Nieuws
Zelda

The Legend of Zelda: Link’s Awakening krijgt een remake op Switch

De game verschijnt nog dit jaar

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo werkt aan een remake van The Legend of Zelda: Link's Awakening.

De oorspronkelijke game verscheen meer dan 25 jaar geleden op de Game Boy. De remake komt naar de Switch en krijgt daarbij een gloednieuwe grafische stijl. De moderne versie laat spelers wederom naar het mysterieuze eiland Koholint reizen met Link. De game moet ergens dit jaar op de Switch verschijnen. Hieronder is de eerste trailer te zien.

De Zelda-franchise is een van de langstlopende en populairste franchises van Nintendo. Er zijn diverse 2D- en 3D-games in de serie beschikbaar. De meest recente game in de franchise is The Legend of Zelda: Breath of the Wild, dat in 2017 voor de Switch en Wii U verscheen.

Dit artikel delen:

Lees meer

PlatinumGames maakt Astral Chain voor de Switch Super Mario Maker 2 voor Switch aangekondigd
10

Reacties op: The Legend of Zelda: Link’s Awakening krijgt een remake op Switch

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Shadow

    • 13 februari 2019 23:49
    .. en dit wil ik ook!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 14 februari 2019 10:23
    @Shadow Nintendo is blij met mensjes zoals jij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fpsbig

    • 14 februari 2019 01:16
    Lijkt me wel leuk maar dit moet geen 60 euro gaan kosten. Voor 30 wel ok. Alleen de stijl trekt met niet zo tbh.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 14 februari 2019 11:48
    @Fpsbig Deze gaat op zeker gewoon €60 kosten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 14 februari 2019 07:11
    Heel veel goeie herinneringen aan deze zelda game gehad 😁. Lijkt me leuk om hem in een nieuw jasje te spelen, hoop wel dat de moeilijkheidsgraad wat is gestegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 14 februari 2019 12:10
    Tof heb deze nog nooit gespeeld dus ben blij met de aankondiging!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 14 februari 2019 14:47
    zo dikke 3d dot heroes ripoff :) ( wat op zijn beurt dan weer From software's ripoff van zelda was :p )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MonsterCrab

    • 14 februari 2019 15:02
    Ik hoop echt dat ze wat nieuws toevoegen en niet alleen visuele upgrade uitbrengen. Een A Link Between Worlds-achtig vervolg had ik liever willen zien, aangezien Link's Awakening (DX) al perfect is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coolharry

    • 14 februari 2019 21:56
    Met 3d Zelda's heb ik toch vaak een been there, done that gevoel (Botw wat minder natuurlijk), dus misschien is een 2d versie wel een keer een goede keus. Heb er namelijk nog nooit één gespeeld. Eerste keer dat ik het zag vond ik het niks, maar na een paar keer opnieuw kijken, lijkt het me steeds leuker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lord Ganon

    • 15 februari 2019 00:07
    Zelda LA! Mooie remake, ben enorm benieuwd. Interessante stijlkeuze.