Nieuws
Metal Gear Survive

Tweede saveslot in Metal Gear Survive kost tien euro

En een wel erg vreemde voorwaarde waar spelers zich aan moeten houden

Geschreven door Bob van der Laan op
Vlak na de release van Metal Gear Survive voor PlayStation 4, Xbox One en pc hebben spelers ontdekt dat men moet betalen voor een tweede saveslot.

Wanneer de game opgestart wordt is er namelijk maar een enkel saveslot beschikbaar voor de spelers. Dit betekent dus wanneer men opnieuw aan het spel willen beginnen zij het eerste saveslot zouden moeten verwijderen. Wanneer zij dit niet willen maar toch een nieuwe saveslot willen, zullen zij er 1.150 Survival Coins, de in-game valuta die met echt geld gekocht kan worden, voor uitgeven. Dit is omgerekend tien euro. Spelers krijgen elke dag 30 SV door in te loggen, maar verder zijn er geen manieren om de valuta te verdienen.

Tevens kwamen spelers erachter dat er in de End User Licence Agreement (EULA) van het spel een wel erg opmerkelijke voorwaarde staat. Speler mogen het spel namelijk niet gebruiken om relaties te onderhouden en campagne te houden voor politieke doeleinden.

Metal Gear Survive is een spin-off van Metal Gear Solid 5: Phantom Pain maar zal niet focussen op Solid Snake of Big Boss. Na de vernietiging van Mother Base belanden een aantal soldaten van Militaires Sans Frontières door een wormgat in een andere dimensie. In deze dimensie worden ze aangevallen door de zombie-achtige Walkers. MSF moet dus zien te overleven en een manier zoeken om terug te keren naar de gewone wereld.

Dit artikel delen:

Lees meer

Detective Pikachu op onderzoek in nieuwe trailer voor 3DS-game Vr Vrijdag: De totale ontstressing
24

Reacties op: Tweede saveslot in Metal Gear Survive kost tien euro

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Fpsbig

    • 23 februari 2018 10:32
    dit is toch wel van de zotte, laat de rellen maar losbarsten en de beslissing binnen 1 dag worden terug gedraaid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kr1z

    • 23 februari 2018 10:34
    Konami bashing waterval in 3…2…

    Begrijpelijk ; full priced game en dan daarna betalen voor elementen in een game is waanzin.
    Stem met je portemeNEE.

    (Ik weet nog een tijd waarin games voornamelijk voor de pc werden gemaakt (en porten naar consoles ipv andersom) en waarvoor de communitie gratis mods, maps en skins konden maken.
    En voor iedere game kwam er een gratis demo uit, zodat je de game eerst eigenhandig kon testen voor je besloot of je geld aan de game ging uitgeven.
    En alleen als het spel zeer goed werd verkocht, werd er later(!) een expansion pack voor gemaakt, waarin meestal meer dan genoeg content in zat.
    Maar toen werden de consoles populairder dan pc ; the rest (langzamere grafische ontwikkeling, DLC, ingame purchases, microtransacties, lootboxen, Hard Mode uitbrengen nadat spel al lang uit is, en nu dus betalen voor je 2e saveslot enz) is history.
    (was pre-orderen ook al een ding in de ""pc gaming"" tijd?, kan het me niet herinneren iig))

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nuage

    • 23 februari 2018 15:19
    @kr1z Haha hoe bedenk je het dat dat allemaal de schuld is van consoles. Het meeste van wat je noemt is eerder een gevolg van de opkomst van het internet.

    Maar ik denk ook met weemoed terug aan de oude dagen zonder al die onzin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kr1z

    • 28 februari 2018 08:27
    @Gamer.nl
    Waarom krijg ik een access denied als ik mn dubbelpost wil deleten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kr1z

    • 28 februari 2018 08:56
    @gamer.nl
    waarom kan ik mijn dubbelpost niet verwijderen
    en ook niet editten?
    En als ik een nieuwe post doe komt ie er niet bij.
    En als ik dan een uur later kijk staan er 2 die ik niet kan editten?

    De reactie waar ik het boven over had heeft inmiddels een +3 rating btw

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 23 februari 2018 16:33
    @kr1z

    Ik weet nog een tijd dat games vooral gemaakt werden voor de consoles, bijvoorbeeld voor de Magnavox Odyssey, Binatone TV Master. Daarna kwam er een tijd dat er vooral voor de consoles games gemaakt werden bijvoorbeeld de Atari 2600, Magnavox Odyssey², Atari 5200

    Toen kwam er een tijd dat er vooral games gemaakt werden voor de consoles zoals de NES, Sega Mark III, Atari 7800. Daarna kwam er een tijd dat games hoofdzakelijk voor consoles werden gemaakt zoals de PC Engine, Mega Drive, SNES.

    En ik ga nog effe door, toen was er een tijd dat games vooral voor consoles werden gemaakt zoals de Atari Jaguar, PlayStation, N64. Oké nu ben ik moe van het typen dus ik houd het voor gezien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 23 februari 2018 16:36
    @kr1z Ben het met je eens dat dit niet oke is, ongeacht welke prijs je betaald.
    De game is echter 39,99 en niet full price 60.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • StormFox

    • 23 februari 2018 10:37
    Net toen wij dachten dat een gaming bedrijf niet lager kon zinken dan EA, doet Konami dit.
    Nog een spel dat op de ignore lijst kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 23 februari 2018 12:29
    @StormFox Konami is voor mij al jaren geen gaming bedrijf meer want ze maken geen Castlevania games meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 23 februari 2018 12:00
    Komt ie jongens.. met zn allen!!!! 3… 222….. 111111111…

    !!! F.U.C.K K.O.N.A.M.I !!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 23 februari 2018 12:06
    Konami pleur toch lekker een eind op met je kut microtransacties. Daarbij is de gameplay ook bagger saai.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 23 februari 2018 12:51
    Wow microtransacties vindt ik een ding, maar dit gaat wel heel ver.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 23 februari 2018 12:51
    Ik was toch al niet van plan dit te kopen. Nu heb ik weer bevestiging dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
    Enige wat helpt tegen deze praktijken. NIET KOPEN.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • johngewoon

    • 23 februari 2018 12:54
    @konami zoek het uuuit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 23 februari 2018 13:49
    Had van Konami al geen hoge pet meer op… Maar dit is wel weer next level fuck you consumers. Hier blijven we ver weg van :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Killionaire

    • 23 februari 2018 15:16
    Veel beter zombie alternatief: RB6 Siege Outbreak

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 23 februari 2018 16:15
    @Killionaire maar dat is alleen voor een maand

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 23 februari 2018 17:47
    @armilo-theus Maar daarna kan je nog steeds RB6 Siege spelen, wat een goede game is, in tegenstelling tot MG Survive waarvan, hoewel we het niet 100% zeker weten, het vrij waarschijnlijk is dat het een berg stront is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 24 februari 2018 00:12
    @darkmanwls Ik weet hoe goed R6 is ik speel het zelf op de pc xD.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • water

    • 24 februari 2018 08:24
    @armilo-theus heb het idee als het goed aanslaat het zeker tetugkomt of een vast element in de game word