Nieuws

Melding Switch-versie Pokémon Ultra Sun en Ultra Moon was fout volgens Pokémon Company

Vooralsnog geen Switch-game in de maak

Geschreven door Jacco Peek op
Gisteren noemde de perswebsite van The Pokémon Company een Switch-versie van de pas aangekondigde Pokémon Ultra Sun & Ultra Moon. In een officiële verklaring zegt het bedrijf echter dat de games exclusief naar de 3DS-familie komen.

"We zouden graag in willen gaan op de geruchten die zijn gebaseerd op een administratieve fout op de Pokémon-perswebsite. Pokémon Ultra Sun en Pokémon Ultra Moon komen exclusief naar de 3DS en staan niet gepland om te verschijnen op Nintendo Switch. De notering op de perswebsite was een fout en is geen indicatie voor toekomstige plannen."

Pokémon Ultra Sun & Ultra Moon verschijnen op 17 november voor de 3DS. De games bevatten een nieuwe verhaallijn en andere extra's ten opzichte van de in 2016 uitgebrachte Sun & Moon. Ook kondigde Nintendo Gold & Silver voor de 3DS en Pokkén Tournament voor de Switch aan.

Dit artikel delen:

Lees meer

Enorme God of War-poster wordt opgehangen in Los Angeles voor E3 2017 Nintendo E3 Spotlight is dertig minuten lang
12

Reacties op: Melding Switch-versie Pokémon Ultra Sun en Ultra Moon was fout volgens Pokémon Company

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • rpenning

    • 7 juni 2017 12:40
    Haha das lullig voor de mensen met een sitch die dachten een pokemeon game te krijgen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 7 juni 2017 13:18
    Of ze zijn er wel gewoon mee bezig maar willen de aandacht niet wegtrekken van de 3ds games die nu genoeg gaan verkopen. Een aangezien de switch in zeker zin wel een concurrent kan zijn voor de 3ds( de mogelijk het mee te nemen) kan het tactisch zijn die geruchten gewoon te breken met zo'n bericht, tot vlak voor de release van een evt switch versie of tot wanneer de verkoop van de 3ds versies verdwijnt.
    Want velen zullen de game in een opgepoetste HD versie in mooi framerate wel kopen maar daarna geen 3ds versie meer.
    Andersom zullen er meer mensen die de 3ds versie vet vonden nu net wel overwegen om diezelfde game( evt in een deluxe extra volle versie) nog een keer te kopen omdat het dan ineens wel mooier en groter scherm en evt nog voor thuis ook(maar ook meenembaar).

    Dus het zou mij niks verbazen als over een jaartje na de 3ds versies ofzo deze game toch gewoon uitkomt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrhotshot85

    • 7 juni 2017 13:34
    @watashi-wa-maurice-desu Dat zou kunnen, maar ik denk zelf van niet. Ik denk dat ze namelijk met een hele nieuwe Pokemon game voor de Switch bezig zijn. Althans, voor hoever dat "nieuw" kan zijn want het concept blijft natuurlijk hetzelfde. Maar ik denk zelf dat Nintendo hoger in moet zetten dan deze(3DS) games op de Switch uit te brengen om de verkoop daarvan significant omhoog te trekken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 7 juni 2017 13:50
    @mrhotshot85

    Daar ben ik het mee eens. Nu komen ze nog wel weg met die Wiiu updates, en met die 3ds update van monster hunter, maar dat kan zo niet blijven.
    Dat kan het eerste 3/4 jaar, daarna moeten er eigenlijk geen updates meer komen maar nieuwe games in de bestaande reeksen of liever zelfs nieuwe games(Arms vind ik dan wel stoer van hun omdat het een 3D vechtgame is waar ze geen ervaring in hebben en dan ook meteen het volledig op de hak nemen en het waarschijnlijk ook met succes( kwa kwaliteit bedoel ik) af werken in een onconventionele methode.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 7 juni 2017 13:33
    Ach Skyrim werd ook getoond in de Switch-aankondiging, vervolgens ontkend door Bethesda.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 7 juni 2017 13:45
    @haastnooit

    Is die ontkent dan? Want zover ik me kan herinneren is die niet ontkent, alleen geen release datum bekend gemaakt.
    Maar daar kan ik me in vergissen hoor.
    :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 7 juni 2017 14:31
    @watashi-wa-maurice-desu Jazeker, na de aankondiging van de Switch trok Bethesda de keutel in en meldden dat Skyrim niet bevestigd was voor de Switch.
    Vervolgens hebben ze deze wel aangekondigd, maar is er nog steeds geen datum bekend. Dus of ie nog komt weet ik niet.
    Maar goed de game is inmiddels bijna 6 jaar oud, weet niet of dat wat toevoegt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 8 juni 2017 15:10
    @haastnooit heb hem nog nooit gespeeld. Ik zou hem meteen halen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dutchblast

    • 7 juni 2017 14:54
    Ik snap het niet zo goed,, de community roept al jaren om een MMO console versie van Pokemon. Het enige dat ze uitbrengen zijn kleine spin-offs van Pokemon voor de handhelds of een reguliere handheld MMO (die bovendien natuurlijk heel goed in elkaar steken).
    Veel bedrijven maken alternatieven dat zoveel lijkt op een MMO pokemon game voor de PC omdat dat is wat mensen willen. Ook ik zou de Switch aanschaffen voor een goede pokemon MMO en zelfs een abonnement voor willen afsluiten als dat is hoe ze hun geld willen verdienen.

    Nogmaals, kan iemand mij vertellen waarom er duizenden forums online staan met een roep om een pokemon MMO maar Nintendo hier geen gehoor geeft?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 7 juni 2017 18:38
    @dutchblast ik denk dat ze het niet doen omdat de game zich te goed leent voor een handheld ervaring. Elkaar opzoeken op schoolpleinen, in de metro of op een vliegveld is net een intensere ervaring dan online elkaar alleen tegen kunnen komen.

    Tuurlijk is de switch draagbaar maar een gezin met meerdere en vooral jongere kinderen gaan dan de gehele ervaring missen aangezien de kans dat ieder een switch mee neemt naar school erg klein wordt.

    Daarnaast heb je teveel smeerlappen in deze wereld die dan alleen online gaan spelen omdat ze jonge kinderen tegen kunnen komen die ook nog eens erg makkelijk te beïnvloeden zijn.

    Nu hoor ik ook bij de groep mensen die graag een wat volwassenere Pokémon toe juich maar vrees dat dit nog wel een poos tot erg lang kan duren aangezien nintendo met nog meer obstakels rekening houd dan ik zo een twee drie bedenk.

    Zelf ben ik al tevreden met een switch versie van de sun en moon variant, net als ik vroeger Pokémon rood en blauw kon spelen op de n64 via Pokémon stadium. Zelfde game, groter scherm, fatsoenlijk surround sound.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dutchblast

    • 8 juni 2017 15:06
    @jumpman JE hebt gelijk dat kinderen hun handheld naar school meenemen en daar dan geen beschikking hebben over internet. Maar als je erbij nadenkt is het natuurlijk een gigantisch goed betaalmodel. Iets waar ze duidelijk naar op zoek zijn gezien microtransacties in Pokemon Go.
    Aandeelhouders hebben Nintendo zelfs op de vingers getikt over Super Mario Run omdat het slecht een eenmalige aankoop was ipv een gratis game met microtransacties. Nu steun ik natuurlijk microtransacties niet maar een succesvolle MMO in abbo vorm is een huge boost voor het bedrijf.
    Ik weet dat Nintendo hun eigen manier van doen heeft wat ik respecteer maar een gamer mag altijd dromen haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ruygy

    • 7 juni 2017 15:11
    Pokémon is zoooo 2016.