Nieuws

Starfield verschijnt 11 november 2022 voor Xbox Series X en pc, eerste trailer getoond

Exclusief voor Xbox Series X, Series S en pc

Geschreven door Jacco Peek op
Starfield verschijnt op 11 november 2022 voor Xbox Series X, Series S en pc.

Dat onthult Bethesda via een eerste teaser trailer voor de ruimte-rpg. Daarin wordt uit de doeken gedaan dat spelers zich aansluiten bij Constellation, een organisatie die de ruimte verkent op de 'laatste reis van de mensheid' honderden jaren in de toekomst.

Verder is er nog weinig bekend over de gameplay van de game. Volgens Bethesda bevat de game veel kenmerken van titels als Fallout en The Elder Scrolls, maar moet het ook een nieuwe ervaring in de vorm van planeten verkennen bieden. Daarbij kunnen spelers zelf actief tussen de ruimtelichamen vliegen in ruimteschepen.

Starfield werd oorspronkelijk aangekondigd op E3 2018.

Dit artikel delen:

Lees meer

Back 4 Blood bij verschijning beschikbaar op Xbox Game Pass Bekijk de Microsoft E3-presentatie vanaf 19:00 uur hier
20

Reacties op: Starfield verschijnt 11 november 2022 voor Xbox Series X en pc, eerste trailer getoond

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • mathieuderuyck

    • 13 juni 2021 19:15
    Klopt niet. Het is 11 november 2022

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 13 juni 2021 20:31
    @mathieuderuyck ja helaas wel ja nog een jaar wachten. Maar er komt genoeg moois naar xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 13 juni 2021 20:34
    Voor wie nog twijfelde of deze exclusief werd. Echt top

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 13 juni 2021 20:40
    @Frezzle er zullen vast mensen zijn die zeggen zal wel timed ex zijn😉. Elke game van bethasda word ex op eos en fallout 76 na

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 13 juni 2021 21:28
    @hulstpower tja, maar goed. Duidelijker dan dit wordt het gewoon niet. Xbox exclusive :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fredjansma

    • 13 juni 2021 21:01
    Hmm. 3 generaties aan xbox gehad, maar zie niet veel redenen een series x te halen. Dit is niks anders dan mijn mening en geen aanval naar wie dan ook. Maar het zijn niet de titels voor mij waar microsoft mee komt. Een paar uitzonderingen daarop uiteraard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 juni 2021 07:26
    @Fredjansma wat zijn jou titels dan als ik vragen mag?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fredjansma

    • 14 juni 2021 13:13
    @hulstpower ik kom er de laatste tijd achter dat ik Kingdom Hearts en MGS erg toch vind. Beetje meer games van Japanse makelij zou je kunnen zeggen. Maar ook Halo en Gears of War vond ik erg tof om te doen. Maar als ik kijk naar wat er playstation is uitgekomen en uitkomt qua exclusives, dan ligt mij dat om 1 of andere reden gewoon beter! Maar ik ga niet beweren dat Microsoft games slecht zijn, want dat is gewoon niet zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 juni 2021 13:19
    @Fredjansma ok dat kan, ik vind ps games ook heerlijk en ook die van nintendo het ligt een beetje aan de game, voorbeeld vond ghost een assasins creed game in japan, maar the last of us part 2 vond ik geweldig zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fredjansma

    • 14 juni 2021 15:24
    @hulstpower geef ik jou een punt. Wat voor platform speel jij het meest op dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 juni 2021 15:47
    @Fredjansma heel verschillend, zoals nu speel ik ratchet and clank op ps5, maar speel ik op xbox de oude rage op dit moment heb een zwak voor games die me doen denken aan mad Max. Maar mijn fav games zijn, zelda en Mario bij Nintendo, bij xbox gears en forza, en bij ps God of war en uncharted en van 3rd party was het altijd fallout of skyrim achtig games. En af en toe komt er een parel zoals ori and will of the wisp voorbij. Mij keuze is heel breed vroeger veel online nu helemaal niet meer bijna.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 13 juni 2021 21:55
    Die nieuwe engine maakt indruk.
    Had gehoopt op gameplay, maar de release duurt nog 1,5 jaar dus daar valt wat voor te zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ronnet_2

    • 13 juni 2021 21:56
    Zelden zo snel van ultiem blij naar uitermate teleurgesteld gegaan.. 11 november… 2022… Is dit clickbait of amateurisme van gamer.nl?

    Er gingen al geruchten dat dit waarschijnlijk medio 2022 zou worden. Maar toen ik "11 november" zag staan klonk dat geloofwaardig omdat het eind 2021 is. Dit maakt het nieuws dat het eind 2022 wordt erg zuur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 14 juni 2021 05:41
    @ronnet_2 met zoveel artikelen die er in deze tijd in zeer korte tijd er uitgeperst moeten worden, wat denk je dan zelf? Ik ga voor optie drie, human error.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 13 juni 2021 22:14
    Ik wil wel eens wat gameplay willen zien. Altijd veel plezier gehad met Bethesda games dus heb er wel vertrouwen in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 juni 2021 07:27
    @Riyakuya misschien met game awards eind dit jaar anders pas denk ik e3 volgend jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 14 juni 2021 13:59
    @hulstpower zo snel mogelijk hoop ik haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 juni 2021 14:11
    @Riyakuya ja god of war en starfield zijn voor mij de games waar ik zo snel mogelijk iets van wil zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 14 juni 2021 21:37
    @hulstpower ik heb vooralsnog niet echt iets met de huidige PlayStation exclusives, daarom heb ik de ps5 ook niet. Die fout maakte ik met de ps3. Console gekocht voor Uncharted en TLOU games en daarna nooit meer aangeraakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 juni 2021 21:47
    @Riyakuya als ik kijk wat Sony maakt en micro dus toekomst wat bekend is, heeft micro bij voordeel en dat komt door de vele westerse rpgs die komen. Waar ik ook de grote games va. Sony ga spelen zijn dat op dit moment God of war en horizon verder weet ik niet of er nog wat komt