Nieuws

Take-Two heeft domeinnaam voor GTA Vice City Online in het bezit

Bezoeken we de hippe kuststad wederom in GTA 6?

Geschreven door Michel Musters op
Take-Two Interactive, het moederbedrijf van ontwikkelaar Rockstar Games, blijkt eigenaar te zijn van de domeinnaam GTA Vice City Online.

Op Reddit vond men de domeinnaam via Who.Is, een website waarop te lezen valt welke domeinnamen bezet zijn en welke bedrijven eigenaar zijn van de betreffende domeinnamen. Hoewel de domeinnaam al sinds 2009 in het bezit is van Take-Two, is het domein eerder dit jaar van een update voorzien, vlak voordat ook de domeinnaam gtavi.com van een update werd voorzien.

Hoewel dit vooralsnog niets bevestigt, speculeren fans door de vondst dat de aankomende Grand Theft Auto-game zich in Vice City gaat afspelen. Hier gaan al geruime tijd geruchten over, zeker nadat Liberty City en Los Santos in respectievelijk Grand Theft Auto 4 en 5 van een nieuw likje verf zijn voorzien.

Het is niet bekend wanneer een eventuele Grand Theft Auto 6 moet lanceren. Wel verschijnt volgend jaar Grand Theft Auto 5 op PlayStation 5 en Xbox Series X. Die game verscheen oorspronkelijk in 2013 op Xbox 360 en PlayStation 3 en kwam later ook uit op Xbox One, PlayStation 4 en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ben ik nou zo slecht of is Mortal Shell zo moeilijk? Nieuwe plannen voor verfilming van Firewatch onthuld
9

Reacties op: Take-Two heeft domeinnaam voor GTA Vice City Online in het bezit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • gimbal2

    • 18 augustus 2020 11:01
    Blijkbaar hebben ze geen fantasie meer om een nieuwe locatie te verzinnen, dus het is wel logisch dat Vice City weer de volgende iteratie is. Zolang ze het maar interessanter maken dan Vice City Stories, die had echt geen smoel meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MoodyBanter

    • 18 augustus 2020 11:34
    @gimbal2 Vice City Stories was gewoon een andere take op GTA Vice City. Ik verneem dat je Liberty City Stories dan ook niet nice vond?

    Als GTA6 Vice City wordt, wordt het een complete herziening van de vorige map, wat hetzelfde is als wat ze met Los Santos hebben gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    radeon9800pro

    • 18 augustus 2020 14:47
    @gimbal2 toto zover ik weet is de san andreas van gta1 heel anders dan die van de gta: san andreas en gta5. Als het spel anders en beter is maakt de level naam geen donder uit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Zoidberg

    • 18 augustus 2020 12:38
    Hoop dat bij een nieuwe GTA wel een singleplayer in zit. Of zullen ze alleen het online gedeelte een nieuwe omgeving geven?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MoodyBanter

    • 18 augustus 2020 13:37
    @Zoidberg Denk niet dat ze een nieuwe GTA gaan uitgeven zonder een singleplayer , dat zou een dikke middelvinger naar de trouwe GTA fans zijn en het teken dat Rockstar zijn visie heeft aangepast naar puur kapitaliseren op minderjarigen en het verkopen van GTAO geld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 18 augustus 2020 14:20
    @Zoidberg Rockstar had al iets gemeld dat ze wel bezig zijn met een nieuwe GTA en dat er natuurlijk een singleplayer is maar dat deze wel is een stuk kleiner kon zijn. Omdat ze zich meer op online gaan focussen.

    Dat is geen verrassing natuurlijk na het succes van GTA online. Ben er zelf geen fan van het lijkt wel microtransactions the game tegenwoordig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Zoidberg

    • 18 augustus 2020 17:59
    @rpenning & MoodyBanter
    Ik hoop natuurlijk op een SP, maar zoals jullie ook aangeven zal de focus op online (sharkcards) zijn, verdienen ze absurd veel geld mee.
    Ook het feit dat Lazlow Jones is vertrokken geeft mij geen goed gevoel. Is verder niks over naar buiten gebracht maar ik denk dat hij is vertrokken wegens "creative differences"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 18 augustus 2020 19:15
    @Zoidberg dat denk ik ook ze hadden vast geen ruzie over geld xd.
    Ik vind het trouwens ook een gemiste kans dat Rockstar niet alle voertuigen en wapens ook naar sp gooien hoe moeilijk kan dat zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Djerique

    • 18 augustus 2020 20:55
    Toevallig bezit ik zelf: vicecityonline.com