Nieuws

The Last Guardian komt in 2016 naar PlayStation 4

Ja. Echt. Echt waar.

Geschreven door Ron Vorstermans op
Sony heeft in de nacht van maandag op dinsdag The Last Guardian getoond tijdens zijn E3-conferentie. Het is de eerste keer sinds diens onthulling in 2010 dat de game weer getoond wordt. De game komt uit in 2016 op de PlayStation 4.

Verdere details werden niet gegeven. Wel toonde de gameplay hoe de protagonist tijdens puzzels afhankelijk is van het beest dat hem begeleidt. De emotionele band tussen de twee staat ogenschijnlijk centraal.

The Last Guardian is afkomstig van Team Ico, die eerder Ico en Shadow of the Colossus ontwikkelde voor de PlayStation 2. De game is al in ontwikkeling sinds 2007, maar werd voor het eerst aangekondigd op de E3 in 2009.

Destijds zou de game in 2011 verschijnen voor de PlayStation 3. Na meerdere keren uitgesteld te zijn bleef het enkele jaren stil rond de game, tot Sony in februari 2015 bevestigde dat de game nog steeds in ontwikkeling is.

Bron: Sony

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe PS4-game van Guerrilla is Horizon: Zero Dawn Sony E3-conferentie 2015: kijk hier live om 3:00 uur
14

Reacties op: The Last Guardian komt in 2016 naar PlayStation 4

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • poklaan

    • 16 juni 2015 04:57
    Nou, daar is ie dan eindelijk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jelster

    • 16 juni 2015 07:57
    Hij is dr helemaal nog niet. Hij 'komt' in 2016. Om daarna uitgesteld te worden naar 2017 en dan komt ie uiteindelijk voor de PS5 uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ksmai

    • 16 juni 2015 07:58
    The last guardian: forever

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 16 juni 2015 08:30
    Who cares! Ico begon als een ps1 game, sotc hebben ze ook 4 jaar over gedaan, en wat ik net gezien heb, is meesterlijk, a delayed game is eventually good but a rushed game is forever bad.

    Dat beest heb meer emotie in zijn knar dan ik ooit heb gezien in een videogame.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 16 juni 2015 08:56
    Laat de critici maar huilen, als deze game op hetzelfde niveau zit als ICO en SotC dan is het één van de meest briljante games van deze generatie. Dit gaat weer een tranentrekker worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wormpaul

    • 16 juni 2015 09:17
    a delayed game is eventually good but a rushed game is forever bad.

    Onze grote held van Nintendo quoten bij een Sony game? :)

    Maar ik heb nog steeds vreselijk veel zin in dit spel!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 16 juni 2015 10:18
    Mooie backstab naar PS3 eigenaren zeg….. Ziet er overigens erg 'grof' uit voor een PS4 game, lijkt er duidelijk op dat ze de PS3 graphics niet echt verder hebben geupgrade…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 16 juni 2015 10:55
    ICO en SotC's waren ook niet de mooiste games. Maar wel de beste!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aquemini

    • 16 juni 2015 10:20
    oogt allemaal wel erg saai. Wat doe je nou eigenlijk. Moet er wellicht meer van zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JaapGoose

    • 16 juni 2015 10:55
    Platformen. Puzzels oplossen. Het verhaal beleven. Iets wat te weinig games doen. Wat doe je nou bij Tetris, of Flower.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 16 juni 2015 10:40
    Het ziet er idd nogal ''last gen" uit, maar van het stijltje en de gameplay krijg ik kippenvel! Ik kijk in ieder geval nog steeds erg uit naar deze titel. Niet te geloven dat het al weer negen jaar geleden is dat Shadow of the Colossus uit kwam!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fappingsnake

    • 16 juni 2015 10:48
    i'm SO gonna cry while playing this game … dat beest is zo gruwelijk mooi en vol emotie gemaakt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 16 juni 2015 11:49
    Als het spel uit komt in 2016 (eerst zien) dan zal ik deze zeker halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vermillion

    • 17 juni 2015 01:00
    Ik boycott hem! Had al lang op de ps3 uit moeten zijn. En wat flikken ze nu, hij komt niet eens meer voor de ps3. Niet netjes man, echt niet. Ik support deze shit niet. Als je het spel 6 jaar geleden hebt aangekondigt voor een platform, zorg er dan op zn minst voor dat het ook op de desbetreffende platform uitkomt. Maarja, 5 jaar of meer is veel te veel ontwikkelingstijd vind ik, kan alleen nog maar tegenvallen