PostalGamer is op dit moment nog niet officiëel gelanceerd, maar belooft dat het de manier waarop games in winkels verhandeld worden drastisch zal veranderen. Het bedrijf wil een manier vinden om tweedehands games te verkopen die zowel gunstig is voor de consument als voor de uitgever. De uitgevers van games zijn over het algemeen geen voorstander van de tweedehands markt, omdat zij hieruit geen inkomsten krijgen.

PostalGamer stelt dat uitgevers door de nieuwe opzet juist baat gaan hebben bij de verkoop van tweedehands games. Zij zouden per verkochte tweedehands game tien procent van de opbrengst ontvangen. Ook belooft PostalGamer dat consumenten dertig procent meer geld krijgen voor de spellen die zij inleveren dan bij de gemiddelde retailketen.

Webshop

Wie een spel op deze manier inlevert, krijgt de inkoopprijs uitgekeerd in credits binnen de webshop, die zij weer kunnen gebruiken om zelf een andere tweedehands game te kopen. Deze wordt vervolgens opgestuurd door PostalGamer, waarbij het bedrijf de verzendkosten voor zich neemt. PostalGamer wil in het vierde kwartaal van dit jaar met zijn service beginnen en richt zich daarbij aanvankelijk enkel op de Verenigde Staten.