Er is al veel te doen geweest rondom SWAT: Urban Justice. Het spel zou oorspronkelijk aan het eind van 2002 verschijnen maar vlak voor de release verdween het spel ineens van de release schema's. Het gerucht ging dat men ervoor gekozen had te swtichen naar de Unreal engine in plaats van gebruik te maken van de inhouse ontwikkelde engine.

Onlangs kondigde Vivendi haar line-up voor 2003 aan en ook daarin was geen spoor te bekennen van het vierde deel in de SWAT reeks. Vandaag weet SWAT-fansite 10-David te melden dat het spel pas in 2004 het levenslicht zal zien. Hiervoor heeft men twee mogelijke verklaringen:1) The potential use of Epic's Unreal 3D engine technology, as we explained in a story first reported on in October. While this rumor has neither been confirmed nor denied, if such an engine switch were done, it's reasonable to assume getting the development team acclimated to the engine would take some time.

2) The mass exodus of so many key developers (Rod Fung, Travis Steiner, Charles Cox, Dave Sanderman, AI Guy, etc.) meant a significant loss to Sierra. Even if their roles can be filled with new developers, these new developers must still learn the ropes, a process which surely takes time.Het ziet er dus naar uit dat SWAT: Urban Justice samen met Condition Zero is uitgegroeid tot een probleemkindje van Sierra. Hopelijk weet men er toch nog een goede game van te maken bij de uiteindelijke release, want vaak gaan dit soort problemen gepaard met een onevenwichtig eindproduct.