Nieuws
Star Wars Jedi: Fallen Order

Star Wars Jedi: Fallen Order komt mogelijk naar next-gen consoles

Aldus een Duitse leeftijdsclassificatie

Geschreven door Michel Musters op
Star Wars Jedi: Fallen Order zou wel eens op PlayStation 5 en Xbox Series X en S kunnen verschijnen.

Dat blijkt uit een leeftijdsclassificatie in Duitsland. Versies van de game voor de eind vorig jaar verschenen consoles worden genoemd, wat vaak een teken is dat deze ook daadwerkelijk aangekondigd gaan worden.

Er zijn begin dit jaar al next-gen patches voor Star Wars Jedi verschenen, waarmee de game beter draait op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Zo draait de game op de nieuwe consoles in 60 frames per seconde. De gemelde next-gen versie zou mogelijk losstaand in de winkels kunnen komen te liggen.

Star Wars Jedi: Fallen Order kwam oorspronkelijk in 2019 uit. De singleplayer actie-adventure is ontwikkeld door Respawn Entertainment en speelt zich af na Episode 3: Revenge of the Sith. Gamers spelen als Cal terwijl hij probeert te overleven en uit de handen van de Galactic Empire probeert te blijven. Tijdens zijn reis bezoekt Cal zowel nieuwe werelden als iconische planeten uit Star Wars-verhalen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gamescom Opening Night Live aangekondigd voor 24 augustus Black Panther komt dit jaar naar Marvel's Avengers
29

Reacties op: Star Wars Jedi: Fallen Order komt mogelijk naar next-gen consoles

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 19 maart 2021 07:12
    Weet niet hoe het op ps5 werkt maar als je nu de one versie haalt in winkel haalt en je doet hem in je console krijg je meteen de next gen update binnen. Dit voegt dan in mijn ogen dan ook helemaal niks toe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 19 maart 2021 07:16
    @hulstpower Waarschijnlijk fysieke versie voor in de schappen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 maart 2021 07:35
    @MichelMusters nogmaals het is het zelfde spel dus alleen het hoesje is anders dan, tenzij ze ray tracing gaan toevoegen of iets wat je nu niet hebt met one/ps4 versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 19 maart 2021 07:53
    @hulstpower Ja, dat is een mogelijkheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 19 maart 2021 07:24
    @hulstpower ik snap ook niet echt wat het toevoegt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 19 maart 2021 07:15
    Next gen consoles … kheb nog geen 1 game gezien waarvan ik fomo krijg.
    Ook niet een die aangekondigd is voor in de toekomst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TomMonkey999999999

    • 19 maart 2021 08:52
    @kr1z ik begrijp wat je bedoelt, maar letterlijk alles werkt beter op de series X/S. Ik vind het zelfde grootste sprongin tijden. Laadtijden en hogere fps( tot 120) vind ik essentieel voor een prettige ervaring.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 19 maart 2021 08:56
    @TomMonkey999999999 : De Quality of life dingen en haptische feedback controller ljken me idd fijn, maar de combi gebrek aan echte next gen games en het formaat (past niet in mn ikea meubel) weerhouden me nog van een tje proberen op de kop te tikken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 19 maart 2021 10:05
    @kr1z @kr1z Als je er nog geen eentje wilt dan mag je van geluk spreken; ze zijn namelijk met geen mogelijkheid te krijgen, dus dat komt mooi uit. :-D

    Mede door covid merde worden games uitgesteld. Komt door ontwikkeling troubles; maar denk ook omdat ze naar achteren worden geschoven omdat de install base aan beide kanten nog niet erg groot is (wederom door productie achterstand).. dus ja; de consoles zijn er (als je geluk hebt) maar nee de grote golf aan nieuwe games is nog niet daar. Daar moeten we nog even geduld voor hebben. Ik zie het inmiddels zo: De release van de console staat eigenlijk gepland voor eind dit jaar; maar sommige mensen kunnen er al iets eerder mee stoeien. Ik zelf heb een Series X (day 1) incl game pass ultimate en ik kan alleen maar concluderen dat dit de mooiste en beste console is die ik ooit gehad heb. Ik kijk al lang niet meer terug naar de oude gen. En dan heb ik het over de hardware maar ook de games. Alles draait gewoon soepeler, hogere fps, veel minder laadtijden en insane veel games om uit te proberen. Uiteraard kijk ik ook uit naar de nieuwe games, maar die komen vanzelf wel. Heb zin in een nieuw Halo avontuur, ben heel benieuwd wat Starfield gaat brengen en kijk mega veel uit naar de nieuwe Fable. Sony komt ook zeker wel met een aantal ijzersterke titels die jou uiteindelijk zullen overtuigen.. en rond die tijd zal je hem echt wel wat makkelijker kunnen kopen. Sterkte alvast met uitzoeken van een nieuwe kast ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 19 maart 2021 11:02
    @kleinekoosjer als het 1 ding is wat Xbox goed voor elkaar heeft is dat deze nieuwe generatie naadloos aansluit op de oude generatie. Mijn bibliotheek ging moeiteloos mee naar de Xbox serie x en werd nog automatisch ge-update ook met auto HDR enz. Omdat ik ultimate heb en een game pc vind ik de quick resume ook een geweldig iets. En toch ben ik niet tevreden en dat komt door het gebrek aan nieuwe games. Nu weet ik de ps5 is het ook geen Valhalla van nieuw games maar wel wat meer. Zie de lijst hier onder. En kan je zegge maar ik heb zoveel games voor mijn gamepass die mis ik niet. Nou ik kan je vertellen als hardcore gamer heb je meer en deel al gespeeld dan is het wel heel mager wat microsoft biedt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 19 maart 2021 11:31
    @Roy36NL Hardcore gamer of gewoon een zeikerd?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 19 maart 2021 13:48
    @MelvinChowder goede en transparante vraag. Ik beschouw mezelf als een hardcore gamer aangezien ik sinds de NES alle systemen in huis heb. Maar als je hier een kritische noot hebt wordt je bestempeld als zeikerd vind ik meer dan prima. Een kinderhand is immers snel gevuld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 19 maart 2021 15:40
    @Roy36NL Kritische noot is prima en erg volwassen, laat zien dat je nadenkt over jou aankopen en eventuele toekomstige aankopen. Daartegenover is hetzelfde punt in elk nieuwsbericht over Xbox aanhalen dan weer een typische actie van een zeikerd, vandaar mijn vraag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 19 maart 2021 15:56
    @MelvinChowder dus je beantwoord je vraag al met je reactie. Laat mij dan maar een zeikerd zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 19 maart 2021 12:38
    @Roy36NL Ah dat komt wel goed. Met 23 goede studios onder hun hoede heb ik juist meer vertrouwen dan ooit in Xbox Game Studios. Ze komen met meer en (voor mij) vettere games dan PS. Ieder zijn ding uiteraard. Maar maak je vooral geen zorgen.. is zonde van je tijd ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 19 maart 2021 13:51
    @kleinekoosjer ik heb me 2 keer druk gemaakt en dat was om een Xbox serie x te reserveren en een ps5. Voor de rest zal de tijd het wel laten zien. Ik ben nog altijd sceptisch omdat Xbox geen goede reputatie heeft als het gaat om exclusives, maar zoals ik al zei ze hebben alles in huis om deze generatie te winnen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 maart 2021 14:33
    @Roy36NL ook dat klopt niet tijdens 360 heeft xbox net zulke goeie ex als Sony als niet beter op sommige vlakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 19 maart 2021 15:06
    @hulstpower de laatste 5 jaar is Sony kwa exclusives voorbij geschoten. Microsoft moet kwa exclusives van ver komen. Het Sony sausje (niet voor iedereen misschien) is heel erg succesvol en zorgt een trouwe fanbase. Dat loopt Microsoft niet 1 2 3 in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 19 maart 2021 12:41
    @kleinekoosjer Ik zei ook PROBEREN op de kop te tikken ;)
    Ik HOOP dat ik het kan volhouden tot de slim versies er zijn zodat ik geen nieuwe kast hoef uit te zoeken.
    Maar dr hoeft maar 1 game te komen die ik MOET spelen om me toch over te halen…maar nu issie d`r iig (voorlopig) nog nie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 19 maart 2021 10:54
    Toch met Ratchet and clank, Kena, the returnal, deathloop en hoop aan het eind van het jaar horizon 2. Ben ik toch wel blij dat ik een ps5 heb. Hoop ook nog ff de single player van halo mee te pakken en kan het nog een mooi jaar worden.