Nieuws
Starfield

Stijl van Starfield omschreven als 'Nasa-Punk'

Game moet gegrond en herkenbaar worden

Geschreven door Michel Musters op
Bethesda omschrijft de artistieke stijl van het aankomende Starfield als 'Nasa-Punk'.

Dat meldt lead artist Istvan Pely aan Xbox Wire. "Aan het begin van dit project, toen we de algemene stijl van de game wilde bepalen, verzonnen we de term 'Nasa-Punk' om een sciencefictionuniversum te omschrijven die een beetje gegrond en herkenbaar is."

Hij vervolgt: "We wilde het realistisch maken. Je kunt van de huidige, bestaande ruimtetechnologie een lijn naar de toekomst trekken om het geloofwaardig en herkenbaar te maken."

Pely en andere werknemers van Bethesda leggen uit dat de term 'Nasa-Punk' een duidelijke benaming was voor de stijl die de ontwikkelaar wilde creëren, en dat diverse teamleden het meteen begrepen.

In Starfield sluiten spelers zich aan bij de Constellation, een organisatie die de ruimte verkent op de 'laatste reis van de mensheid', honderden jaren in de toekomst. De game verschijnt op 11 november 2022 voor Xbox Series X en S en pc. Eerder gaf Bethesda al aan dat het bedrijf in de zomer van dit jaar de game uitgebreid gaat tonen. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Review: Razer Kraken v3 Hypersense-gameheadset Capcom Fighting Collection aangekondigd voor consoles en pc
44

Reacties op: Stijl van Starfield omschreven als 'Nasa-Punk'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 21 februari 2022 15:05
    Bijna zonde dat dit wellicht geen VR gaat zijn. Misschien via een update later. Dit zijn nu precies de AAA titels die zo'n PSVR2 een waanzinnige boost kunnen geven bij de release.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • WitteHerder

    • 21 februari 2022 15:56
    @Fordon_Greeman Ze hoeven geen PSVR2 te ondersteunen, want deze komt voorlopig nooit naar PS. Misschien dat er voor PC ooit een update komt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 4 maart 2022 12:05
    @WitteHerder

    Ow ja ik zie het nu. oeps. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 21 februari 2022 16:52
    @Fordon_Greeman

    Fordon_Greeman Best balen als PS5 bezitter met een voorliefde voor VR. Bethesda was lekker bezig met VR te ondersteunen namelijk.

    Microsoft slaat behoorlijk de plank mis door geen VR te ondersteunen op de Xbox, toch een dik minpunt als je je als serieus gameplatform profileert vind ik. Ook al is het nog steeds een nichemarkt, het wint gestaag aan zieltjes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CilPhollins

    • 21 februari 2022 16:57
    @clandestine666 ligt eraan of ze echt de plank mis slaan zonder VR te ondersteunen, ik zelf heb er totaal niks mee en vind het zelf overbodig om games in VR te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 februari 2022 17:11
    @clandestine666 misschien komt vr nog, zenimax had een behoorlijke tijd in de tech zitten en had zelfs een rechtzaak gewonnen van facebook, wie weet laat micro dit door zetten zodat ze met een eigen vr bril komen deze generatie. Sony kwam ool pas later met vr tijdens ps4 tijd wie weet wat micro allemaal gaat doen deze generatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 21 februari 2022 17:26
    @clandestine666 Plank misslaan? Je kan je achterban ook in de buidel laten tasten met dure hardware die amper ondersteunt wordt qua games. Zolang VR nog steeds in de kinderenschoenen staat (en dat doet het w.m.b. al 30 jaar) hoeft het van mij echt nog niet zo nodig. Hang er alsjeblieft ook niet deze AAA game aan vast. .kan het ontwikkel proces alleen maar in de weg zitten. Gewoon lekker 'onorthodox' gamen: Series X, G1 Oled en Dolby Vision/Atmos. Meer heeft een mens echt niet nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 21 februari 2022 19:23
    @kleinekoosjer Als je doelt op de PSVR, dan ben ik het daarmee oneens. Het heeft een behoorlijke bibliotheek met een aantal echte pareltjes ertussen.. Er komen nog steeds met regelmaat nieuwe titels voor uit, na meer dan vijf jaar. Ik heb zelf geen moment spijt gehad van m'n aankoop, het heeft m'n liefde voor games als medium een nieuwe impuls gegeven en het is de grootste reden dat ik nu al een PS5 heb. Iedereen heeft recht op zn eigen mening maar gamen op de tv met een traditionele controller voelt als een flinke stap terug voor mij als je daarvoor net een toffe VR game hebt gedaan. Ja, zelfs op de huidige PSVR. Ik ben niet iemand waarvoor resoluties en framerates het allerbelangrijkst zijn, immersie en vernieuwing in gameplay voorop. VR is niet aan iedereen besteed, dat weet ik wel, ik begrijp de nadelen ook. Bewegingsziekte bij beginners, isolerend, meer gedoe met de setup, hoog kostenplaatje, enz. Je kunt er ook gewoon geen behoefte aan hebben zoals jij, maar ik heb graag de keuze. Playstation onderscheidt zich er trouwens flink mee in vergelijking met de Xbox wat ik erg tof vind. Het maakte de keuze tussen een XSX of PS5 voor mij erg makkelijk.. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 21 februari 2022 17:27
    @clandestine666 @clandestine666 Plank misslaan? Je kan je achterban ook in de buidel laten tasten met dure hardware die amper ondersteunt wordt qua games. Zolang VR nog steeds in de kinderenschoenen staat (en dat doet het w.m.b. al 30 jaar) hoeft het van mij echt nog niet zo nodig. Hang er alsjeblieft ook niet deze AAA game aan vast. .kan het ontwikkel proces alleen maar in de weg zitten. Gewoon lekker 'onorthodox' gamen: Series X, G1 Oled en Dolby Vision/Atmos. Meer heeft een mens echt niet nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 21 februari 2022 19:56
    @kleinekoosjer Ik heb je laatste zin ff aangepast, zo klopt 'ie weer:

    "Meer heeft Kleinekoosjer echt niet nodig."

    ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 21 februari 2022 21:22
    @clandestine666 sluit ik me bij aan. Ik mis de echt liefde voor games en innovatie bij de Xbox. Met een halo die best leuk is, maar niet meer dan dat. Tevens zijn er issues met de multiplayer dus kan je wel stellen dat Microsoft moeite heeft met het bijbenen van het voortbrengen van kwaliteit games. Het zijn bijna allemaal 12 in dozijn games. Kortom het wordt tijd dat Ubisoft zich aansluit bij Xbox en Sony en Nintendo verlost van deze middelmaat. Of als je in je straatje wil blijven praten lekker onorthodox gamen met een plastic controller waar de Intertoys zich nog voor zal schamen als ze die zouden verkopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jsk

    • 21 februari 2022 22:22
    @Roy36NL los van de taalfouten is je betoog ook inhoudelijk zeer moeilijk te volgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 21 februari 2022 22:30
    @jsk ja het was ook geen dictee of een zakelijke mail. Maar beloof voortaan wat beter op te letten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 februari 2022 07:20
    @Roy36NL micro kan moeilikke kwaliteit afleveren, gears 5 gewoon geen fouten en ook online niet forza horizon zelfde flight sim zelfde, geard tactics zelfde, psychonauts 2 zelfde, met halo was even een foutje voor big team battle de rest werkte gewoon perfect en is nu ook weer opgelost. Als micro iets fouts doet maak jij et zo groot probleem van maar dat is het helemaal niet. Micro had meer game of the year canidaten vorig jaar dan sony. Ik heb je nergerns gehoord over de bugs en glitches die in forbidenn west zitten klagen wat zit genoeg in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 22 februari 2022 07:47
    @hulstpower je moet niet eens op Roy reageren. Die zit zo vast in zijn fanboy bubble dat hij de fouten van zijn eigen Sony niet ziet en alles wat ms doet slecht noemt. Naast de genoemde games heb je natuurlijk ook nog aoe4 ook al is die alleen op pc. Ik heb beide consoles en vind ze allebei geweldig. De laatste 2 first party Sony games waren ratchet en horizon en waar beide goede games zijn het geen grote vernieuwingen tov de vorige games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 februari 2022 07:57
    @Lavalera toen ik. Het zei dacht ik nog age of empires die vergat ik even. En ja ratched en horizon heb ik ook beide en heerlijke games waar ratched geen foutem, heeft, vind ik horizon behoorlijk wat foutjes hebben helaas terwijl de vorige in mijn herinering dat niet had bij launch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 22 februari 2022 08:44
    @hulstpower age of empire 4 is natuurlijk ook echt een pc game he

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 22 februari 2022 08:46
    @Lavalera nou nee hoor als ik een Xbox hater was had ik geen serie x en s (speel ik mijn emulators op echt een aanrader voor de n64 liefhebber) en heb ik zowel de 360 als de xbox one scorpion gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 22 februari 2022 08:59
    @Roy36NL voor n64 games heb ik me oude n64 vanaf launch day nog liggen met alle games :). Maar is een leuke ding ja de series s voor emulator

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 22 februari 2022 08:42
    @hulstpower ik ben ze serieus niet tegen gekomen nog bij forbidden west. En dat rijtje wat je opsomt is toch ook mager ik zei bijna allemaal 12 in dozijn games. En is psychonauts 2 nog multi platform ook en flight simulator is echt een pc game. Dus dan hou je weinig over.

    Over halo infinite er is ook een map weggehaald omdat ie schijnbaar heel slecht was en er zijn dingen beloofd die er nu nog niet zijn kortom moeite met het bijbenen van kwaliteitsproducten.

    Ik had zelf de 2 ori games in het rijtje gezet van Microsoft in plaats van gears 5 en Forza 5 omdat ze weinig vernieuwing brachten. Maar oke als dit de grote namen van Microsoft zijn dan bewijst dat mijn gelijk.