Take-Two Interactive gaat werknemers ontslaan

Take-Two Interactive gaat werknemers ontslaan

Take-Two Interactive gaat werknemers ontslaan als onderdeel van een nieuw kostenbesparingsprogramma.

Dat heeft het bedrijf aangekondigd tijdens het bekendmaken van de kwartaalcijfers (via VGC). "In het licht van de huidige achtergrond en Take-Two's sterke toewijding voor efficiëntie, implementeert het bedrijf een kostenbesparingsprogramma waarmee jaarlijks vijftig miljoen dollar bespaard kan worden." Er worden nog geen specifieke details gedeeld over het programma.

Daarmee begint het in het vierde kwartaal van het fiscale jaar 2023", schrijft het bedrijf. "Het programma omvat personeel, processen, infrastructuur en andere gebieden, en focus zich met name op bedrijfs- en publicatiefuncties."

Take-Two verzekert dat de besparingen geen invloed hebben op de stroom aan games die het bedrijf wil uitgeven. "Dit besparingsprogramma komt bovenop de meer dan honderd miljoen kostenbesparing die het bedrijf verwacht in combinatie met Zynga, en heeft naar verwachting geen impact op de levering van diens robuuste meerjarige pijplijn."

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Het is misschien een beetje mierenneuken maar kan er niet gewoon een afbeelding van het bedrijfslogo worden gebruikt als banner voor zulk soort artikelen? Valt mij op dat bij nieuws omtrent een uitgever veel gekozen wordt voor een afbeelding van een specifiek uitgegeven game en hoewel ik de link snap lijkt het, in ieder geval voor mij, er dan altijd op dat ik ook nieuws ga lezen wat slaat op het spel. Zoals nu had ik verwacht te lezen dat het impact ging hebben op GTA maar dat is dus niet het geval. Inhoudelijk is er nu geen link en is het niet logisch dat specifiek GTA wordt getoond als grote afbeelding boven het artikel. Dan zie ik liever gewoon het bedrijfslogo van de uitgever waar het nieuws om draait.

0
test

@FrozenOne-94 Dat heeft er meer mee te maken dat een logo (in sommige gevallen, zoals bij Take-Two) er grafisch niet bepaald mooi uit ziet op je website. Het is niet bedoeld om mensen te misleiden, kan ik uit ervaring vertellen. Wel vervelend dat je het zo ervaart, daar moeten we misschien wel wat mee doen.

0
test

@MichelMusters Kan ik begrijpen. Het is inderdaad vaak niet het meest aantrekkelijke om naar te kijken haha. Ik had ook bewust het woord misleiden achterwege gelaten want zo heftig ervaar ik het nu ook weer niet haha. Het is meer voor mijzelf dat ik op zoek ga naar een aanhaling in de tekst wat dan met dat spel te maken heeft en dat mist dan vervolgens. Geen groot probleem maar misschien iets om over na te denken inderdaad. Bedankt voor je reactie in ieder geval!

0
test

@FrozenOne-94 Of course. Ik heb dit bericht niet geschreven maar ik schrijf regelmatig nieuws en het is voor mij altijd een denkproces: wat voor art past er het beste bij een bericht bovenaan? Tekst en logo's in zo'n banner proberen we sowieso wanneer het kan te vermijden, omdat dit vaak ook lelijk afgebroken wordt op diverse andere plekken op de website. Maar ja, wat moet je dan? Als het over een specifieke game gaat is het niet zo moeilijk, bij nieuwsberichten over bedrijven soms al wat pittiger. Hoe dan ook wil ik hiermee maar aangeven: het zijn dingen waar we wel degelijk over nadenken, afwegingen die we maken etc, en niet zozeer van 'fuck it, we doen maar wat'. Tot zover dit kijkje in de keuken! :D

0

Aanbevolen voor jou