Nieuws
Nier: Automata

Switch-versie Nier: Automata draait in 1080p en 30 frames per seconde

Game komt op 6 oktober uit

Geschreven door Michel Musters op
De pas aangekondigde Nintendo Switch-versie van Nier: Automata draait in een resolutie van 1080p en in 30 frames per seconde.

Dat werd via het Japanse officiële Twitter-account van de franchise bekendgemaakt. Het gaat hierbij wel om de resolutie wanneer de console in de dock staat. Wanneer het spel in handheldmodus wordt gespeeld, draait de game in 720p.

Eerder deze week werd tijdens een Nintendo Direct Mini aangekondigd dat Nier: Automata naar Nintendo Switch komt. Het gaat daarbij om de nieuwe The End of the YoRHa Edition van de game, waarin alle reeds uitgebrachte dlc en exclusieve kostuums zitten. De game komt op 6 oktober uit op Switch.

Nier Automata verscheen in 2017 en staat bekend om de bijzondere verhaalvertelling rondom de androids 2B en 9S. Het spel wordt uitgegeven door Square Enix en is ontwikkeld door PlatinumGames. Eerder kwam de game al uit op PlayStation 4, Xbox One en pc.

Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Dit artikel delen:

Lees meer

Star Ocean: The Divine Force verschijnt op 27 oktober EA werkt mogelijk aan een nieuwe Marvel-game
29

Reacties op: Switch-versie Nier: Automata draait in 1080p en 30 frames per seconde

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Messtranor

    • 30 juni 2022 10:48
    Wel jammer, ik heb 30fps lang nog goed genoeg gevonden, maar sinds ik mn ps5 heb en 60 toch wel redelijk de standaard is geworden merkt je dat je verwend raakt en 30fps steeds minder goed accepteert

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 30 juni 2022 11:17
    @Messtranor Ja ik kan het ook niet meer . En vooral in dit soort games is het bijna onspeelbaar met 30fps. Het wordt vind ik echt tijd voor een Switch Pro die stukken sterker is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 30 juni 2022 11:29
    @Snoop213

    -Bijna onspeelbaar- is echt zwaar overdreven. Als dat zo was dan zouden ze de game niet eens uitbrengen op de Switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 30 juni 2022 11:40
    @PietS. Ik vind het verschil tussen 60fps en 30fps echt een wereld van verschil. Ik vind 30fps niet meer speelbaar. En vooral voor een snelle action game als dit is 60 fps een must have. Goed voorbeeld een vriend van mij begon Sekiro op 30fps en later speelde hij de game op 60fps is een totaal andere ervaring. Maar sws blijf ik erachter dat de Nintendo Switch technisch echt aan vervanger toe is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 30 juni 2022 15:24
    @Snoop213

    O, ik vind het ook een verschil hoor. Maar -bijna onspeelbaar- vind ik gewoon zwaar overdreven. Als je er eenmaal aan gewend bent, dan is er weinig aan de hand. Begrijp me niet verkeerd: Ook ik verkies 60fps boven 30fps.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 30 juni 2022 16:41
    @PietS. Nee ik vind het tegenwoordig onspeelbaar 30 fps

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 juli 2022 09:19
    @Snoop213

    Dus jij speelt geen games meer die op 30fps runnen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 juli 2022 10:00
    @PietS. Nou als het echt niet anders kan dan moet het maar. Maar liever niet. Maar in current gen games kies ik performance modes. En in Switch dock mode draaien volgens mij de first party games wel 60 FPS

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 juli 2022 10:12
    @Snoop213

    Nou ja.. Als je -onspeelbaar- zegt, dan kun je het dus niet meer spelen. Ook niet -als het echt niet anders kan-. Zelf verkies ik performance ook boven resolutie, btw.

    En redelijk wat 1st-party Switch games runnen docked inderdaad op 60fps.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 juli 2022 10:30
    @PietS. Ja en ik speel bijna nooit handheld modus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 30 juni 2022 13:23
    @PietS. Dat zou je denken, maar Marvel's avengers op de ps4, of cyberpunk op de ps4/xbox one draaien ook ver beneden de 30 fps zelfs, en zijn toch ook gewoon uitgebracht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Castus

    • 30 juni 2022 15:19
    @Messtranor
    Dat kun je echt niet vergelijken. Een casual actie game als Avengers tegen een snelle actie game als sekiro of nier. Dat zijn echt compleet andere games waar je zeker wel 60 fps moet hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 30 juni 2022 15:27
    @Castus

    Age of Calamity (een nog drukkere game dan degenen die je hierboven noemt) runt in SP mode op 30fps. Het is jammer dat ie soms dipt, maar als ie de 30fps haalt, is ie gewoon prima te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 30 juni 2022 15:29
    @Castus Het gaat niet om of het voor het type game uitmaakt slimmerd. Mijn punt is dat developers rustig een game uitbrengen in een onspeelbare toestand, duh.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 juli 2022 09:20
    @Messtranor

    Gelukkig gebeurt dat bij Nintendo BIJNA nooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 30 juni 2022 15:25
    @Messtranor

    Laat ik het zo zeggen: Ik hoop dat Nintendo het niet toelaat dat de game continu onder de 30fps runt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 30 juni 2022 11:28
    Zolang de game echt 1080p30 haalt ben ik tevreden, maar ik wil het eerst nog eens zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 30 juni 2022 13:31
    Is logisch gezien de specs van de Switch maar dat weten we natuurlijk al jaren.

    Hopelijk word Nintendo wakker en komen ze met hardware gelijk aan current gen !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 30 juni 2022 14:49
    @R.J Nintendo en wakker worden? haha weet jij wel hoeveel consoles ze al verkocht hebben in 5 1/2 jaar tijd!? dat gaat al richting de 110 miljoen en ze kunnen dit nog wel 2 jaar rekken voor er echt nieuwe hardware aankomt. En deze Nier: Automata gaat ook weer prima lopen op dit systeem alleen heb ik hem al in bezit en koop ik hem dus niet nog een keer :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 30 juni 2022 15:19
    @Baroness Dat maakt niet uit ik heb zelf alle 3 de switch modellen neemt niet weg dat ik graag een Nintendo apparaat zie met dikke hardware waar je mario/zelda/pokemon met 1000x betere graphics of fps kan spelen of in een party kan gaan.

    Als MS en Sony dat al sinds de ps3/360 kunnen waarom nintendo dan niet?

    Op yt zijn zoveel fan made videos over hoe bijv ocarina of time uit ziet in unreal engine dat alleen al zou nintendo bakken met geld leveren uiteindelijk heb je natuurlijk wel gelijk mensen kopen het toch wel zo zie je maar dat de nintendo magie verder gaat dan de specs.