Nieuws
Star Wars Jedi: Fallen Order

Star Wars Jedi: Fallen Order is het begin van een nieuwe franchise

EA is van plan vervolgen uit te brengen

Geschreven door Michel Musters op
Electronic Arts is van plan om van Star Wars Jedi: Fallen Order een franchise te maken met meerdere games.

Dat meldt CEO Andrew Wilson, zo claimt IGN. Tijdens een gesprek met investeerders, zou Wilson hebben gezegd dat Fallen Order "het begin van een nieuwe franchise" is.

Dit zal voor veel gamers niet als een grote verrassing komen. Niet alleen werd het spel goed ontvangen bij veel fans van Star Wars, het is ook door meer dan 10 miljoen mensen gespeeld. De eerste game is verkrijgbaar voor pc, PlayStation 4 en Xbox One.

star wars jedi fallen order

Dit artikel delen:

Lees meer

Wie is Bioware’s troonopvolger? Nieuwe rpg Scarlet Nexus komt ook naar PS5, PS4 en pc
14

Reacties op: Star Wars Jedi: Fallen Order is het begin van een nieuwe franchise

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 9 mei 2020 14:45
    Ja en nu word de serie ruk als ea het gaat uitmelken kijk maar naar mass effect serie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Unimatrix80

    • 9 mei 2020 20:21
    @hulstpower ik kijk anders reikhalzend uit naar het volgende deel in de Mass effect serie mocht die nog komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 9 mei 2020 22:05
    @Unimatrix80 denk dat ie komt maar wel 1 opnieuw en niet verder waar andremoda stopte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 9 mei 2020 21:51
    @hulstpower Mass Effect 2 was geweldig en naar mijn mening het beste deel uit de reeks

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 9 mei 2020 22:37
    @WvA Ik vond andromeda nadat de glitches eruit waren gepatched een prima game, niets mis mee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 mei 2020 10:05
    @WvA Vond 1 het beste omdat dat de basis was en daar gingen ze op verder.
    Vond zelf kotor 1 van hun beste games and jade empire vond ik ook heerlijk op xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 9 mei 2020 16:54
    Hou 't bij een paar games en forceer niet ieder jaar een game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 9 mei 2020 21:51
    @darkmanwls Daar gaat EA echt altijd de fout in..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 9 mei 2020 22:38
    @WvA yup, melkie melkie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 9 mei 2020 21:27
    Een single player Star Wars franchise?
    Hmmm, thats a crazy wild idea….but so crazy that it just might work.
    Andrew Wilson is a genius.
    Dat ik daar zelf niet opgekomen ben zeg.

    Je merkt overigens wel heel erg bij Fallen Order dat het eigelijk eerst geen Star Wars game was.
    Het eerste level in die venator star destroyer graveyard voelt echt Star Wars (my guess is dat dat level als laatste gemaakt is) , maar al die andere planeten.. niet echt. (net of ze in die, voordat er besloten werd dat het ineens een Starwars game moest worden al afgemaakte levels, alleen wat stormtroopers enz. neergezet hebben)
    Wel leuke game verder hoor.
    Ik zeg geen nee tegen meer.
    Wel hopen dat de omgevingen en enemies meer starwarsie aan gaan voelen dan.

    (btw , toen ik net hoorde van het concept (Order 66 overlevende moet onderduiken in de de post order 66 periode) dacht (nee hoopte) ik eigenlijk dat `t veel stealth, lasergunplay en zo veel mogelijk proberen levels te clearen zonder force powers/lightsabre (a jedi`s weapon) te gebruiken zou zijn, om niet geïdentificeerd te worden als force sensitive/jedi enz. ; had me een leuk origineel gameplay concept geleken.
    Maar ..Spoiler .. vrij snel in het begin van de game word je al geindentificeerd en is het alle remmen los en maak je zo`n reputatie als bad ass jedi dat het wel `n beetje vreemd is dat je geen legend in het starwars universum geworden….ook leuk).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Archidel

    • 11 mei 2020 07:52
    @kr1z "al die andere planeten.. niet echt"

    Je bedoelt Kashyyyk? De thuiswereld van Chewbacca en de Wookiees in het algemeen? Die we voor het eerst in Revenge Of The Sith zagen en uitgebreid voorkomt in het Expanded Universe?

    Of misschien Dathomir, de thuiswereld van Darth Maul? Die we o.a. in de Clone Wars serie zien?

    Ilum dan? Waar de Jedi traditioneel de Kyber kristallen voor hun lightsabers vandaan haalden? En die ook in de Clone Wars serie en het Expanded Universe te vinden is? En in The Last Jedi de planeet is die omgevormd wordt tot Starkiller Base?

    Nur en het Fortress Inquisitorius misschien? Die zijn wél nieuw voor Fallen Order, maar sterk gebaseerd op Darth Vader's paleis/fort op Mustafar.

    Dat laat alleen Bogano en Zeffo nog over. Die zijn inderdaad ook nieuw voor Fallen Order. Maar ik snap niet precies wat je bedoelt wanneer je zegt dat die planeten niet als Star Wars voelen. Ik bedoel, wat betekend dat überhaupt? Star Wars planeten zijn altijd al heel divers en verschillend geweest. Bogano en Zeffo passen prima daarbij, wat mij betreft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 13 mei 2020 08:28
    @Archidel Je hebt gelijk wat betreft Kahyyyk.
    Wat betreft Dathomir zou ik niet weten; Ik vind Clone Wars en Rebels niet leuk.
    Ik ben nog niet bij Ilim/Nur …ben benieuwd.
    Ik bedoel dat mijn voorkeur uit gaat naar industriele en stedelijke omgevingen zoals de binnenkant van de Death Star, Star destroyers en andere schepen en Coruscant enz.
    Dus met veel audiovisuele starwarsie dingen zoals ruimte schepen op de achtergrond, kappotte,veroeste sifitech en veel computer en schuifdeurengeluiden enz .
    Dat soort omgevingen voelen voor mij meer starwars.
    En lijken mij duurder om te maken
    Planeten met alleen natuur zonder die industriele eyecandy voelen voor mij cheaper en als opvulling aan,…zeker na dat mooie venator graveyard level, waarna voor mijn gevoel tot waar ik nog ben gweest niets mooiers te zien was.
    Maar missch ben ik voorbarig geweest met mijn opmerking en komt dat allemaal nog later in de game. (Ilim/Nur?)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 10 mei 2020 19:56
    Ik vond het ook een leuke game, op normal dan.
    Vond het alsnog aardig uitdagend.
    Ook visueel een prachtig spel, met misschien wel de beste gezichtsanimaties die ik tot nu toe heb gezien.
    Level design erg creatief, groots aanvoelend, maar eigenlijk vrij klein…
    Puzzels mogen ze in het vervolg iets moeilijker maken.
    Sommige boss fights zijn echt geniaal…
    Heel goed upgradesysteem…
    Echt een oerdegelijk spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr_joystick88

    • 13 mei 2020 13:29
    Heel tof! Nu maar hopen dat het singleplayer blijft