik er een bepaalde ervaring en oordeel bij, maar het kan zijn dat derden mij wijzen op zaken die ik over het hoofd heb gezien die mijn oordeel doen veranderen. Hetzelfde bij dit spel, ik heb er nu veel plezier aan, maar ik sta altijd open voor nieuwe invalshoeken die mijn ervaring rijker kunnen maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 5 september 2018 10:42
    Mooi. Kunnen al die jankballen die dit spel illegaal gedownload hebben omdat de denuvo in zat nu ook braaf dit spel gewoon kopen.

    Maar ik zal een voorspelling doen… dat gebeurt niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pazzie

    • 5 september 2018 13:41
    @nicster degene die het illegaal gedownload hebben kopen het spel toch niet maar ik ben al blij dat ik als betalende klant geen Denuvo beperkingen krijgt opgelegd. Denuvo is kostenverhogend (100K) en biedt alleen maar nadelen voor betalende consumenten dus waarom überhaupt zo'n vreselijke DRM toepassen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 5 september 2018 19:46
    @Pazzie
    Het is alleen nog steeds niet duidelijk of DENUVO nou echt zo veel CPU kracht vereist.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pazzie

    • 5 september 2018 21:35
    @oropher klopt maar dat zijn niet uitsluitend de beperking die ik bedoel. Als iemand in de DRM keten failliet gaat, bijvoorbeeld Denuvo, dan werkt je spel niet meer gezien de vereiste online hardware validatie. Of de validatie servers van Denuvo zijn niet beschikbaar etc. Zou nu geen probleem zijn maar je weet nooit of Denuvo over 5 jaar nog bestaat en dat de software ontwikkelaars dan nog de moeite gaan nemen om Denuvo te verwijderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 6 september 2018 00:52
    @Pazzie Ik heb al heel veel spellen eerst illegaal gedownload en later toch gekocht omdat ik ze goed vond. plus dat ik dan ook alle updates en zo krijg. Dus niet iedereen over 1 kam scheren :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 5 september 2018 11:14
    Dit geldt dus alleen voor de steam variant, en er blijft dus nog steeds wel een beveiliging er in (maar die steam beveiliging is al lang gekraakt).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 5 september 2018 22:38
    Lekker boeiend ook als nieuws zijnde. Gaan we nu ook de gecrackte games bijhouden ofzo?