Farrell zegt zijn toekomstvisie met de MX vs ATV-serie te gaan testen. "Misschien weet je dat wij met ons MX vs ATV-merk de industrieleider zijn op het gebied van off road-racen in games. In het verleden hebben we gezien dat we een spel uitbrengen voor 59,99 dollar en dat [dit spel] het dan redelijk goed doet - rond een of anderalf miljoen [verkochte] exemplaren.

Downloadmodel

"Wanneer we de prijs verlagen naar een prijs geschikt voor de massa gaan de [verkoopcijfers] echt omhoog. Dus wat we dit keer doen is in het begin een kleiner spel uitbrengen met een lagere prijs - ergens in het gebied van 29 tot 39 dollar. Daarna introduceren we een downloadmodel voor verschillende modi, banen en voeruigen. Dat is wat we een hybride noemen - het heeft een beetje van de microtransacties en het DLC-model in zich."

Farrell zegt zo in ieder geval die 29 of 39 dollar te verdienen, waarna consumenten kunnen kiezen of zij honderd dollar willen besteden om ook de extra content te kunnen downloaden. "Ik denk dat dit de toekomst van gamen is - of het nou dit model, of een free-to-play-model is. Dat is waar onze industrie naartoe gaat en het is een zeer interessant experiment met een van onze grote merken", aldus Farrell.