Nieuws
God of War Ragnarok

Thor in God of War: Ragnarok onthuld

God of War: Ragnarok verschijnt in 2022 op PlayStation 5 en PlayStation 4

Geschreven door Michel Musters op
Santao Monica Studio heeft de eerste artwork van Thor uit God of War: Ragnarok onthuld.

Art director Raf Grassetti deelde de artwork op Twitter. Daarin is te zien wat de studio eerder al aangaf: Thor heeft in deze game weinig van doen met de afgetrainde man uit de recente Marvel-films. De rol van Thor wordt in Ragnarok vertolkt door Ryan Hurst, vooral bekend voor zijn rol als Opie uit de serie Sons of Anarchy.

Op internet is na de uitgave van de artwork een discussie ontstaan over het uiterlijk van het personage. Sommige gamers vinden het uiterlijk bij de Noorse god passen, terwijl anderen het juist vinden tegenvallen. Toch heeft het uiterlijk van deze Thor veel weg van de mythologische beschrijvingen van de god.

God of War: Ragnarok is het directe vervolg op het in 2018 verschenen God of War. Kratos en zijn zoon Atreus treken er wederom op uit en kunnen alle negen rijken bezoeken in plaats van de zes uit de vorige God of War. Het duo is op zoek naar de Noorse god van de oorlog, Tyr. Eerder deze week werd de game onthuld via een trailer. God of War: Ragnarok komt in de loop van 2022 naar zowel PlayStation 5 als PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Crash Bandicoot-makers hinten mogelijk naar nieuwe game Ubisoft onthult plannen voor Far Cry 6-dlc op en na lancering
23

Reacties op: Thor in God of War: Ragnarok onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 11 september 2021 12:06
    Weet je wat ik nu echt lachwekkend vind is dat er mensen letterlijk pissed of zijn dat GoW Thor niet op Chris Hemsworth lijkt.

    Waar mensen wel niet pissed over kunnen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 11 september 2021 22:08
    @coola

    Serieus? En dan te bedenken dat ik die marvel versie helemaal geen God vind. En Thor is wel een belangrijk God/ figuur in Noordse en Germaanse (daar heet hij Donar) mythologie.
    Die gast in Marvel was daar veel te Amerikaans voor.
    Deze Thor van GoW is tenminste een echte Viking, geschikt om als Viking God door te gaan.

    Raar inderdaad dat mensen zich daar druk over kunnen maken en dan nog vooral om iemand die eigenlijk het hele (originele ) personage weinig eer aandoet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 september 2021 22:12
    @watashi wa maurice desu.

    Jammer genoeg ben ik daar serieus in. Zoek het maar op Google.

    En idd marvel thor doet z'n bron geen eer aan ( neemt niet weg dat thor ragnarok een geweldige film is ) AC thor wel en GoW Thor gaat dat ook zeer zeker doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 12 september 2021 21:13
    @watashi
    1. Chris Hemsworth is Australisch
    2. Er komen weinig mensen met rood haar voor in scandinavie. + Thor is veelal als blond geschilderd.
    3. Vikings hadden niet eens een woord voor tatoeage. Dus het is erg onzeker of zij deze hadden.
    4. Beide personages zijn eigen interpretaties van het personage Thor…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 13 september 2021 12:59
    @Ardyn

    Wat probeer je te zeggen? Dat ik het vanwege jou redenen niet een betere Thor mag vinden?
    Ik zeg toch enkel wat ik vind. Maar ik zal je puntjes ook even beantwoorden.

    Goed ik begin met 4.
    Heb ik ergens gezegd dat het niet zo is dan? Ik meld bewust daarom dat ik die marvel versie geen Thor vind. Niet dat het personage dan meteen niet zo gezet had mogen worden. Enkel dat ik het niet vind passen.

    1. Ik heb ook nergens gezegd waar de acteur vandaan komt. Enkel dat de marvel Thor te Amerikaans is. Dat is ook met alle andere helden van marvel. Als het zich afspeelt in een andere cultuur is het nog altijd Amerikaans. Dat staat los van waar de acteurs vandaan komen want marvel maakt het die stijl. Ik wil ook niet zeggen dat dat erg is, maar nu net bij Thor verwacht ik niet dat perfecte Amerikaanse superhelden imago. Nogmaals dat is wat ik ervan vind. Ik vind hem in de rol van superheld goed doen. Maar het personage is voor mij geen Thor. Wel een vermakelijke superheld die wat krachten deelt. Maar een God die samen met een man in een robot pak vecht en even sterk is vind ik geen donder God.

    2. Ik heb ook niet gezegd dat dit een perfecte weergave is. Maar ik vind deze Thor veel meer overkomen als die God uit Scandinavie Deze heeft gewoon een rauwere kop die meer past bij die goden van het oude noorden. Ook beter bij de omschrijvingen. Ook dit is enkel wat ik vind omdat iemand die marvel super vind het natuurlijk ook goed is zoals het daar is.

    Komen we bij 2.

    Dat er geen woord voor is zegt niks. Kan ook zijn dat wij niet alle woorden kennen. En er is niemand meer waar we het aan kunnen navragen. Geschrift was niet of zelden aan Vikingen besteedt, en onze kennis van runen gaat niet verder dan wat we kunnen verklaren. Wil niet zeggen dat er niks is. Als Nederlands niet meer gesproken word en er geen documenten zijn van de meerdere betekenissen van bijvoorbeeld het woord weer, dan zullen de mensen over 2000 jaar niet weten dat dat woord meer betekenissen had en niemand kan dat dan nog vertellen.
    Wil niet zeggen dat het niet meer betekenissen had.

    Komt extra bij dat er wel degelijk documenten zijn die Vikingen beschrijven met tatoeages. Die documenten komen van onder andere een Arabier genaamd Ahmad Ibn Fadlan Die in Rusland kwam in die tijd en Vikingen beschreef die met een arm bloot liepen en daarop een soort van boom met gekronkelde takken hadden getatoeerd . Waarschijnlijk zijn dat die figuren die als een vlecht in elkaar liepen. Maar die heeft wel degelijk die mensen zo beschreven met tatoeages in een groen blauwe kleur wat ook nog wetenschappelijk verklaar wordt met een bepaalde as die mogelijk voor kleur gebruikt werd.
    Dit zijn maar ooggetuigen verslagen maar net zo betrouwbaar als jou gevoel dat er geen woord voor was. En zijn wel vastgelegd in geschriften.
    Tatoeages zijn al 14.000 jaar bekend dus het is zeer aannemelijk dat ze dus wel degelijk tatoeages hadden.
    Vooral omdat andere culturen ze wel zo beschreven hadden.
    Ps. Die Arabier heeft Vikingen ook omschreven als stoer, groot en roodachtig. Dus over de haarkleur is ook wel wat tegenstelling, dus rood kan best kloppen.
    Maar bovenal, het is mijn gevoel en mening dat ik deze een betere Viking vind. Of hij historisch correct is of niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 13 september 2021 16:53
    @watashi wa maurice desu.
    Heb je geen werk ofzo? Je komt namelijk zeer op je teentjes getrapt over, over iets vrij onbelangrijks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 13 september 2021 17:54
    @Ardyn

    Dat kan ik beter over jou zeggen omdat je mijn mening met allemaal redenen probeert te beargumenteren?
    Ik vertelde in mijn bericht enkel wat ik van beide Thor vond. Jij ging erop in met 4 puntjes. En jij verwacht dan geen reactie?
    Vooral omdat het een mening was. Wat niks met feiten te maken heeft. Goed of fout is een mening gewoon mijn gevoel bij artwork en of een acteurs prestatie.

    Maar ik was niet degene die daarop probeerde met 4 punten een argument te geven over die mening.
    Dat was jij.
    Alsof jij op je tenen getrapt was dat ik Vikingen van weleer niet serieus nam en Chris Hemsworth beledigde op zijn prestaties,

    Terwijl ik dat nergens aanhaalde. Of beweerde
    Lee’s mijn eerste bericht terug en je ziet dat ik begin met dat ik vind dat ik die marvel interpretatie dus geen Noordse God vind. Wat valt daar dan nog puntjes op aan te kaarten. En ja dan reageer ik daarop ja. Als ik je daarmee op je tenen trapte was dat niet mijn bedoeling. Maar ik snap in eerste plaats al niet waarom je je geroepen voelde om mijn mening met 4 feiten te beargumenteren.

    Dus leg eerst eens uit waarom het nodig was om dan met die argumenten te komen die niks te maken hebben met mijn gevoel dat deze GoW Thor meer noords lijkt dan een afgetrainde acteur.

    Ps, dat ik Lange bericht reageer is overigens niet op mijn tenen getrapt. Ik ben nu eenmaal een persoon van langere berichten. Dus nee je hebt me niet op mijn tenen getrapt. Maar ik vind wel dat ik mijn mening mag tegen discussieeren. Niet persoonlijk bedoelt. Maar veel mensen zouden toch wel gereageerd hebben en ik hou van details en zorgen dat mijn reactie dan wel volledig is. Vandaar.

    Het was niet bedoelt als pissed of te lijken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 11 september 2021 13:50
    Heb gameplay op youtube gezien en man wat ziet dit er goed uit wederom een van de beste aankomende games imo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bigds9fan

    • 11 september 2021 14:55
    Ziet er beter uit als die "thor" uit die andere game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 september 2021 15:17
    @Bigds9fan

    Thor van crystal dynamics? Ja daar ben ik met mee eens ja dan ziet deze thor er geweldig uit. Die andere thor uit nog een andere game was geweldig. En zolang ik GoW ragnarok nog niet heb gespeeld blijft dat imho ook de beste vertolking.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bigds9fan

    • 11 september 2021 20:21
    @coola Je weet best welke "thor" ik bedoel en dat is niet die van de Avengers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 september 2021 21:00
    @Bigds9fan

    Mhja isu thor is awesome.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bigds9fan

    • 12 september 2021 08:38
    @coola Moest hem zelfs opzoeken, was hem compleet vergeten.

    Blij toe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 11 september 2021 17:46
    Damnnnn ziet er gruwelijk uit! De looks van iemand die een pure antagonist kan zijn en het leven zuur kan maken voor Kratos… Laat maar komen!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 12 september 2021 09:30
    Ziet er niet uit.
    Onrealistisch, noorderlingen zijn blond dat weet iedereen.
    En wie wil er nou een dikke Thor.
    Ik hou mn hart vast voor het Loki en Odin design.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 12 september 2021 10:31
    @LordLuc
    Mijn eerste gedachte na het lezen van jouw reactie was "Wat een onzin zeg!".
    Maar het kan zijn dat je sarcastisch bent…. ;)

    Maar mocht je wel serieus zijn…. "noorderlingen zijn blond, dat weet iedereen" slaat natuurlijk nergens op.
    Blond kwam zeker het meest voor, maar rood en bruin ook zeker!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bigds9fan

    • 12 september 2021 12:42
    @Akira hetzelfde als met Jezus. Wordt bijna altijd blank afgebeeld terwijl hij dat niet was.

    En dit zijn goden, die hebben niet bestaan dus alles kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 13 september 2021 01:25
    @LordLuc Er zit ook een zwarte vrouw in die schijnbaar een frost giant moet voorstellen uit de Noorse mythologie. Want Noorse mythologie staat bekend om al die donker gekleurde diversiteit…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 13 september 2021 08:49
    @LordLuc Loki als in Atreus?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 12 september 2021 09:46
    Zeer accuraat naar hoe hij beschreven is in de daadwerkelijke mythologie. HELE sterke mensen hebben vaak gewoon een echte laag vet.