Nieuws
The Elder Scrolls 6

The Elder Scrolls 6 komt pas na 2020

Op welke platformen is, ook voor Bethesda, nog onduidelijk

Geschreven door Michel Musters op
The Elder Scrolls 6 komt niet voor 2021 uit, zo laat Todd Howard weten.

Dat meldde hij in een gesprek met NU.nl. "De game bevindt zich nog in een erg vroege fase van ontwikkeling. Op het moment werken we nog aan het concept en het ontwerp. We kondigden dit jaar allemaal andere games aan. De kans is groot dat gamers afvragen of er ooit een nieuwe Elder Scrolls aankomt. Daarom hebben we de game vast getoond, om fans gerust te stellen."

Eerder liet Howard al weten dat de zesde game in de reeks nog niet speelbaar is, maar nu is het dus duidelijk dat de game op zijn vroegst na 2020 in de winkels komt te liggen. De kans bestaat daardoor dat het spel voor de volgende generatie consoles bestemd is, of een cross-gen titel is. Dat beaamt hij ook in het gesprek met NU.nl: "We kunnen niet garanderen dat het spel zal draaien op de huidige gameconsoles. We willen het graag, maar we weten het nog niet zeker."

Dit artikel delen:

Lees meer

Yoshi-game voor Switch waarschijnlijk uitgesteld naar 2019 Wat waren de beste games van de overige E3-presentaties?
20

Reacties op: The Elder Scrolls 6 komt pas na 2020

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • KoningDriessen

    • 13 juni 2018 07:45
    Joh

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 juni 2018 07:56
    Laat het dan niet zien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tonne

    • 13 juni 2018 13:11
    @fonsrutte Dan moeten Nerds niet elke dag op twitter schreeuwen "Wanneer komt Elder scrolls 6"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aerofox81

    • 13 juni 2018 09:21
    Dat is 10 jaar na Skyrim! damn. Dat is nog lang wachten.
    Ergens hoop ik dat het een next-gen game wordt. Dat betekent alleen maar dat het bloedmooi gaat worden en minimaal net zo immersive en epic als Skyrim. Althans dat hoop ik!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 13 juni 2018 12:40
    @Aerofox81 In PC gaming bestaat er niet zoiets als ' next-gen'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aerofox81

    • 13 juni 2018 14:56
    @chemicalscum mijn opmerking was gericht op "De kans bestaat daardoor dat het spel voor de volgende generatie consoles bestemd is, of een cross-gen titel is"
    dus ik begrijp je reactie niet?
    Een PC gebruik ik voor mijn werk. Console's voor games. Dus daar denk ik niet eens bij na.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ElineOosterloo

    • 13 juni 2018 09:23
    Ik heb geen woorden voor mijn teleurstelling. Op deze manier is de aankondiging van TES6 echt bitter sweet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pug205GTi

    • 13 juni 2018 09:31
    'Op welke platformen is nog niet duidelijk, ook niet voor Bethesda zelf'

    Wat dacht je op alle platformen incl. telefoon, cv ketel en weegschaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 13 juni 2018 09:45
    @Pug205GTi
    Haha, ik heb een ongelooflijke kut dag maar om jou comment moest ik hardop lachen.
    Bedankt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 13 juni 2018 15:17
    @Pug205GTi Niet op m'n smart-koelkast? Shit…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pug205GTi

    • 13 juni 2018 15:28
    @DevTrunks Incl. smart-koelkast, speciaal voor jou dan. Nog meer verzoekjes? Leg ze maar neer bij Bethesda!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HazeRon

    • 14 juni 2018 00:37
    @DevTrunks https://youtu.be/FnEW6dX_BmU zoiets als dit😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ayho

    • 13 juni 2018 10:27
    Was te verwachten. Ze zeiden al dat het in pre productie was. Zelfs het verhaal moet dan nog geschreven worden.

    Trouwens ik denk dat het in high rock afspeelt. Het omgeving lijkt daar op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 13 juni 2018 12:09
    Word pas 2023, een game zoals Elder Scrolls werk je minimaal 5 jaar aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 13 juni 2018 12:34
    Mooi als hij gelijk samen met de nieuwe xbox Scarlett uitkomt als launch titel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wiepie

    • 13 juni 2018 12:56
    Dit geeft maar weer eens aan hoe matig deze E3 presentatie van Bethesda was, dat ze dat zelf ook besefte en dus maar snel deze aankondiging er bij propte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Platina32

    • 13 juni 2018 13:04
    Ik hield er al een beetje rekening mee. Persoonlijk ga ik uit van 2022 en Starfield in 2020. Het is niet anders. Goede spellen vereisen veel tijd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 13 juni 2018 13:05
    Aan alle Bethesda fans, vannacht hebben ze de Docu over "the making of Fallout 76"uitgezonden, deze kan op Youtube worden terug gekeken.

    Het verteld het verhaal achter de game, maar ook de visie van Howard en zij team.
    In de laatste 5 minuten bespreken ze ook TES VI en Starfield.

    Het is gaaf om zo'n kijkje in de keuken te krijgen, en dat dit alles al is opgenomen voordat wij uberhaupt wisten over het bestaan van 76 of TES VI.

    Howard geeft ook aan dat "Fallout 76 is the game we talk about, it has our attention, We are working on Starfield and TES VI, and we know in which direction we want to go, but its far to early to talk about it in detail"

    Ik vind persoonlijk dat het goed is dat ze al wat hebben getoond. Howard zegt ook dat de onthulling meer een bevestiging en geruststelling is voor mensen, omdat ze werden overspoeld met vragen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 13 juni 2018 14:04
    Ach, het komt tenminste sneller dan Star Citizen.
    Ondertussen vermaak ik me wel met Shadow of the Tomb Raider, Metro Exodus, Rage 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lord Ganon

    • 13 juni 2018 14:13
    Kansloze veel te vroege aankondiging…