Take-Two: 'Onze games op release op abonnementsdiensten zetten is niet logisch'

Take-Two: 'Onze games op release op abonnementsdiensten zetten is niet logisch'

Volgens Take-Two Interactive-directeur Strauss Zelnick is het voor het bedrijf niet logisch om hun games op de dag van release op abonnementsdiensten zoals Game Pass of PlayStation Plus te zetten.

Dat meldde Zelnick in een interview met GamesIndustry.biz, dat hieronder is te zien. "We ondersteunen diverse abonnemetsservices en doen dat met plezier. Maar we zijn sceptisch over het brengen van net uitgekomen games naar deze services."

Diverse games van Take-Two staan inderdaad op of komen op abonnementsservices te staan. Zo komt Red Dead Redemption 2 op het vernieuwde PlayStation Plus te staan, dat later deze maand ook in Europa beschikbaar komt. 

Take-Two, dat het moederbedrijf is van Rockstar en 2K Games, ziet het echter niet zitten om spellen die net uit zijn al meteen op dergelijke services aan te bieden. "We moeten altijd een middenweg kiezen tussen wat de consument wil, en wat wij kunnen leveren. Ik denk dat Sony het op zijn minst eens is met ons, omdat ze soortgelijke verklaringen hebben gegeven.”

Take-Two heeft hier echter wel eens mee geëxperimenteerd. Zo verscheen The Outer Worlds, dat is ontwikkeld door Obsidian meer werd uitgegeven door Take-Two, wel op release op Game Pass. Zelnick meldde toen dat het moeilijk was om in te schatten of het voor meer of juist minder succes zorgde. Overigens laat Zelnick in het recente interview weten dat de strategie van Take-Two in de toekomst altijd kan veranderen.

Watch on YouTube

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Ja ergens begrijpelijk. Abbo diensten leveren misschien een redelijk constante stroom inkomsten op. Maar als een game echt bijvoorbeeld 10miljoen keer wordt verkocht of 10 miljoen keer goed gespeeld dan denk ik toch dat de marges van winst op verkochte items meer is dan die 10 miljoen abonnement houders die de game (mogelijk net zo goed) hebben gespeeld. Nu heb ik wel gamepass dus van mij mogen ze gerust day one komen. Maar ik snap wel dat het commercieel interessanter is de game eerste jaar verkoop houden, en dan bij succes evt verlengen en bij minder succes de game op een dienst plaatsen om zode twijfelaars te krijgen en een constante stroom inkomen te krijgen zonder sales.

0

Wat deze man niet snapt.. als je steeds veel games in een gamepass abbo kan spelen , wacht je wel tot die ene duurdere game in de aanbieding is

0

Deze gebruiker is verwijderd

0

@Messtranor Ik praat niet over mezelf, ik heb de console gelinkt met een maat ,ik betaal zowieso nooit full price voor een game , wij delen alles De services zijn niet populair voor niks En van bv een gta loop ik niet warm, rdr2 wel

0
test

@Tyranus sommige games zijn populair genoeg dat de massa's gewoon de volle mep ervoor blijven betalen. Games als NBA 2k, GTA en RDR behoren daar zeker toe.

0
test

@poklaan gek genoeg wel ja. De eerste is de afgelopen jaren eerder achteruit gegaan ipv vooruit en GTA V was niet heel erg vernieuwend. Ik geef persoonlijk amper de volle mep uit aan games tenzij ze me echt gegarandeerd dagen al dan niet weken lang plezier geven en replay value hebben. Dat zal voor velen wel de reden zijn dan bij de eerdergenoemde games.

0

Aanbevolen voor jou