Nieuws
GTA 5

Take-Two: GTA 6-lek beïnvloedt ontwikkeling van game niet

GTA 6-soap wordt langzamerhand afgesloten

Geschreven door Denian Franken op
Volgens de CEO van Take-Two, Strauss Zelnick, heeft de grote GTA 6-lek van september geen invloed op de verdere ontwikkeling van de game.

Eerder waren hier nog twijfels over, omdat de hacker van het spel dreigde de broncode online te plaatsen. Een mogelijk gevolg daarvan zou zijn dat ontwikkelaars grote stukken moesten herschrijven. De CEO van Take-Two bevestigt nu dus dat de ontwikkeling van GTA 6 geen vertraging oplevert.

“De lek was heel ongelukkig en we nemen het zeer serieus”, zegt Zelnick tijdens een bespreking over financiële cijfers van het bedrijf. “Er is gelukkig geen bewijs dat er materiële assets gestolen zijn. De leak heeft op geen enkel vlak invloed op de ontwikkeling van de game, maar de situatie is nog steeds erg spijtig en we zijn nóg waakzamer geworden op het gebied van cybersecurity.”

Halverwege september lekte een grote hoeveelheid beelden van GTA 6, het langverwachte vervolg op GTA 5 uit 2013. De hacker verspreidde zo’n honderd video’s aan ruwe gameplay op het internet. De situatie groeide uit tot een van de grootste lekken in de geschiedenis van de game-industrie en de ontwikkelaars waren gedwongen om met een statement naar buiten te komen.

Eind september bevestigde de Britse politie dat een tiener is opgepakt die verdacht wordt van zowel de GTA 6-lek als een lek rondom taxibedrijf Uber. De zeventienjarige jongen wilde een gelddeal sluiten met Rockstar voor de broncode die hij claimde te bezitten.

Het is nog niet duidelijk wanneer GTA 6 echt het daglicht mag zien. Het kan nog jaren duren voordat de game officieel uitkomt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Death Stranding door 10 miljoen mensen gespeeld 'Modern Warfare 2 krijgt grote uitbreiding in 2023'
12

Reacties op: Take-Two: GTA 6-lek beïnvloedt ontwikkeling van game niet

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    FrozenOne-94

    • 8 november 2022 14:30
    Ik verwacht zelf 28 november nog wel iets aan teaser materiaal van GTA 6 ter viering van het 15 jarig jubileum van het eerste deel uit de serie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 8 november 2022 15:02
    1997 was niet 15 jaar geleden ben ik bang. 25 jaar geleden is het alweer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FrozenOne-94

    • 8 november 2022 15:42
    @gimbal2 O ja dat bedoelde ik ;) De jaren gaan schijnbaar sneller dan dat ik ze afstreep haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MoodyBanter

    • 8 november 2022 18:06
    @FrozenOne-94 Mocht het dit jaar nog gebeuren, zal het idd in die week plaatsvinden. Maar ik zet mn geld eerder op een trailer in 2023 met misschien een release in 2024.

    Iedereen zei dat 27 oktober ook al de aankondiging zou komen met de anniversary van Vice City of het begin van het GTA online UFO event, was een beetje van een koude kermis thuiskomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 8 november 2022 14:39
    Maar wellicht wel tijd om een echte trailer te publiceren?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TPpower

    • 8 november 2022 16:15
    Zeggen jullie dat het nog lang duurt voor dag licht of zegt rockstar dat?? Ik dacht dat de game in 2024,2025 ergens uit zou komen?? straks komt de game pas uit op playstation 6 ha ha ha ha nou lijkt me niet denk ik! En aankondingen kan volgend jaar toch al wel een deel van komen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 8 november 2022 17:12
    Ik kan niet wachten op de eerste trailer!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 8 november 2022 18:41
    Zou graag wat van een trailer willen zien of meer info over de release planning.

    Gta 5 kan me niet veel meer boeien na dat gespeeld te hebben sinds launch op de 360 tot aan de series versie enough is enough

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 8 november 2022 23:11
    Laten we hopen dat het niet 'nog steeds' jaren gaat duren nu. Dat wordt nu al bijna zes jaar gezegd. 10 jaar na de release van GTA V op 17 september 2013 hoop ik wel dat we een volwaardige trailer gezien hebben. Dus ik heb m'n hoop toch wel een beetje gevestigd op zomer 2023 qua nieuws.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RAP

    • 8 november 2022 23:49
    HET lek en DE leak, dat is correct Nederlands. Al is leak dan weer Engels. Zo dat moest er even uit.

    Verder mooi dat ze de vermoedelijke dader hebben, zou sneu zijn voor al die ontwikkelaars als ze hun code moeten herschrijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • turkieturkiei

    • 9 november 2022 01:27
    Ik denk dat gta 6 in 2029 uitkomt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • turkieturkiei

    • 10 november 2022 00:08
    Gta lek laat zien dat ze nog keihard moeten werken aan de game.