Nieuws
Assassins Creed Rogue

Toekomstige Assassin's Creed draait mogelijk om Vikingen

Poster in The Division 2 hint er naar

Geschreven door Michel Musters op
Een nieuw Assassin's Creed-deel draait mogelijk om Vikingen, zo blijkt uit een easter egg in Tom Clancy's The Division 2.

Wiki-bezoeker AlifMorrisonudin heeft een poster in The Division 2 gevonden waarin een Noorse God in de Assasssin's Creed-kleuren rood en wit wordt afgebeeld. Daarbij houdt hij de Apple of Eden vast, een bekend object uit de franchise.

De Noorse God zou mogelijk kunnen duiden op een Noorse inslag voor een nieuwe AC-game, waardoor de game zich tijdens het tijdperk van de Vikingen af kan spelen. Ubisoft heeft echter niets bevestigd, en daarnaast gaan er al een tijd geruchten dat de volgende AC-game zich rondom Rome afspeelt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Vervolg op Alan Wake was ooit in ontwikkeling God of War grote winnaar tijdens BAFTA Awards
27

Reacties op: Toekomstige Assassin's Creed draait mogelijk om Vikingen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • coola

    • 5 april 2019 08:54
    Hmm dat klinkt interessant.

    Zowel een Noorse als Romeinse setting kunnen interessant zijn. En met het team van Ashraf Ismail vertrouw ik wel dat ze er iets interessants mee gaan doen (sowieso doet Ubisoft hun settings goed gebruiken in de AC games)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ragpost

    • 5 april 2019 09:17
    Ik zou zowel Rome als "Kattegat" heel erg interessant vinden!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 5 april 2019 21:04
    @Ragpost wat? Assassins creed in Helmond? 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 april 2019 09:25
    Ik ben dan benieuwd of ze die wereld net zo interessant en levendig kunnen maken als die in Odyssey, die vond ik echt geweldig gedaan.
    Dit klinkt iets minder interessant, maar goed we weten nog niks.
    Ik hoop in ieder geval op iets meer mysterie in het verhaal dan in Odyssey, qua verhaalvertelling vond ik Odyssey iets minder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 5 april 2019 09:31
    Hoopte meer op Japan of China, maar een Noorse setting is ook wel echt vet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aerofox81

    • 5 april 2019 09:36
    Mijn geschiedenis is niet zo heel goed, maar zijn de Vikingen niet in Rome geweest?
    Dat zou natuurlijk een mooie combi en battles kunnen opleveren met interessante locaties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 5 april 2019 09:47
    @Aerofox81 In Constantinopel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Montanus

    • 5 april 2019 14:46
    @Baukereg Ook in Rome. Herhaaldelijk zelfs.

    Overigens zou ik zelf de voorkeur geven aan Rome. Ik had aanvankelijk begrepen dat de volgende AC plaast zou vinden ten tijde van het Romeinse keizerrijk, zo ergens rond Commodus. Of is dat pure speculatie geweest? Ik zou dat jammer vinden. Ik snap in dat opzicht ook niet waarom de Romeinen zouden worden overgeslagen, mogelijkerwijs op basis van de Romeinse aanwezigheid in Origins.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 5 april 2019 10:04
    Rustig aan.. zit nog in Origins.. ik loop achter.
    Wel de pass sinds 2 weken opgepakt.. dus nu gaat het hard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 5 april 2019 10:31
    Een stuk interessanter dan een setting in Rome, lijkt mij. Tussendoor allerlei gebieden plunderen tijdens de ontdekkingsreizen naar meer delen van de wereld.
    Stiekem hoop ik nog altijd op een middeleeuws Japan als setting, maar het lijkt erop dat we daar voorlopig nog op moeten wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 5 april 2019 10:37
    @Vogeltje Helaas wel Chronicles met China kwam in de buurt maar helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 5 april 2019 11:28
    Vikingen, klinkt al meer boten / schepen! Lol. Ben niet super fan van de "vaar" mechanics.
    In Odyssey viel het mee, maar in AC3 vond ik dit het minst leuke.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 5 april 2019 21:08
    @DarkRuleR de scheepsgameplay en frontier waren juist mijn favoriete bezigheden in AC3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 5 april 2019 16:16
    Yaaay we pleuren een andere skin erover heen en geven het een andere naam en de comsumentzombies volgen weer in rijen. Opdoeken die serie is nu wel klaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 5 april 2019 16:34
    @Roy36NL

    Het is echt zoveel meer dan een andere skin. Zelfs origins en odyssey hebben ten opzichte van elkaar subtiele aanpassingen waardoor odyssey vers aanvoelt ten opzichte van Origins.

    Als je Origins en Odyssey gespeeld zou hebben zou je weten dat Ubisoft nog steeds met passie aan deze games werkt.


    Oh en waarom gelijk opdoeken? Als je de game niet wil spelen koop je hem gewoon niet. maar ga niet dom lopen doen en zeggen dat AC opgedoekt moet worden maar laat deze franchise gewoon voortbestaan voor mensen die er nog wel van genieten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 5 april 2019 16:49
    @coola jij kijkt gelukkig niet met een AC-bril. En met passie werkt aan de games? Daarom is op de dag van release altijd een shitload aan bugs. Er moet natuurlijk elk jaar een andere versie uit geperst worden. Dit heeft alles behalve met passie te maken, maar gewoon met cashen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 5 april 2019 17:14
    @Roy36NL

    Elk jaar zijn ze van af gestapt deze game of het nou viking of Rome gaat zijn komt op z'n vroegst uit rond oktober 2020.

    Dit heeft overigens alles met passie te maken. (the Witcher 3 en Red dead redemption 2 zaten ook bomvol met bugs die met een day one patch opgelost moesten worden)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 april 2019 17:14
    @Roy36NL ikben geen enkele gamebreaking bug tegengekomen in Odyssey, maar jij hebt blijkbaar meer informatie, dus noem die bugs maar dan.
    En bugs zijn er zeker, die zitten namelijk in elke software, maar in Odyssey zit zeker niet meer bugs dan de gemiddelde game

    Maar goed, het is wel duidelijk dat jij hier alleen maar bent om te trollen en een discussie met jou niet zoveel zin heeft.
    Blijkbaar haal je daar plezier uit, dat is eigenlijk best triest te noemen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 5 april 2019 21:09
    @Roy36NL Ubisoft heeft af en toe een paar bugs en kleine imperfecties in de game. Daar is het een Franse uitgever voor (met de Franse slag).

    Maar elke game heeft een compleet andere setting en game play tweaks. En in de kleine details (zoals wapen beschrijvingen) kan je al de aandacht aan afzien.

    Als EA evenzoveel werk zou stoppen in FIFA 20 dan kan je:

    Met alle shirts uit het verleden van de clubs spelen.

    De scheidsrechter voor hondelul uitmaken of hem een klap verkopen.

    De tegenstander moedwillig een beuk verkopen.

    Speciale supporter modus waarin je de politie en andere supporters in elkaar mag beuken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 6 april 2019 07:59
    @bigds9fan

    FIFA is lastig want in essentie moet het wel voetbal blijven. Ik vind ook dat ea sports de laatste jaren zich er makkelijk van af maakt. Al zijn jouw ideeën van innovatie iets te extreem :-). Met een game als AC heb je meer ruimte, maar dat wordt maar mondjesmaat toegepast.