Dat meldt hij in een interview met The Washington Post. De bedenker van The Last of Us werd gevraagd over zijn mening over verhaalvertelling in games en hoe het zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld.
"Ik ben tegenwoordig vooral gefascineerd door games als Elden Ring en Inside, die niet zoveel leunen op een traditioneel narratief om toch een verhaal te vertellen. Ik denk dat veel van de beste verhaalvertelling in The Last of Us niet alleen in de tussenfilmpjes plaatsvindt, maar ook in de gameplay, het rondlopen in een ruimte en de geschiedenis van een ruimte leren door het te onderzoeken."
Hij vervolgt: "Dat geeft mij veel plezier in games - spellen die er op vertrouwen dat spelers zelf dingen kunnen achterhalen en die niet constant hun hand vasthouden. Daar ben ik op dit moment er gefascineerd door."
In games als Elden Ring en Inside zitten nauwelijks tot geen tussenfilmpjes. In plaats daarvan vertellen de diverse omgevingen en de aanwezige gameplay vaak het grootste deel van het verhaal, al is de beschrijving van items in Elden Ring ook uitgebreid, wat extra achtergrondinformatie kan bieden.
Druckmanns fascinatie met dit soort verhaalvertelling hoeft echter niet te betekenen dat de verhaalvertelling uit The Last of Us of Uncharted helemaal verdwijnt uit toekomstige Naughty Dog-games. "Het betekent niet dat we nooit meer dialogen of tussenfilmpjes zullen gebruiken. Dat zijn nu eenmaal gereedschappen in je gereedschapsdoos. Het gaat erom hoe je al die verschillende aspecten gebruikt - sommigen afkomstig uit andere vormen van media, sommigen via gevonden notities en de omgeving die een verhaal vertelt."
Druckmann kon geen details geven over de projecten waar men bij Naughty Dog op dit moment aan werkt. Het is bekend dat de studio een multiplayerspel gebaseerd op The Last of Us ontwikkelt, maar men heeft ook een andere game in ontwikkeling waar nog niets over bekend is. "Ik kan je wel vertellen dat de teams erg enthousiast zijn over de verschillende projecten die we hebben lopen."
Vanaf 16 januari verschijnt er wekelijks een aflevering van de verfilming van The Last of Us op HBO Max. Lees hier de Gamer.nl-review van het eerste seizoen. Het interview met Druckmann dat hierboven wordt aangehaald, is hieronder in zijn geheel te bekijken.
Reacties op: The Last of Us-maker gefascineerd door verhaalvertelling van Elden Ring
poklaan
Rachid.H
poklaan
Het was zo goed dat HBO en Sony van mij best een mini-serie erover mogen maken van mij.
DarkSlide.nl
TiRamySu
DarkSlide.nl
Amen
Rossellini
Weetje, ook al ben je grappig aan het doen, denk ik, heb ik het idee dat er heel veel type gamers zijn zoals jij die die game de hemel hebben geprezen en dat iedere gamer onder een soort van groepsdruk ervaart om die game fantastisch te moeten vinden.
Na een jaar niet veel tijd te hebben gehad om aan een open wereld game te beginnen was het een maand geleden eindelijk zover dat ik me er volledig aan wilde geven te beginnen aan Elden ring. Ik twijfelde ook tussen Ghost of tsushima maar omdat iedereen Elden Ring zag als game of the year was de keuze snel gemaakt.
Maar man, heb me een maand lang iedere dag alleen maar zitten ergere n. Wat een depressief gedoe is dat zeg. Iedereen maar aan het jammeren en iedereen die je maar "dood" wilt hebben. Verhaal waarvan ik nog steeds niet weet wat wat is.
Een wereld wat super groot is wat normaal gesproken alleen maar goed zou zijn, maar je hebt niet eens tijd om te genieten van de omgeving omdat je opeens paar skeletten heb die tegen je aan lopen te porren. En dan weer al je runes kwijt ben en helemaal in de stress het weer moet zien te vinden voordat je het voorgoed kwijt bent.
Nee joh. Dus dan maar allerlei youtube filmpjes bekijken hoe je snel kan upgraden want anders zit je alleen tegen dezelfde skelletjes te vechten ipv wat grotere monsters.
Dus vandaag maar begonnen aan Ghost of tsushima. Man, wat een verademing zeg. Ten eerste een veel mooiere wereld. Eindelijk wat npc's die ook vriendelijk zijn en waar je rustig kan genieten van de wereld. En niet alleen hack en slash maar doordacht vechten of sluipen en stealth gaan.
Nee sorry, die game of the year award kan echt niet. Al vond ik in elden ring die reusachtige wezens wel echt indrukwekkend gemaakt moet ik zeggen.
TiRamySu
Heer Mida
Agent 4125
Akira
Dit vind ik nou echt oprecht de beste omschrijving die ik hierover ben tegengekomen.
Die ga ik nog wel eens van je quoten.
JaccoPeek
Agent 4125
JaccoPeek
ShadowKiller
Dank je wel, Jacco.
Mmo-veteran