"De tweedehands gamesmarkt wordt beschermd door de Amerikaanse wetgeving. Maar we vinden wel dat ontwikkelaars mee moeten kunnen delen in de opbrengsten van producten die zij gemaakt hebben, alleen is het een beschermde omgeving. Ik ben ervan op de hoogte dat er zich onlangs aanvullende jurispredentie over deze kwestie gevormd heeft, maar ik denk dat het te vroeg is om met zekerheid te zeggen wat daarvan de invloed zal zijn", aldus Feder.

Maatregelen

Op de vraag wat Take-Two zelf voor maatregelen wil treffen met betrekking tot het beperken van tweedehands verkopen, antwoordde Feder: "We proberen ons te beperken tot het aankondigen van resultaten en dingen die we daadwerkelijk doen. We bespreken geen zaken die zich intern afspelen. Natuurlijk beseffen we dat de tweedehands markt een erg grote en interessante markt is, en iets waar we in mee zouden moeten doen. Maar meer dan dat heb ik er niet over te zeggen."

Eerder deden een aantal belangrijke figuren bij onder meer EA, THQ en Activision al uitspraken over de invloed grote tweedehands gamesketens zoals GameStop op de gamesindustrie. Om deze invloed in te perken besloot EA de Online Pass te introduceren, een code die spelers nodig hebben om online te kunnen spelen en die maar eenmalig verstrekt wordt per nieuw retailexemplaar.