Nieuws
Hogwarts Legacy

Systeemeisen pc-versie Hogwarts Legacy onthuld

Game komt op 10 februari uit

Geschreven door Michel Musters op
Warner Bros. Games heeft de systeemeisen van de pc-versie van Hogwarts Legacy onthuld.

Hieronder zijn de verschillende systeemeisen te bekijken, te beginnen met de minimale systeemeisen:

  • OS: 64-bit Windows 10
  • CPU: Intel Core i5 6600 (3.3 GHz) of AMD Ryzen 5 1400
  • RAM: 16GB
  • GPU: NVIDIA GeForce GTX 960 GB of AMD Radeon RX 470 4GB
  • DirectX-versie: DX 12
  • Opslag: 85 GB HDD
  • Details: SSD (indien mogelijk), HDD (ondersteund), 720p/30fps (lage kwaliteitsettings)

Aanbevolen systeemeisen:

  • OS: 64-bit Windows 10
  • CPU: Intel Core i7 8700 (3.2 GHz) of AMD Ryzen 5 3600
  • RAM: 16GB
  • GPU: NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti of AMD Radeon RX 5700 4
  • DirectX-versie: DX 12
  • Opslag: 85 GB HDD
  • Details: SSD, 1080/60FPS (hoge kwaliteitsettings)

'Ultra' systeemeisen:

  • OS: 64-bit Windows 10
  • CPU: Intel Core i7 10700K (3.80 GHz) of AMD Ryzen 5 5800
  • RAM: 32GB
  • GPU: NVIDIA GeForce RTX 2080Ti of AMD Radeon RX 6800
  • DirectX-versie: DX 12
  • Opslag: 85 GB HDD
  • Details: SSD, 1440/60FPS (ultra kwaliteitsettings)

'Ultra 4K' systeemeisen:

  • OS: 64-bit Windows 10
  • CPU: Intel Core i7 10700K (3.80 GHz) of AMD Ryzen 5 5800
  • RAM: 32GB
  • GPU: NVIDIA GeForce RTX 3090Ti of AMD Radeon RX 7900
  • DirectX-versie: DX 12
  • Opslag: 85 GB HDD
  • Details: SSD, 2160/60FPS (ultra kwaliteitsettings)

Spelers besturen in Hogwarts Legacy een vijfdejaars student van Zweinstein. Men verkent de school en de wereld er omheen, leert toverspreuken, brouwt toverdrankjes en vliegt op een bezemsteel. De game speelt zich rond 1800 af, dus personages uit de boeken en films zijn er nauwelijks, op wat cameo's na.

De game komt op 10 februari uit op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. De PS4- en Xbox One-versies van het spel verschijnen op 4 april en de Switch-versie komt op 25 juli uit.

Dit artikel delen:

Lees meer

Riot Games verontschuldigt zich voor League of Legends-trailer Pokémon Home-integratie in februari mogelijk naar Scarlet en Violet
20

Reacties op: Systeemeisen pc-versie Hogwarts Legacy onthuld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Aerofox81

    • 13 januari 2023 09:34
    Als ik dit zo zie gaan de PS4/XB1 en switch hier nog een zware kluif aan krijgen. Dat is wel begrijpelijk dat die dan pas in april komen, zal flink geoptimaliseerd moeten worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 13 januari 2023 17:37
    @Aerofox81
    De minimale eisen van onder anderen 960… I mea, het lijkt een sterk geoptimaliseerde game te moeten worden.
    Ik ga het zelf spelen op de PS5, misschien later nog op PC halen met een kerstuitverkoop. Dan hoop ik dat de game modsupport zou krijgen, maar ik acht die kans klein.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 13 januari 2023 09:38
    Ik ben erg benieuwd naar deze game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 13 januari 2023 10:06
    @do365nic ik ook! ik ben een van die idioten die een pre-order heeft gedaan :-P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 13 januari 2023 10:24
    @Aerofox81 Aan pre orders doe ik niet meer mee,
    Zelfs hoogstaande studio's kunnen tegenwoordig een belabberd product afleveren.

    Ik hoop wel dat deze echt goed gaat zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 13 januari 2023 11:00
    @do365nic Valt Avalanche Software onder een hoogstaande studio volgens jou ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 13 januari 2023 11:08
    @xeros Nee, niet bepaald. Deze studio moet zelfs alles nog bewijzen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 13 januari 2023 11:12
    @do365nic Precies dat.
    De track record aan games is alles behalve triple A kwaliteit.
    Vandaar ik de reviews afwacht en deze game sowieso niet full priced ga pre orderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Saria282

    • 13 januari 2023 10:51
    @Aerofox81
    Ik heb ook een pre order gedaan. Is niks idioot aan doe ik wel vaker bij grote spellen want die zijn anders zo uit verkocht. Zelf mee gemaakt met twillight prinses op de gamecube. Alleen bij hogwarts legacy heb ik de gewone versie dus ik hoop dat je de extra dingen nog los erbij kan kopen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 13 januari 2023 11:58
    @Saria282 klopt, ik doe dat ook wel vaker. Ik heb AC mirage ook al gekocht.
    Maar veel mensen begrijpen dat niet en vinden het idioot.
    Ik denk dat er wel losse aankopen beschikbaar komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • PSPfreaky

    • 13 januari 2023 10:42
    Ik vind de systeemeisen voor 4k ultra nog best wel pittig. Zelf had ik wel verwacht dat m'n 6900XT dit wel kon draaien. Dan wordt het 4k high voor mij :)

    Ik heb zelf zojuist een pre-order gedaan. Door de laatste dagen ben ik toch wel meer gehyped geworden. Heb de Digital Deluxe Edition kunnen kopen voor zo'n 57 euro i.p.v. 70 euro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jaquesparblue

    • 13 januari 2023 11:41
    @PSPfreaky 4k is niet meer van deze tijd. Je ziet steeds meer dat de producten (monitoren ed) en diens marketing verlegd wordt naar 1440p met een hogere refreshrate.
    Dat lijkt ook de sweetspot te zijn waar developers op focussen deze generatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 13 januari 2023 10:49
    Ik hoop dat met dlss 4k 60 op ultra zal gaan met een 3080 en i7 13k

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 13 januari 2023 19:03
    @Frezzle Ik heb een 3080TI en een I9 12900K en 32 GB dit hoor ik gewoon te kunnen maxen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WinNow

    • 13 januari 2023 12:12
    Pre order staat, op release spelen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 13 januari 2023 12:35
    Ik twijfel nog steeds tussen PS5 en PC (en SteamDeck). Zal eerst de reviews afwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 januari 2023 13:56
    Prima spec eisen.

    Over pre-orderen er is niks maar dan ook letterlijk niks mis met pre-orderen. Leuk dat je het wel of niet wil doen, maar mensen die niet pre-orderen moeten nu niet gaan doen of dat de mensen die wel pre-orderen de industrie kapot maken. Want dat is in geen opzicht waar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 13 januari 2023 17:44
    Hopelijk trekt mijn 4090 dit een beetje op 4k.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 13 januari 2023 20:52
    @GoofyZ3 wss niet,
    Ik heb nog wel ergens een geforce 2mx liggen die ik wil ruilen hiervoor.
    Je zal het verschil in FPS echt enorm merken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heccer_NL

    • 13 januari 2023 21:46
    Denk het wel heb er ook 1 op de kop getikt @GoofyZ3 nu alles installeren ben ben benieuwd. Kom van een 3090