In-game screenshots Rogue Squadron 2 voor de GameCube
Lang geleden, in een sterrenstelsel ver weg, moest de GameCube nog uitkomen en liet Factor 5 screenshots zien van de aankomende lanceringstitel Rogue Squadron 2: Rogue Leader. De eerste Rogue Squadron gooide op de Nintendo 64 en PC al hoge ogen door de soepele gameplay en indrukwekkende graphics, maar Rogue Squadron 2 zou uiteindelijk alles slaan en één van de betere Star Wars-games worden. Grafisch werd de game nog maar nauwelijks overtroffen door later uitgekomen GameCube-games en zelfs op de Wii is het lastig om veel titels te noemen die de grafische pracht en praal van de titel kunnen evenaren.
Het Duitse Factor 5 hielp Nintendo met de ontwikkeling van middelware tools voor de Nintendo 64 en GameCube, onder andere voor een betere kwaliteit in geluid in de games voor die consoles, en had daar veel succes in. In 2007 bracht het echter Lair uit voor PlayStation 3, letterlijk en figuurlijk een drakengame. Lair's besturing was frustrerend en de game zelf had te weinig om het lijf om echt indruk te maken. De Amerikaanse vestiging van de studio, verantwoordelijk voor games als Rogue Squadron en Lair, moest als gevolg van het gebrek aan succes en het failli ement van partnerbedrijf Brash Entertainment, in 2009 haar deuren sluiten.
Het Duitse moederbedrijf bestaat nog altijd maar laat nagenoeg niets van zich horen. Wellicht dat we in de volgende generatie weer wat van ze mogen verwachten. Een nieuwe Rogue Squadron is waarschijnlijk te veel gevraagd?