Voor mod- en mapmakers zijn er mooi tijden aangebroken met de komst van de nieuwe Unreal Tournament 2003 engine. Nu dat de winkelversie ook zeer binnenkort in de winkels ligt, heeft Epic besloten om de meeste interne documentatie van de engine publiek te maken, om zo de mod- en mapdevelopment een steuntje in de rug te geven.

Het UDN netwerk dat al enige tijd voor licensee-houders beschikbaar was, bevat technische documentatie om levels te maken, 3Dmodels te importeren en scripts te schrijven. Dit pakket is veelal hetzelfde als wat andere ontwikkelaars gebruiken om volledig nieuwe games mee te maken.To commemorate the release of the Unreal Tournament 2003 demo, and in anticipation of the release of the full (and user-modifiable!) game, we've released a significant amount of documentation to the public. Along with the latest TerrainTutorial, level design documentation covering everything from the new static mesh primitives to modelling using the much-enhanced skeletal system has been made available. Plus, the public technical documentation includes basic skeletal animation documentation, and information on the new UnrealScriptDelegates language feature!

De uitgebreide documentatie is op de site van Epicgames te bekijken.