Nieuws
Starfield

'Starfield komt eind dit jaar exclusief op Xbox uit'

Aldus een insider

Geschreven door Michel Musters op
Volgens een insider kunnen spelers de langverwachte ruimtegame Starfield nog eind dit jaar verwachten - maar wel exclusief op Xbox-consoles.

Dat laat Rand al Thor weten tijdens een recente aflevering van de Xbox Two-podcast. Het spel zou mogelijk rond de feestdagen al uitkomen en exclusief voor Xbox-consoles (en pc) zijn. 

Dat laatste is niet zo'n grote verrassing: de game, die tijdens E3 2018 werd onthuld, wordt immers ontwikkeld door Bethesda, dat inmiddels onderdeel is van Microsoft. Een release eind dit jaar zou voor veel gamers wel verrassend zijn, omdat er nog nauwelijks iets is getoond van de game.

Rand al Thor meldt deze info te hebben verkregen van "erg betrouwbare personen". Hij benadrukt dat hij erg zeker is van zowel de exclusiviteit als de release eind dit jaar. "Op dit moment worden de bugs uit de game gehaald."

Het is niet voor het eerst dat een insider claimt dat Starfield eind dit jaar uitkomt. Vorige maand claimde journalist Jeff Grubb hetzelfde, en ResetEra-forumposter NateDrake hintte er ook naar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Metro Exodus Enhanced Edition verschijnt volgende week op pc De PlayStation Plus-games van mei zijn aangekondigd
29

Reacties op: 'Starfield komt eind dit jaar exclusief op Xbox uit'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ar_barca_ajax

    • 29 april 2021 08:47
    Logisch toch wel die exclusiviteit maar nu ze er al gelijk mee beginnen is bethesda voor mij helemaal door het ijs gezakt. Jammer wel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 29 april 2021 09:39
    @Ar_barca_ajax Aha.. dus jij vindt ook dat Frenkie de Jong de eerste paar wedstrijden voor beide teams moet scoren als hij met Barca tegen Ajax staat? .. Ofwel; score wat eigen doelpunten anders vindt de Ajax aanhang dat je door het ijs bent gezakt.. yeah…right..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 29 april 2021 09:48
    @kleinekoosjer Lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 29 april 2021 12:26
    @kleinekoosjer

    LOL

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ar_barca_ajax

    • 29 april 2021 16:12
    @kleinekoosjer krijg je wel een leuk zicht haha, maar nee logisch alleen dacht ik dat ze ook nog wat games overal uitgebrachten en dat dat niet gebeurd vind ik jammer vandaar dat ik dan een beetje klaar ben met bethesda aangezien ze nou de laatste 2 games toch verpruts hebben in mijn ogen. (En ik heb niet echt zin om te verhuizen naar meerdere platformen)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 29 april 2021 09:02
    De exclusiviteit boeit me niks, maar als dit eind van het jaar uitkomt ben ik zeer blij!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 29 april 2021 09:57
    Ik geloof er weinig van er is nog geen in game materiaal. Maar Bethesda kennende schamen ze zich er ook niet voor als ze iets vol bugs afleveren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 29 april 2021 12:27
    @Roy36NL Met fallout 4 ging het net zo en zei ook iedereen duurt nog wel ff dat tie komt, E3 aankondiging en gameplay en release datum zelfde jaar dus tja alles is mogelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 april 2021 12:28
    @Roy36NL er is wel screens van de game en verder doet bethasda dat bijna altijd game tonen en dan zelfde jaar uitbrengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 29 april 2021 12:58
    @hulstpower met alle gevolgen van dien. En screens is gewoon een Beetje photoshoppen dus dat is wel heel karig voor een game die binnen 8 maanden moet verschijnen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 april 2021 13:07
    @Roy36NL het is niet karig want bethasda doet al jaren wat Nintendo doet pas de game laten zien wanneer die uitkomt. En Sony doet het ook tegenwoordig aardig zo. En ik vind het alleen maar beter. Word het game of the year of niet weet ik niet maar fallout 4 en 2 en skyrim en oblivian heb ik me heerlijk mee vermaakt dus ik ga me ook hier mee vermaken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 29 april 2021 13:24
    @hulstpower daar heb ik me ook mee vermaakt een aantal jaren terug . Ik zie het nut niet om ze opnieuw te spelen of het moet zo vet zijn als bijv God of War( Het blijft natuurlijk allemaal een mening) Ik vond de laatste fallout en slechte game. Dus we moeten maar hopen dat het een vette exclusive wordt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 april 2021 13:31
    @Roy36NL de k dat je met laaste fallout 76 bedoelt en die vond ik zelf ook niks. Is ook een game waar Todd Howard niet aan mee gewerkt heeft. En ja het word afwachten altijd of een nieuwe game vet word. Maar gezien dat Sony geprobeert heeft de game ex naar ps te krijgen verwacht ik wel dat ie vet word, maar het kan altijd tegenvallen. En niet alles kan vet zijn wat een bedrijf maakt ook Sony en Nintendo hebben daar wel eens last van. Maar starfield zal denk ik niet tegen vallen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 29 april 2021 13:59
    @Roy36NL Het laat tonen van screens of gameplay heeft niet met de kwaliteit van de game te maken. De enige reden waarom uitgevers screens en gameplay tonen is marketing, verder niets.
    Bij Fallout 4 deed Bethesda precies hetzelfde, aankondigen en heel kort daarna uitbrengen. Stukken beter dan een game tonen en dat je vervolgens jaren moet wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 29 april 2021 10:09
    PC en een PS, best combinatie, zo mis je niks

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heccer_NL

    • 29 april 2021 12:35
    Idd heb ik ook!@Aquemini

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 april 2021 14:12
    @Aquemini dan mis je nog genoeg game of the years, zelda, Mario kart, Mario odysees en ga zo maar door😂😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 29 april 2021 14:30
    @hulstpower wordt af en toe ook gespeeld (kijk meer mee) op de switch van mijn kleine, maar is meer zijn ding dan de mijne. Nintendo is niet echt mijn ding.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 april 2021 14:33
    @Aquemini mijn zoon heeft de switch ook ingepikt, ik speel alleen zelda of Mario er op verder niks hij speelt alles zowat op de switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MARQ242

    • 29 april 2021 11:16
    Heel benieuwd wat dit gaat worden! Maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit echt een exclusieve titel gaat worden, misschien een timed ja. Maar MS is erg van het geld verdienen, dus die gaat op een gegeven moment ook echt wel op de PS5 komen.