Nieuws
Assassins Creed

'Toekomstige Assassin's Creed-game gesitueerd in Japan'

Jeff Grubb zegt dit van een betrouwbare bron te hebben vernomen

Geschreven door Michel Musters op
Ergens in de toekomst komt er een Assassin's Creed-spel uit dat zich afspeelt in Japan, zo meent journalist Jeff Grubb.

Dat meldt hij tijdens zijn nieuwste Game Mess-podcast. Hij reageert daarmee deels ook op de recente geruchten dat de aankomende Assassin's Creed - vermoedelijk een spin-off rondom Valhalla-personage Basim - zich in Bagdad afspeelt. Dit spel is echter nog niet officieel aangekondigd.

Grubb weerlegt de uitgelekte informatie over de spin-off niet. In plaats daarvan claimt hij van een betrouwbare bron te hebben vernomen dat er in de toekomst in ieder geval een Assassin's Creed-game verschijnt die zich in het oude Japan afspeelt. De game moet qua gameplay ook meer weghebben van oudere delen uit de reeks.

De bron kon niet aan Grubb vertellen of het een losstaande game of spin-off wordt, of als onderdeel uitkomt van Assassin's Creed Infinity. Die game, die al is aangekondigd maar nog niet getoond, moet een soort hub worden van waaruit nieuwe Assassin's Creed-ervaringen worden uitgebracht.

Fans hopen al jaren op een Assassin's Creed-game die zich in Japan afspeelt. Vooralsnog is er echter geen game uitgekomen in de reeks die zich daar afspeelt. Sony-studio Sucker Punch heeft intussen echter wel zelf een openwereldgame uitgebracht die zich in het oude Japan afspeelt: Ghost of Tsushima.

Ubisoft heeft al laten weten dat het in september meer onthult over de toekomst van de Assassin's Creed-franchise.

Dit artikel delen:

Lees meer

Alfatest van World of Warcraft: Dragonflight getoond Skate verdient het voordeel van de twijfel
32

Reacties op: 'Toekomstige Assassin's Creed-game gesitueerd in Japan'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 16 juli 2022 11:50
    Hell fuckin yes please. Een Japanse setting met het Assassin's Creed sausje kan goud zijn. Eindelijk een echte Assassin's Creed in Japans. Ubisoft kennende zullen ze er iets moois en interessant van maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 16 juli 2022 12:31
    @coola eens. Het is iets waar ik al jaren op wacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 16 juli 2022 13:03
    @coola Een AC in een Aziatische setting bestaat al. En dat is Ghost of tsushima alleen het draagt de naam van Ac niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 16 juli 2022 13:46
    @Snoop213

    Ghost of tsushima is imho geen AC. Geen animus en geen isu ( en dat is het belangrijkste) betekent geen AC.

    Ghost of tsushima is een geweldige game maar het is geen AC totaal niet.
    een echte AC game in Japan dus echt met de lore van AC die bestaat nog niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 16 juli 2022 16:36
    @coola Ik bedoelde meer het type game wat AC is. En ik heb nu ook de laatste AC opgestart. Ik vind persoonlijk Ghost of tsushima alles beter doet. Maar dat is een persoonlijke mening. Ik denk sinds de serie de steden heeft verlaten ik ben afgehaakt. Zo zonde want de laatste AC begint ijzersterk Fc6 ook maar ik had liever gezien dat het meer lineaire singleplayer games zouden zijn dan open wereld games. Maar goed smaken verschillen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 16 juli 2022 17:19
    @Snoop213 Sluit me daarbij aan.

    Ja het heeft bepaalde elementen uit Assassin's Creed niet maar de overall experience is beter.

    Waar je met Valhalla 3 hoofdverhalijnen hebt, heb je bij Ghost er maar 1.

    De ISU is voor Assassin's Creed wat de mensen in Transformers zijn. Ja ze worden er continue bijgehaald maar de beste Transformers series haden ze niet of in een heel kleine rol.

    Ook qua gameplay was Ghost beter.

    Maar Ghost doet wel het belangrijkste wat een Assassin's Creed game hoort te doen, je beschermt onschuldigen tegenover een meedogenloze macht.

    (En het is helemaal niet zo ver gezocht dat de Templars die invasie backen en dat daarom de Assassins een groep sturen die allemaal vermoord worden op Yuna na en die kan maar een ding doen en dat is Jin Sakai bij het Brotherhood halen.

    Classic good vs evil.

    En dan met net dat beetje extra wat Ubisof games gewoonweg niet hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 16 juli 2022 18:23
    @Snoop213

    Mag je vinden. Ik vind Valhalla net iets beter.

    Sowieso krijg je bij Valhalla 3 kwaliteits verhalen. Combat is dan weer een stuk beter in ghost of tsushima , al is de rest van de gameplay weer matig en soms zelfs zo uit 2007 of 2009 gekropen.

    Wat ze beide wel goed doen is dat de protagonisten / groeperingen voor de normale man opkomen. ( weet niet welke game sommige hebben gespeeld maar Eivor komt gewoon voor de normale man op )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 16 juli 2022 20:18
    @coola Ja ik kon mede door de mindere combat moeilijk in Ac . Al wil ik nog steeds vahalla volledig doorspelen. Ben bij de Xbox versie gestopt ergens in Engeland. . Ghost of tsushima wat ik minder vind is de side quests, klimmen en klauteren, en de eentonige hoofdmissies.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 16 juli 2022 23:15
    @coola Het enige wat Eivor doet is hele dorpen in de fik steken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 18 juli 2022 10:47
    @coola Ik vind van de laatste 3 games echt odessey de beste. Dat komt voornamelijk door de setting (oud griekenland ruled) Maar vond Valhalla gewoon niet zo boeiend, het was vooral WEER een dorpje raiden en platbranbranden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gotcha123

    • 16 juli 2022 19:33
    deleted

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 17 juli 2022 00:20
    @coola

    Ja deels met je eens. Maar waar ik wel tegenaan loop is dat ik bang ben dat Ubisoft het te westers gaat maken.

    Dat terwijl de hoogtij dagen van bijvoorbeeld alle Ninja( om iets te noemen wat wij relateren aan stealth en logisch is voor een AC game) was in de tijd dat Japan behoorlijk afgezonderd was. Zo tegen 1550 tot 1600. En voornamelijk handel dreef met Nederland. Tuurlijk kwam er wel wat invloed binnen maar vele malen minder dan alle AC setting tot nu toe.
    Want alle settings tot nu toe zijn geprobeerd te bekeren tot katholiek.
    Dat is dus in Japan niet. Is ook merkbaar omdat het gehakte katholiek daar laag is. En men nog altijd gaat bidden in tempels.
    En ook de cultuur is niet op wereldschaal van diverse betekenis geweest.

    Baghdad daarentegen wel vanwege de wiskundige en diverse dingen. Maar Japan doet nu meer over de wereld dan in de ninja tijd, vooral ook omdat ze zelf in oorlog met elkaar waren dus er was geen tijd voor kijken over de grenzen.
    En waar ik dus bang voor ben is dat er ineens een westers nep invloed komt die daar dus Asssassins of templars plaatst in dat land.
    Wat in mijn mening volledig ongeloofwaardig is.

    Nu mag dat op zich best in games. Ze hoeven niet realistisch te zijn. Ghost of Tsushima was dat ook niet. Ze pakten een tijdperk waarin het verhaal was terwijl er in die tijd niet zulke stijl kleding was want die was van eeuwen erna. Zo ook met wat meer dingen.
    Dus realistisch hoeft niet. Maar ik dacht altijd dat AC een bepaalde geschiedenis realisme probeerde te behoudend
    En dat gaat Ubisoft dus echt niet lukken in het AV universum met dat ene land wat zo zichzelf isoleerde van de rest. En het ook goed kon vanwege eiland.
    Dus ik ben daar bang voor.

    Nu zal ik bekennen als het er mooi uitziet dan wil ik deze toch spelen al is het ma art vanwege de beelden. En grafisch twijfel ik niet aan de game.
    Maar ik ben dus bang dat het een game wordt die niet mikt op realisme van geschiedenis.

    Nu kan ik me daarin vergissen en is AC nooit realistisch geweest hoor, dan heb ik op zich niks gezegd maar zou ik het toch jammer vinden een Japan te zien wat doordrenkt is met veel westerse invloed.

    Dat is namelijk niet zo geschikt voor dat land. Nu net Japan is volgens mij zo gewild onder de AC fans vanwege die cultuur en de natuur en bekende stealth technieken.

    Dus ik moet het eerst zien dan geloven.

    En laat het Japans gesproken zijn wanneer dat moet. Niet constant perfect Engels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 17 juli 2022 00:56
    @watashi wa maurice desu.

    Ligt er natuurlijk aan welk tijdperk ze pakken maar pakken ze de 1500s of later dan zal er westerse invloed zijn want in de lore van Assassin's Creed heeft Japan al een hele geschiedenis van Assassins en Templars door de comics

    Door dat k*t spam filter kan ik geen quotes posten over Japan in Assassins creed lore

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Wiepie

    • 16 juli 2022 14:18
    Iedere week een ander gerucht.. wanneer stoppen jullie nou eens met het plaatsen van dit soort non-nieuws?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JustSafety

    • 16 juli 2022 14:38
    @Wiepie Denk dat het juist nieuws is als mensen iets delen die vaker gelijk hebben gehad in het verleden. Doen ze niet slecht aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 17 juli 2022 00:02
    @Wiepie

    Het is game nieuws. Als men alle geruchten weg laat dan denk ik dat we elke week maar 3 serieuze berichten hebben. En dan?
    Dan komt er niemand hier.

    Daarbij geruchten zijn wel leuk voer voor discussies en en gesprekken onder ons allemaal. Anders wordt het hier zo saai.

    En zoals ik al zei het is game nieuws. Relevant vanwege betrouwbare bronnen( tenminste in het verleden gebleken.
    Dus best goed dat ze dit plaatsen.
    Enkel feiten dan wordt het hier 90% rustiger en op elke site.
    Vind geruchten nu net wel interessant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Wiepie

    • 18 juli 2022 11:29
    Okay, dan gewoon blijven plaatsen. Ik persoonlijk vind het onzin maar als anderen het kunnen waarderen.. niemand verplicht mij het te lezen. ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JustSafety

    • 16 juli 2022 14:37
    "De game moet qua gameplay ook meer weghebben van oudere delen uit de reeks."

    Zou tof zijn :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 16 juli 2022 17:28
    @JustSafety Als dat zou kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 16 juli 2022 17:28
    Tja vroeger zou ik hier een gat in de lucht van springen.

    Maar ja toen kwam Valhalla die zwaar tegenviel en vervolgens gaf ik Ghost een kans die de kont van Walhalla in letterlijk alles schopt.

    Om nu een Japanse "Assassin's Creed" (wat dat in de tegenwoordige setting mag betekeken) te gaan maken is een beetje overbodig.

    Men trok al vergelijkingen tussen Assassin's Creed en dat gaat dan helemaal gebeuren.

    Ja (veel) fans vroegen erom maar dat was toen. Suckerpunch was ze te snel af en nu hoeft het voor mij niet meer.