Het gaat om de spelmodi AT, TDM, CTF, LTS, HP en VM. Volgens een gebruiker van Reddit staan de afkortingen waarschijnlijk voor Attrition, Team Deathmatch, Capture the Flag, Last Titan Standing, Hardpoint Capture en Variety Mode. Verder wordt Campaign Multiplayer als apart speltype genoemd.
De veertien maps zijn volgens de lijst Angel City, Fracture, Colony, Relic, Airbase, Boneyard, Corporate, Outpost 207, Lagoon, Rise, Smugglers Cove, Overlook, Nexus, O2 en Training Grounds.
De lijst noemt verder 32 wapens en 21 perks die waarschijnlijk in het volledige spel aanwezig zijn. Het staat echter niet vast dat de genoemde inhoud daadwerkelijk in de shooter zit, omdat het kan dat onderdelen van het spel in een later stadium van de ontwikkeling zijn geschrapt. Zo staat er een vermelding van Steam in, terwijl voor TitanFall het distributieplatform van EA, Origin, vereist is.
TitanFall, de nieuwe shooter van de makers van Call of Duty, verschijnt op 13 maart voor de Xbox One en pc. De Xbox 360-versie ligt 27 maart in de winkels.
Reacties op: 'TitanFall krijgt 14 maps en splitscreen'
Renzzz
Klobedanz
Ludwig
whoisjohngalt
Freekdance
Corbin
Sander1095
GamEforFun
Ludwig
geert1
Ben benieuwd hoe dit spel uit gaat pakken. De verwachtingen zijn volgens mij iets te hoog; ik verwacht gewoon een vermakelijke multiplayer shooter in de trant van COD, maar dan net even anders. Volgens mij moeten we geen revolutie verwachten, maar het kan een prima game worden.
kaaai3
ultraspaz
Eindig je een match met 45 kills zijn het 5 andere spelers en 40 bots, das zo'n bummer. (mede door het chaotisch aspect is niet goed te zien wie bots zijn en wie niet. - of juist te duidelijk (menselijke spelers lijken wel allemaal van het dak af te snipen e.d)
Tel daarbij de titans op die niet eens met zn 2e door 1 straatje passen (de andere map is meer open en beter daarvoor imho) de practsch gelijkwaardige gunplay van COD (recoil? was dat?) en ja dan heb je wel een redelijk overhypte game liggen. (en die smartgun dan..lol)
De overige wapens maken ook niet veel uit, je anti-titan wapens zijn te slap, en als je uitgevonden hebt dat het makkelijk is een titan uit te schakelen door vanaf een dak op zijn kop te springen en een titan-rodeo te doen.
Maar is de game fun? Ja. de game is fun. maar niet 60e day one fun. en zeker niet een game die ik mij dag in dag uit voor de komende maanden zie spelen. En al helemaal niet system-seller materiaal. Al willen bepaalde bedrijven dat wel zo laten overkomen. Maar ja.. hype maakt mensen gek.
Foo Fighter
markje94
in mijn ogen wel degelijk een system seller
geert1
Edit: Ik lees nu wel dat de AI-vijanden (grunts) ook een iets andere rol hebben in het spel, ten opzichte van de menselijke tegenstanders (pilots). De grunts horen meer knalvoer te zijn, waar de pilots meer uitdaging geven ofzo. Dat kan juist ook wel weer interessant zijn wellicht. De meningen verschillen er nog over volgens mij.
Verder klinkt het veel op COD met iets meer behendigheid en met titans, zoals ik verwachtte. Lijkt me alsnog leuk, maar ik vraag me inderdaad ook af of het leuk genoeg is voor de volle prijs en of ik het lang zou spelen. Een groot pluspunt is dan wel weer dat er geen microtransacties in het spel zitten; mooi om te zien dat er nog ontwikkelaars zijn die kiezen voor de consument in plaats van voor de portemonnee. Ik wacht nog even op de reviews, maar het lijkt me al met al geen onaardige game. Toch zal Titanfall voor de Xbox One nog niet direct hetzelfde doen als Gears of War deed voor de 360 deed, verwacht ik.
SkyScourge
Overigens is voor mij dit spel helemaal geweldig.
ultraspaz
Daarbij, ze zijn echt dom, staan stil , lopen doelloos rond en vormen absoluut geen bedreiging. Geen skills voor nodig. (wat dus resulteerd dat binnen enkele minuten nadat de match begin er al titans rondlopen, en deze zo makkelijk te behalen zijn als je afgeknalt wordt je er zo weer 1 hebt staan.
Zo snel als de care-packages vielen in cod , vallen nu letterlijk de titans uit de lucht.
Ik wil in een game niet bezig zijn met bots knallen, maar ik vecht liever tegen menselijke, onvoorspelbare tegenstanders, als AI-kannonenvoer
Overmind
Renzzz
Xtreme Henk
De graphics zijn dik in orde. En ook de aanpassingen die je kan doen (perks en wapens enz.) vind ik heel gaaf. Zeker een aanrader. En de beta is inderdaad gewoon opengesteld voor iedereen. Je kan hem gewoon van de Xbone marketplace downloaden.