Nieuws
maneater

Tripwire Interactive-directeur afgetreden na anti-abortus tweet

Eerder verbrak Shipwright Studios al de banden met het bedrijf

Geschreven door Michel Musters op
John Gibson is afgetreden als directeur van Maneater-uitgever Tripwire Interactive.

Afgelopen weekend plaatste Gibson een tweet waarin hij zijn waardering uitsprak voor een nieuwe abortuswet in Texas. De wet verbiedt abortus na zes weken en maakt het mogelijk een rechtszaak aan te spannen tegen ieder die na die periode een zwangere vrouw helpt bij het uitvoeren van een abortus.

In een statement van Tripwire laat het bedrijf nu weten het niet met Gibsons uitspraak eens te zijn en dat hij is afgetreden als directeur. Mede-oprichter Alan Wilson bekleedt de rol voor nu.

"Alan gaat samenwerken met de andere leiders binnen het team van Tripwire om de zorgen van werknemers en partners aan te kaarten, waaronder een bedrijfsmeeting en het aanjagen van gesprekken met het leiderschap en alle werknemers."

Na de tweet van Gibson vorige week spraken meerdere fans, ontwikkelaars en andere mensen uit de industrie zich negatief uit over zijn opmerking. Shipwright Studios, dat Tripwire hielp met de ontwikkeling van Maneater en Chivalry 2, brak alle banden met het bedrijf.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ghost of Tsushima: Director's Cut-patch werkt aantal bugs weg Mod maakt The Witcher 3 speelbaar in eerstepersoonsaanzicht
31

Reacties op: Tripwire Interactive-directeur afgetreden na anti-abortus tweet

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Chinco

    • 7 september 2021 11:41
    Zo wordt je door links gecancelled. Hoezo vrijheid van mening?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 7 september 2021 12:11
    @Chinco Vrijheid van meningsuiting heeft hier dus weinig mee te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 7 september 2021 12:27
    @Quintex Dat klopt niet helemaal, het bedrijf word nu afgerekent door uitspraken van een persoon. De persoon word dus beperkt in het geven van zijn mening.
    Je kan zeggen dat het part of the job is, als CEO zou je een voorbeeldrol moeten hebben. Maar aan de andere kant ben je ook een mens en heb je een eigen mening.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FlorisdeBijl

    • 7 september 2021 12:45
    @-JK- Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je ontheven bent van de gevolgen van je daden - de beste man in kwestie heeft iets doms en bijzonder controversieels gezegd en ondervindt daar nu de consequenties van. Hij, noch ieder ander, wordt beperkt in het geven van diens mening, maar de gevolgen daarvan zijn altijd voor eigen rekening.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 7 september 2021 13:12
    @FlorisdeBijl dit idd. Net of de vrijheid van meningsuiting een vrijbrief is om de meest domme dingen te kunnen zeggen. Choices have consequences. Mensen moeten eens leren dat vrijheden ook verantwoordelijkheden met zich meenemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 7 september 2021 17:00
    @FlorisdeBijl Ik zie niets doms in zijn Tweet. Hij geeft gewoon aan dat er veel meningen getoond worden van mensen van de ene kant, maar dat hij als pro-life supporter graag wilt laten weten aan mensen dat er ook mensen zijn in de industrie die wel die mening hebben.

    Maar zoals je nu ziet: Nee meneer, die mening mag je niet hebben! Hup weg met jou!

    Ik vind dat er voor beide kanten van het argument goede punten zijn, maar hoe kunnen wij die ooit bespreken met elkaar als je met de ene mening kapot wordt gemaakt, en niet met de andere?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gotcha123

    • 7 september 2021 20:05
    @Exalian-1 de republikeinen doen niet anders in de US. Mensen ophangen om hun andere mening. Gewoon koekje van eigen deeg dit. Je gaat me tioch niet vertellen dat de republikeinen bekend staan om hun toleratie jegens andere meningen? LOL

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 7 september 2021 21:11
    @gotcha123 Beide partijen zijn daar schuldig aan. Maar het hele "cancel culture" is wel van links gekomen, omdat zij het meest gevestigd zitten in media, educatie, bestuur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 7 september 2021 13:10
    @Chinco Door deze wet worden heel veel vrouwen hun vrijheid ontnomen. Is dat dan rechtse cancelling van vrijheden? Hoezo vrijheid van je eigen lichamelijke integriteit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bigds9fan

    • 7 september 2021 13:28
    @tremere En het ironische is dat juist die groepen het zwaarst tegen de mondkapjes plicht zijn omdat deze een inbreuk is op hun rechten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 7 september 2021 17:58
    @Bigds9fan En ook ironisch is dat de "my body my choice" mensen anderen verplicht zich te laten vaccineren. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 8 september 2021 13:03
    @Exalian-1 vaccineren is niet verplicht, maar niet gevaccineerden beginnen dan wel te steigeren als ze een test moeten doen om aan te tonen dat ze geen corona hebben. Choices have consequences.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 8 september 2021 13:27
    @tremere En waarom steigeren ze? Omdat wat je zegt nergens op slaat. Waarom moet men die niet gevaccineerd zijn wel testen doen en gevaccineerden niet? Ze kunnen beide de ziekte gewoon oplopen en verspreiden. Dus er is geen verschil daarin.
    Het enige wat de vaccinatie doet is dat de ziekte je niet ernstig belast. Het is dus je eigen keus of je heftig ziek wilt worden of niet. Maar het verspreiden heeft er niets mee te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 10 september 2021 13:13
    @Exalian-1 omdat wetenschap blijkbaar te moeilijk voor je is. Het is allang aangetoond dat gevacineerden A: veel minder verspreiden en B een veel lagere kans hebben om het te krijgen en als ze het krijgen veel minder kans hebben om opgenomen te worden. Zo moeilijk is het allemaal niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 11 september 2021 22:09
    @tremere Owjee, weer zo iemand die denkt dat de ander niet van wetenschap weet, omdat ze het niet eens zijn. Het enige wat wetenschappelijk is bewezen is dat je minder kans krijgt opgenomen te worden. En dat had ik al aangegeven. Die andere punten is helemaal niet bewezen. Er zijn daar verschillende uitspraken over van verschillende wetenschappers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 7 september 2021 19:27
    @tremere verkrachten is nog altijd verboden. Er zijn legio mogelijkheden om een zwangerschap te voorkomen. Bijvoorbeeld niet samen komen. Maar als jij dan zo "zijn" bent om zwanger te maken of te worden, hoeft je kind toch nog niet worden vermoord?

    Ik ben zelf tiener vader geweest, dus ik weet er alles van. Wees een vent, vrouw en neem je verantwoording.

    Twee keer kwaad maakt nog geen goed. Sta het kind dan af aan een stel dat kinderloos is gebleven. Daar zouden zoveel mensen gelukkig van worden!

    Grote praat over lichamelijke integriteit, maar die van je kindje dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 8 september 2021 13:02
    @Chinco als je net zwanger ben is het geen kind, zo moeilijk is het niet.
    Edit:
    Een vrouw de mogelijkheid tot abortus ontnemen is ook een schending van lichamelijk integriteit, baas in eigen buik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 8 september 2021 13:36
    @tremere "als je net zwanger ben is het geen kind, zo moeilijk is het niet". Dat is dan misschien ook waarom ze in die wetgeving zes weken geven.
    Al ben ik het niet eens met de wetgeving zijn er ook genoeg argumenten om het kind in de buik te beschermen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 9 september 2021 00:58
    @tremere na 6 weken is er een hartslag. Dan is het (zeker) een mens.

    Baas in eigen buik, ja. Wel of geen samenkomst om een kind te kunnen krijgen. Tot het moment dat je nieuw leven draagt, dan heb je daar de verantwoordelijkheid voor. En zeker niet het recht om een ander mens het leven te benemen, ook al is het je eigen kind.

    Vreselijke, grove misdaden tegen de menselijkheid, wmb. Bijna 30.000 kinderen in Nederland elk jaar vermoord met toestemming van hun eigen moeder en vader. Hoe kun je daar zo luchtig me omgaan… harteloos.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 10 september 2021 13:19
    @Chinco Een hartslag is dus geen definitie of het wel of niet een baby is, na 6 weken is het op wetenschappelijke basis gewoon nog een embryo. Daar doet jou emotionele status hieromtrent niks aan af. Doen of ik er luchtig mee omga is onzinnig. Het zijn hele moeilijke keuzes die de eerste 22-24 weken van de zwangerschap toebehoren aan de vrouw in kwestie, met de nodige ondersteuning, niet aan buitenstaanders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.