The Last of Us-maker gefascineerd door verhaalvertelling van Elden Ring

The Last of Us-maker gefascineerd door verhaalvertelling van Elden Ring

Naughty Dogs Neil Druckmann geeft aan dat hij gefascineerd is geraakt door subtiele verhaalvertelling in games, zoals in het vorig jaar verschenen FromSoftware-spel Elden Ring.

Dat meldt hij in een interview met The Washington Post. De bedenker van The Last of Us werd gevraagd over zijn mening over verhaalvertelling in games en hoe het zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld.

"Ik ben tegenwoordig vooral gefascineerd door games als Elden Ring en Inside, die niet zoveel leunen op een traditioneel narratief om toch een verhaal te vertellen. Ik denk dat veel van de beste verhaalvertelling in The Last of Us niet alleen in de tussenfilmpjes plaatsvindt, maar ook in de gameplay, het rondlopen in een ruimte en de geschiedenis van een ruimte leren door het te onderzoeken."

Hij vervolgt: "Dat geeft mij veel plezier in games - spellen die er op vertrouwen dat spelers zelf dingen kunnen achterhalen en die niet constant hun hand vasthouden. Daar ben ik op dit moment er gefascineerd door."

In games als Elden Ring en Inside zitten nauwelijks tot geen tussenfilmpjes. In plaats daarvan vertellen de diverse omgevingen en de aanwezige gameplay vaak het grootste deel van het verhaal, al is de beschrijving van items in Elden Ring ook uitgebreid, wat extra achtergrondinformatie kan bieden.

Druckmanns fascinatie met dit soort verhaalvertelling hoeft echter niet te betekenen dat de verhaalvertelling uit The Last of Us of Uncharted helemaal verdwijnt uit toekomstige Naughty Dog-games. "Het betekent niet dat we nooit meer dialogen of tussenfilmpjes zullen gebruiken. Dat zijn nu eenmaal gereedschappen in je gereedschapsdoos. Het gaat erom hoe je al die verschillende aspecten gebruikt - sommigen afkomstig uit andere vormen van media, sommigen via gevonden notities en de omgeving die een verhaal vertelt."

Druckmann kon geen details geven over de projecten waar men bij Naughty Dog op dit moment aan werkt. Het is bekend dat de studio een multiplayerspel gebaseerd op The Last of Us ontwikkelt, maar men heeft ook een andere game in ontwikkeling waar nog niets over bekend is. "Ik kan je wel vertellen dat de teams erg enthousiast zijn over de verschillende projecten die we hebben lopen."

Vanaf 16 januari verschijnt er wekelijks een aflevering van de verfilming van The Last of Us op HBO Max. Lees hier de Gamer.nl-review van het eerste seizoen. Het interview met Druckmann dat hierboven wordt aangehaald, is hieronder in zijn geheel te bekijken.

Watch on YouTube
The Last of Us: Part 1

The Last of Us: Part 1 kopen?

Kopen voor playstation_3_game

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

De eerste The Last of Us had hier al een heel goed voorbeeld van met Ish en de andere in het riool. Geen cutscenes maar als je goed op de omgeving let kom je erachter dat daar mensen met kinderen woonde maar nadat een geinfecteerde toch binnen wist de komen zijn ze allemaal overleden en als ik het me goed herrinnen hebben ze zelf de kinderen vermoord om hun een ergen lot te besparen.

0
test

@poklaan van heel dat spel wat eigenlijk ongelooflijk goed was, is mij dat zo lang bijgebleven. Nu je er over begint denk ik van ojaaa. Dat hebben ze echt briljant gedaan. Door beetje bij beetje te ontdekken/onderzoeken kwam je erachter wat het lot van ze was.

0
test

@Rachid.H Het was zo goed dat HBO en Sony van mij best een mini-serie erover mogen maken van mij.

0
test

Ik kan beide manieren van vertellen wel waarderen. Bij de Fromsoft games is het wel prettig dat het verhaal meer op de achtergrond ligt, degenen die er behoefte aan hebben kunnen zich er dan in verdiepen. Het verhaal van Elden Ring en Dark Souls boeit mij eigenlijk niet zo veel vanwege de vaagheid en het hoge fantasiegehalte maar dan is er nog de verslavende gameplay en multiplayer waar ik me uren mee kan vermaken. Bloodborne is de enige From game waar ik in het verhaal gedoken ben omdat de spelwereld me er helemaal in trok.

0
test

@DarkSlide.nl het interesseert mij wel maar kan niet wijs worden uit die vaagheid. Moet al dedicated genoeg zijn voor de difficulty laat staan nog het verhaal uit te gaan pluizen.

0
test

@TiRamySu Zelfs ik, als elite die-hard Fromsoft godgamer, ben niet gezegend met het inzicht om de verhalen volledig te kunnen bevatten. Alleen de alwetende oppergod Hidetaki Miyazaki zelf heeft de absolute kennis en wijsheid in pacht betreft de heilige waarheid. Wij zullen ons geduld op de proef moeten stellen en wachten op een gebaar van boven. Wellicht in de vorm van een goddelijke tussenkomst (lees DLC), de antwoorden die daarmee op ons neerdalen kunnen ons dichter bij de waarheid brengen. Amen

0

Aanbevolen voor jou