Nieuws
The Last of Us Part 1

Naughty Dog: 'The Last of Us: Part 1 draait naar behoren op Steam Deck'

Aldus Naughty Dogs Neil Druckmann

Geschreven door Michel Musters op
Naughty Dog claimt dat de pc-versie van The Last of Us: Part 1 moet werken op Steam Deck.

Naughty Dogs Neil Druckmann meldde dat op Twitter. "Ellie en Joel zullen op Steam Deck verschijnen, geen zorgen!" Daarmee lijkt hij zo goed als bevestigd te hebben dat het spel 'Verified' wordt voor het platform.

Tijdens The Game Awards werd aangekondigd dat de pc-versie van The Last of Us: Part 1 op 3 maart 2023 verschijnt. De game kwam afgelopen september al uit op PlayStation 5. Het spel verschijnt op Steam en Epic Games Store.

Gamer.nl deelde een 8,5 uit aan de PS5-versie van de remake: "The Last of Us Part 1 is een nagenoeg exacte kopie van het origineel, maar dan volgens de huidige technische maatstaven. De een ziet dat als een luie remake met vrijwel geen aanpassingen, de ander zal blij zijn dat Naughty Dog trouw blijft aan het bronmateriaal. We kunnen eindeloos discussiëren of de remake nodig is, maar we hoeven in ieder geval niet te discussiëren over welke uitvoering van deze moderne klassieker béter is."

Dit artikel delen:

Lees meer

Armored Core 6 bevat baasgevechten die passen bij soulslikes Bowser Jr. en Birdo komen naar Mario Strikers: Battle League Football
13

Reacties op: Naughty Dog: 'The Last of Us: Part 1 draait naar behoren op Steam Deck'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 13 december 2022 08:48
    Mooi dat ze deze ook naar de Steam Deck brengen, laat deel 3 ook maar komen. Heb mezelf voor kerst een Steam deck gegeven, ik had het blijkbaar verdiend

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 13 december 2022 09:39
    @Ziminar Ik vind het ook dat jij vind dat je een Steam Deck verdient hebt :P

    Handig ding, vorige maand gehaald.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 13 december 2022 09:52
    @Ziminar Deel 3 hoeft van mij niet perse. Het verhaal van beide hoofdpersonages is wel verteld. En een Last of us 3 zonder Ellie en Joel hoeft van mij niet. Laat ze zich gewoon focussen op een mooie nieuwe IP en laat The Last of us voor wat het was. Laat een kleiner team zich liever focussen om Jak and Daxter terug te brengen. En een team dat de nieuwe studio ondersteund bij het maken van de Uncharted reboot.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 13 december 2022 10:01
    @Snoop213 van mij hadden ze het bij deel 1 mogen laten. Dat was echt een sterk einde. Maar in deel 2 wordt veel meer gehint dat er nog ruimte is voor een vervolg en voelt het verhaal voor mij veel minder af dan aan het einde van deel 1. Dus ik zie graag nog een deel 3 om alles af te ronden. Naughty Dog is ook groot genoeg om aan meerdere games te werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 13 december 2022 10:05
    @obi-twan kenobi Ja het einde van deel 1 was mooi. Maar ik hoop het niet want dan moet je waarschijnlijk met nieuwe hoofdpersonages spelen. En ik vondt Abby de kant geen interessante characters hebben. Dus nee ik vindt het mooi geweest. Ik zie veel liever een pixar kwaliteit Jak and daxter van hun even wat luchtigere. En dan het grote naughty dog met een nieuw IP.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Liefhebber

    • 13 december 2022 10:14
    @Snoop213 Zo zie je maar, zo veel gamers zo veel wensen. Ik ben wel benieuwd naar nieuwe verhalen in het TLoU universum. Groeperingen als the Seraphites, Fireflies of Cannibals hadden zo veel goede achtergrond. En ik ben er zeker van dat ze meer toffe dingen kunnen verzinnen. Dus de zelfde wereld, semi-lineaire gameplay en scenes die prachtig gemaakt zijn, een dieper verhaal en meer menselijkheid dan de gemiddelde game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 13 december 2022 11:08
    @Liefhebber Klopt maar voor mij is The last of us het verhaal van Joel en Ellie. En die is in mijn ogen verteld. Ik zal liever een nieuwe Ip zien. Een kleinere studio van Naughty Dog Jak and Daxter maken. Een een paar mensen de nieuwe studio helpen met de Uncharted reboot. Maar we gaan zien wat de toekomst brengt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Liefhebber

    • 14 december 2022 09:03
    @Snoop213 dat is precies wat ik zeg, ieder z'n meug. Maar aangezien het nieuwsartikel van vandaag dat ze aan TLoU 3 werken zullen er meer mensen zoals ik zijn die er interesse in hebben. Gelukkig is Naughty Dog ondertussen zo groot dat ze aan meerdere projecten kunnen werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 14 december 2022 09:21
    @Liefhebber Ja hun andere project is een multiplayer The last of us. Dus ook geen andere ip voorlopig. Of nieuw Ip.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 13 december 2022 12:11
    @Snoop213 Eh ja deel 2 natuurlijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The soy sauce

    • 13 december 2022 13:59
    Ze zijn nu vast bezig met de Remaster van deel2 lol, zodat ze nog meer kunnen melken

    Had Naughty Dog altijd erg hoog zitten maar deze remasters of whatever, zijn compleet belachelijk en pure cashgrab

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 13 december 2022 14:37
    @The soy sauce
    Ze maken 1 overbodige remaster en dan gelijk zo doen. Stel je niet zo vreselijk aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The soy sauce

    • 13 december 2022 16:18
    @The_Stifmeister

    Dude, ze hebben die game al 3x ofzo remastered
    Hoezo aanstellen? Zoiets heet kritisch zijn pino