Nieuws
Star Wars Squadron

Star Wars Squadrons verschijnt op 2 oktober

Bekijk de eerste trailer

Geschreven door Jacco Peek op
Star Wars Squadrons verschijnt op 2 oktober. Dat maakte Electronic Arts bekend met een nieuwe trailer.

Squadrons is een pilotengame waarin spelers in de cockpit van een starfighter stappen en streven om de beste piloot van de melkweg te worden. De game bevat verschillende multiplayermodi, waaronder Fleet Battles met vijf tegen vijf-gevechten en een verhaalmodus die zich na The Return of the Jedi afspeelt. Het verhaal schakelt tussen het Vanguard Squadron van de New Republic en het Titan Squadron van de Galactic Empire.

Spelers kunnen daarom zowel schepen van The New Republic als die van The Empire besturen en customizen met dingen als wapens, schilden en andere onderdelen. Cosmetische spullen zijn enkel te verkrijgen door de game te spelen. De game bevat ook zowel bekende als nieuwe locaties, zoals Yavin Prime en Galitan.

EA kondigt ook aan dat Squadrons beschikbaar is voor vr op pc en PSVR.

Vrijdagochtend om 01:00 uur organiseert EA een digitale versie van EA Play. Daar worden de eerste gameplaybeelden van de game onthuld.

Star Wars Squadrons verschijnt op 2 oktober voor PlayStation 4, Xbox One en pc. De game kost 39,99 euro.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nintendo brengt gratis Jump Rope Challenge uit op Switch Oud Xbox-hoofd: PlayStation 5 wordt niet duurder dan 499 dollar
14

Reacties op: Star Wars Squadrons verschijnt op 2 oktober

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 15 juni 2020 17:39
    Wat ziet dit er gaaf uit zeg, echt awesome. Jammer alleen dat het totaal mijn genre niet is.

    Trouwens, waarom moet dat lelijke EA logo nou toch in de titel? Was bij Fallen Order ook al zo. Verneukt, voor mij althans, totaal de immersie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 15 juni 2020 18:04
    Interessante game.
    Ben benieuwd of het echt iets gaat worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 15 juni 2020 18:22
    Helaas dus nog niets van de gameplay beelden. Hoorde dat deze ook VR ondersteund. Toch had ik liever nog een remake van de hele x-wing collectie gezien, maar die zullen we dan dus maar moeten spelen via een fan-based mod (die ook VR ondersteund).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 15 juni 2020 23:33
    @SuperDre op you tube zijn ze wel te vinden
    https://www.youtube.com/watch?v=zAmOuLiHTpk

    hoop dat er ooit nog eens zo iets uit komt maar dan in de Battlestar Galactica settings

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 16 juni 2020 09:52
    @ravw Maar dit zijn dezelfde beelden uit de trailer van Star Wars Squadrons, gemengd met beelden uit Battlefront II, of ben ik abuis?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 16 juni 2020 15:11
    @El Ninjo Nee, dacht exact hetzelfde, gewoon weer zo'n huftertje die probeert op die manier aandacht te krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 15 juni 2020 18:28
    Ook PSVR! Woooot!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 15 juni 2020 18:41
    @clandestine666 Ja ik ben ook blij :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 16 juni 2020 07:06
    @Floks

    Ik ook :). Nu nog een nieuwe Resident Evil VR erbij, dan ben ik wel even zoet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 16 juni 2020 10:32
    @Bteqq Heb je de Sony PS5 presentatie niet gezien? RE8 komt eraan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 15 juni 2020 19:40
    de eerste VR ervaring met star wars op de PSvr (die toen met battlefront kwam) was meer een tech demo maar ZO gaaf, kan niet wachten op deze game!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 15 juni 2020 20:17
    @ali3n8tor Denk dan ook dat dit een verbeterde versie daarvan zal zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 15 juni 2020 21:08
    Eindelijk een soort opvolger van de Rogue Squadron serie, had alleen verwacht dat het een next gen game zou worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xXDannyNLXx

    • 16 juni 2020 11:21
    Is dit niet gewoon straks gameplay van battlefront 2 maar dan op een eigen disk en alleen vliegen? 40€ netjes maar proef bijna een opzichzelf staande dlc