Nieuws
Bayonetta 3

Twitter-account Bayonetta 3-regisseur beperkt na controverse

Kamiya kreeg veel kritiek van fans door de situatie rondom de stemactrises van de franchise

Geschreven door Michel Musters op
Het Twitter-account van PlatinumGames-vicepresident en Bayonetta 3-regisseur Hideki Kamiya is beperkt nadat er controverse ontstond rondom de stemactrices van de franchise.

Kamiya, die er bekend om staat bij tegenspraak op social media fans te blokkeren, plaatste dit weekend nog een laatste tweet die las "Ik waarschuwde jullie...", waarna hij veel van zijn volgens blokkeerde. Daarna werd zijn account beperkt, waardoor zijn account en tweets niet meer te bekijken zijn. Het is niet duidelijk of hij hier zelf voor heeft gekozen, of dat Twitter dit automatisch heeft gedaan vanwege verdacht gedrag - bijvoorbeeld door veel mensen achter elkaar te blokkeren.

Pas geleden bleek dat Hellena Taylor, de stemactrice van Bayonetta in de eerste twee games van de reeks, niet de stem van Bayonetta inspreekt in het aankomende derde deel. Stemactrice Jennifer Hale vervult die rol nu.

Hoewel niet officieel is bekendgemaakt waarom er een andere actrice voor de rol is gestrikt, riep Taylor mensen vorige week op om Bayonetta 3 te boycotten. Naar eigen zeggen was ze ontevreden met het aanbod voor compensatie voor de klus - het zou om 4000 dollar gaan.

PlatinumGames en Kamiya hebben op moment van schrijven nog geen officieel statement naar buiten gebracht over de situatie. Bayonetta 3 komt op 28 oktober uit op Nintendo Switch.

Dit artikel delen:

Lees meer

Studio's zouden dev kits van Pro-versies PS5 en Xbox Series X hebben OlliOlli World: Finding the Flowzone vanaf 2 november verkrijgbaar
16

Reacties op: Twitter-account Bayonetta 3-regisseur beperkt na controverse

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Rachid.H

    • 17 oktober 2022 10:58
    Ik persoonlijk zou deze game niet boycotten. Is in mijn optiek niet fair naar alle betrokkenen die er keihard aan gewerkt hebben. Ook naar de nieuwe stemactrice is het niet netjes. Zij heeft er niks mee te maken. Ik zou dan liever als fan een actie opzetten a la go fund me waarmee er geld voor de oud actrice ingezameld kan worden. Kunnen fans alsnog genieten van het spel en heeft deze bewuste dame een financiele meevaller.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Gaurav

    • 17 oktober 2022 11:12
    Het is natuurlijk aan iedereen zelf om te bepalen of ze willen bijdragen aan zo'n go fund me actie, maar ik zelf zou daar niet aan meedoen. Het gaat om een onderhandeling van een zakelijke overeenkomst en de dame in kwestie is er gewoon uit niet gekomen met Platinum Games. Dat kan gebeuren. Ik vind het een beetje kinderachtig van haar om vervolgens tot een boycot op te roepen, zeker ook rekening houdend met de punten die @Rachid.H aandraagt.

    Jennifer Hale is een grote naam in de voice acting wereld en die zal het ook niet bepaald voor peanuts gedaan hebben, dus wellicht zijn er andere factoren die gespeeld hebben waardoor een onderhandeling voor haar rol wel succesvol gelopen is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 17 oktober 2022 18:12
    @Rachid.H
    He?? Geld voor de oud actrice inzamelen?? Waarom dat dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rachid.H

    • 17 oktober 2022 22:29
    @CroniC als er mensen uit solidariteit iets voor haar willen doen. Het hoeft niet uiteraard en zelf zou ik er ook niet aan doneren. Maar beter dan het spel boycotten en zo al die mensen raken die er hard aan hebben gewerkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 18 oktober 2022 14:38
    @Rachid.H
    Sorry, maar ik snap de vergelijking niet.
    Als mensen de game gaan boycotten, dan krijgt ze alsnog geen ene cent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rachid.H

    • 19 oktober 2022 07:35
    @CroniC dat is waar. Maar als er mensen zijn die gehoor geven aan haar oproep deze game te boycotten, heb ik liever dat deze mensen iets voor haar doen ipv een game boycotten waar zoveel mensen hard aan hebben gewerkt. Met andere woorden absoluut niet boycotten dus. Net zoals je Hogwarts Legacy niet moet boycotten vanwege JK. Daar was laatst wel een oproep voor op deze site. Ook hier raak je zoveel hardwerkende mensen, die niks met JK te maken hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 19 oktober 2022 09:40
    @Rachid.H
    Dank je wel. Duidelijk zo (Y)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 17 oktober 2022 11:12
    Ik lees dit als: "Als ik mijn zin niet krijgt dan mag de rest niet genieten van X of Y".

    Dit moet een volwassenen voorstellen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • WitteHerder

    • 17 oktober 2022 11:25
    @warcryptic Typisch voorbeeld van de doorgeschoten cancel cultuur

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 17 oktober 2022 11:16
    Los van dat 4k weinig is ( veelste weinig). Ze heeft nee gezegd en dan mag op Platinum games gewoon een andere actrice kiezen. Taylor heeft de rechten op stem van bayonetta niet. Dus ze kan niet zeggen i made bayonetta my own.

    Net zoals Konami Hayter aan de kant mag zetten voor liquid snake, mag Platinum games Taylor aan de kant zetten voor bayonetta.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 17 oktober 2022 11:50
    @coola Ben het helemaal met je eens deze keer Coola.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ramirez-1

    • 17 oktober 2022 13:53
    @coola

    1000 per dag voor 4 dagen x 4 uurtjes werk is weinig?

    De meesten die aan dat spel hebben meegewerkt ontvangen nog niet eens 10% van dat bedrag voor een gewerkte uur.

    Ze is ook al 8 jaar geen actieve actrice meer. Dan is het logisch dat je niet de jackpot krijgt toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 17 oktober 2022 21:32
    @Ramirez-1 Dat vind ik nu ook. Het is niet alsof deze dame nu een icoon is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 17 oktober 2022 12:08
    Volgens mij is z’n account alweer beschikbaar!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 17 oktober 2022 12:13
    Mijn god, en dat is een volwassen persoon, ze maakt het zichzelf alleen maar moeilijk om volgende keer elders aan de bak te komen.

    Ja 4000 is te weinig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    racerozzy

    • 17 oktober 2022 18:00
    Jezus 4000, dat is een maand loon. Volkomen terecht waar zijn de justice warriors nu dan met vrouwen rechten en wat voor onzin nog meer? Nu hoor je ze niet, idd dan maar boycotten.