Nieuws
The Elder Scrolls 6

Todd Howard heeft vaag idee van releaseperiode The Elder Scrolls 6

Hij vindt het zelf ook rottig dat het zo lang duurt

Geschreven door Michel Musters op
Bethesda's Todd Howard heeft een "vaag idee" van wanneer The Elder Scrolls 6 moet verschijnen.

Dat meldde hij in de Lex Fridman-podcast. The Elder Scrolls 6 werd in 2018 via een teaser aangekondigd, maar sindsdien is het stil rondom het vervolg op Skyrim. Howard meldt nu zelf ook dat hij het lang vindt duren.

"(Bethesda) wil het spel ook uitbrengen en zou willen dat het allemaal niet zo lang duurt." Hij geeft aan dat het nooit het plan was om zoveel tijd tussen verschillende The Elder Scrolls-delen te laten zitten. "Ik heb in mijn leven meer tijd in de The Elder Scrolls-wereld besteed dan waar dan ook. Ik hou er enorm van. Wij houden er bij Bethesda allemaal van. Het maakt deel van ons uit."

In de podcast vraagt Fridman aan Howard of hij kan knipogen als hij weet wanneer The Elder Scrolls 6 uitkomt. Daarop reageert hij: "Ik heb een vaag idee", en daarna lacht hij.

Howard vertelde in de podcast ook meer over het aankomende Starfield en het feit dat de game nu exclusief op Xbox en pc uitkomt. Lees daar hier meer over.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nog meer beelden van Super Mario-film online verschenen Ontwikkeling Starfield is meer gefocust door Xbox-exclusiviteit
21

Reacties op: Todd Howard heeft vaag idee van releaseperiode The Elder Scrolls 6

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Messtranor

    • 1 december 2022 07:52
    Hoe kan je een artikel schrijven waarin je eigenlijk helemaal niets zegt?
    Zo dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 1 december 2022 08:35
    @Messtranor Nog een scheutje azijn in de koffie?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 1 december 2022 08:37
    @Ryme Hij is boos dat de game niet naar zijn Playstation komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 1 december 2022 10:11
    @Robskeee zitten janken op anderen over hoe toxic ze zijn en dan doe je het zelf..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 1 december 2022 12:00
    @Liquidshake Nou nou nou, zitten janken.. Het was een flauw grapje. Calm your tits.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 1 december 2022 12:11
    @Robskeee Dat maakt me niet uit hoor, dan speel ik m wel op mijn PC, of mijn Series X (die ik nu nog niet heb, maar wel ga kopen als de games zoals deze eindelijk eens gaan komen).
    Het ging mij helemaal niet om de eeuwige console war, dat haal jij er bij. Ik bekritiseer altijd de fanboys, aan welke kant die dan ook staan. Maar ja dan word je door de simpele zielen al snel in het vakje van de tegenpartij gedrukt.
    Back on topic.. Het is gewoon een bericht wat geen reet zegt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 1 december 2022 12:31
    @Messtranor Dan kunnen we elkaar wat dat betreft de hand schudden. Ontopic: Eens. Helaas is elk artikel over Elder Scrolls 6 nietszeggend de afgelopen jaren. Maar he! het levert weer clicks en opmerkingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 1 december 2022 08:39
    Met zo'n belachelijk lange productietijd is de hype even verdwenen. Laat Obsidian Avowed maar afmaken, daar heb ik meer vertrouwen in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 1 december 2022 11:38
    @Robskeee
    Maar… ze werken er niet eens serieus aan?
    TESVI is in een concept fase gekomen sinds de release van Fallout 4. Het concept voor de game was niet gangbaar voor de XONE en PS4, dus besloten zij de game op te schuiven om meer focus te leggen op Fallout 76 en met name Starfield.
    Mijn idee is dat een van de main storylines gaat om het veroveren van steden, om je eigen koninkrijk te vormen. Dat zou in lijn zijn met de lore van High Rock en de huidige trend bij Bethesda betreffende base-building.

    TESVI komt pas in een volwaardige productie zodra Starfield is uitgekomen. Het is nu in pre-productie. Dat betekent dat zij nu vooral werken aan de technische tools om de game te kunnen maken.

    De game is enkel aangekondigd om het continu vragen "waar blijft TESVI?" een beetje te beteugelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 1 december 2022 12:07
    @Ardyn Ik weet dat ze er amper aan werken, dus die hele hype is er vanaf, dat komt wel weer wanneer ze met de eerste beelden komen. Het zal mij verrassen waar ze mee komen, ik vond het thema van Skyrim erg goed, maar Oblivion deed mij persoonlijk meer, maar dat kan ook de nostalgie zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 1 december 2022 12:40
    @Ardyn Dit weet iedereen. Maar wat ik dan denk is….Had dan gewoon je mond gehouden en die hele game gewoon nog niet aangekondigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 1 december 2022 17:21
    @Messtranor
    Zekers, maar het is wel fijn om te speculeren in welke regio het zich gaat afspelen. Dat is inmiddels al redelijk duidelijk geworden door deze aankondigingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 december 2022 18:21
    @Messtranor helemaal mee eens, stel je voor ze gaan nu vol met tes 6 aan de slag dan duurt het nog jaren maar volgende week laten ze fallout 5 cgi trailer zien, dan weet ook iedereen dat gaat nog jaren duren. Hopelijk heeft micro er van geleerd en doe ze zoals afgelopen e3 games die bijna komen of binnen een jaar en niet jaren weg veel beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 1 december 2022 10:34
    Fijn interview, btw. Het is de lengte waard. Waar de hele wereld probeert om een monster te maken van TH, maakt dit hem weer een mens.

    "Howard meldt nu zelf ook dat hij het lang vindt duren." - mmm nee. De opmerking die hij wel vaker maakt is dat hij zou willen dat dergelijke games in korte tijd op te leveren zijn. Maar dat zijn ze niet, want ze hebben torenhoge verwachtingen waar te maken.

    Moet je jezelf eens voorstellen dat TES 6 niet moddable is. Dat zou de ontwikkeltijd op zijn minst door de helft hakken, vermoed ik zo. Ik denk dat de wereld barst als ze de game zo zouden releasen. Het moet een technologisch monster zijn wat 10x beter gaat zijn dan Skyrim, en het moet gisteren klaar zijn. Kleine uitdaging.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 1 december 2022 11:43
    @gimbal2
    De huidige engines maken het nu wel makkelijker om Open-Wereld titels te maken, dus gelukkig kunnen deze titels binnenkort in "kortere tijd" worden geleverd.
    Het gaat er uiteindelijk meer om dat een titel als Starfield zoveel extra planeten kan dragen, dat zou vroeger gewoon niet te doen zijn. HAHAH

    TESVI is nog nauwelijks in serieuze productie gekomen. Pas als Starfield klaar is, zullen ze starten met het serieus opbouwen van TESVI. Het is nu voornamelijk nog in een pre-productie fase.
    Ik verwacht TESVI, vooral wegens de pandemie ook, pas in 2026. Op zijn vroegst in 2025.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 1 december 2022 12:34
    @Ardyn Die komt dan echt nog lang niet uit man. Die zal miss wel pas 2030 kunnen komen joh xD.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 1 december 2022 12:43
    @Ardyn Die huidige engines die je bedoeld, welke engine dan precies? Want Starfield draait nog steeds gewoon op dezelfde engine als alle bethesda games sinds morrowind (uiteraard wel met updates).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 1 december 2022 13:34
    @Messtranor Het is bekend gemaakt dat zowel Starfield en TESVI op Creation Engine 2 draaien. Dat is niet dezelfde als morrowind, dat is NetImmerse.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 1 december 2022 16:17
    @Robskeee De creation engine is gebaseerd op Netimmerse (of GameBryo zoals t nu heet). Zoals ik al zei het is geupdate, maar het heeft nog steeds een hoop overeenkomsten en dus ook verouderde troep erin zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 1 december 2022 17:19
    @Messtranor
    UE5 is dus ook hetzelfde als UE4?
    Het gaat juist om de updates en verbeteren, ik laat mij verder niet uit over de source code, dat inderdaad nog is afgeleid van GameBryo e.d.