"Een multiplayer is cruciaal voor het succes van deze serie. Het heeft zo'n enorme aantrekkingskracht, er zijn miljoenen gamers die elke dag Call of Duty spelen", aldus Lamia. Hij denkt dat het lang ondersteunen van de multiplayer van een game de sleutel tot succes is. "We gaan Black Ops enorm goed ondersteunen. Het wordt onze focus na de release: er voor zorgen dat onze fans bezig blijven. Hopelijk zorgt dat er voor dat men onze game niet door wil verkopen."

Lamia meldde ook dat hij denkt dat een goede multiplayer een veel betere oplossing tegen tweedehands verkoop is dan een Online Pass, zoals Electronic Arts heeft aangekondigd. De Online Pass is een code die mensen die een game in de winkels hebben gekocht kunnen gebruiken om de online multiplayer te spelen. Wordt een game echter doorverkocht, dan moet de nieuwe eigenaar tien dollar extra betalen voor een nieuwe code. "De multiplayer komt bij de game die je koopt, je hoeft er niets anders voor te doen", aldus Lamia nadat hem gevraagd werd of Treyarch ook aan een code in de stijl van de Online Pass zat te denken.