3D Action Planet heeft een interview gehouden met de maker van Todesangst. Dit Duitse woord betekent natuurlijk 'angst voor de dood'. Het pakketje bevat 12 nieuwe maps, en 5 cut-scene maps. Het verhaal achter deze update is als volgt:

het speelt zich af na Gordon's succesvolle terugkomst van Xen. In het origineel bleef Gordon leven dankzij het samenwerken met de G-man. Maar in deze update kom je er achter dat deze G-man een wetenschapper van de Black Mesa is, namelijk Jack Newell. Deze is het hoofd van R&D en uiteraard in en in slecht. En om de plannen van deze 'evil man' draait alles.

De mod is helemaal alleen gemaakt door Daren Waite. Hij heeft een aantal models en dergelijke gebruikt uit andere mods, waar hij netjes de credits voor gegeven heeft, maar hij heeft verder geen hulp gehad.3DActionPlanet: What difficulties did you encounter in the development process? Daryn: Perhaps the most challenging problems had to do with undocumented features of game entities. I spent quite a lot of time debugging ornery scripted sequences and func-type entities to get certain scenes to work properly. Fortunately, resources like the "Half-Life Editing Resource Center" and "The Handy Vandal's Half-Life Almanac" were incredibly helpful in sorting out the mapping challenges. I kept track of the more difficult problems that I found solutions for, and will be adding a special section to the Todesangst website listing them for the benefit of other mod makers. De update is eergisteren uitgebracht, en hier te downloaden. De officiele site is hier te vinden.