Half-Life: Blue Shift negatief onthaald

Blue Shift was oorspronkelijk bedoeld als een extra toevoeging aan de Dreamcast-versie van Half-Life, maar werd iets langer dan tien jaar geleden door uitgever Sierra ook voor de PC aangekondigd. Toen de Dreamcast-versie geannuleerd werd, leek de toekomst van Blue Shift even onzeker, maar Sierra liet al vrij snel weten nog altijd op een PC-release te mikken.

Blue Shift werd net als de eerdere uitbreiding Opposing Force ontwikkeld door Gearbox Software, dat we tegenwoordig beter kennen van Borderlands en natuurlijk als de studio die het op zich nam om Duke Nukem Forever eindelijk af te maken. Hoewel Blue Shift positief werd ontvangen om zijn gameplay, die redelijk trouw bleef aan het originele spel, kreeg het toch aardig wat kritiek te verduren. Het zou te kort zijn, en desondanks voor een flink prijskaartje in de winkels liggen.

Blue Shift bood met zijn verhaal, dat een ander perspectief bood op de gebeurtenissen van Half-Life, slechts enkele uren gameplay. "Ik zie mezelf niet twintig of dertig dollar neertellen voor een uitbreiding die slechts vijf uur in beslag neemt en enkel marginale verbeteringen doorvoert op grafisch gebied", zo valt te lezen in het bericht.