Voor een nog onbekende reden duiken opeens overal interviews op met mensen van Return to Castle Wolfenstein. Toeval, wie weet? maar in het laatste interview met PC.ign kunnen we lezen dat het single player gedeelte alleen wat "poetswerk" nodig heeft en men druk bezig is met de AI en de cutscenes. Daarnaast vertelt Drew Markham van Gray Matter ons dat de systeemeisen ongeveer gelijk zullen zijn aan die van Quake 3: Team Arena. IGNPC: Although Return to Castle Wolfenstein is designed to stand on its own, it has an impressive inheritance. Tell us a bit about the continuity between the titles and what similarities veterans of the first game will notice in this sequel. Drew Markham: Return to Castle Wolfenstein is more of a retelling than a sequel. The story centers on BJ as an agent from the Office of Secret Actions (OSA) who is sent to Castle Wolfenstein to uncover the experiments and occult activities being explored by Nazi General Heinrich Himmler (head of the SS). The game begins, as did the original, in the dungeon of Castle Wolfenstein. Ondanks dat het spel pas ergens in het najaar zal uitkomen heb ik er in ieder geval zin in . De E3 filmpjes zagen er erg goed uit en ook als je dit interview leest kan je rustig zeggen dat ze weten wat ze doen bij Grey Matter.