Nieuws

Star Wars: Battlefront krijgt dedicated servers

Dice bevestigt

Geschreven door Michel Musters op
Ontwikkelaar Dice laat weten dat Star Wars: Battlefront dedicated servers krijgt. Dedicated servers zorgen ervoor dat verbindingen tijdens het online game soepel blijven en er weinig tot geen lag optreedt.

In een interview met PlayStation Lifestyle meldt designer Jamie Keen: "We hebben nog altijd dedicated servers. Absoluut. Het is onze manier om er voor te zorgen dat de game een weergaloze online service krijgt."

Er is nog wel onduidelijkheid over de manier waarop spelers elkaar online kunnen vinden. Eerder deze maand liet community manager Matthew Everett weten dat server browsing, waarbij spelers zelf een server kunnen uitzoeken, niet mogelijk is. In plaats daarvan kijkt de game naar hoe goed een speler is. 

Star Wars: Battlefront is vanaf 19 november verkrijgbaar voor pc, PlayStation 4 en Xbox One en laat spelers in diverse online modi belangrijke gevechten uit de filmreeks naspelen.

Bron: PlayStation Lifestyle

Dit artikel delen:

Lees meer

Hyrule Warriors Legends alleen op New 3DS in 3D te zien Nieuwe gameplay van Horizon: Zero Dawn getoond
15

Reacties op: Star Wars: Battlefront krijgt dedicated servers

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • alex201

    • 21 september 2015 08:54
    Nou dat is al positief, nu nog even zorgen dat je zelf een server uit kunt kiezen. Dan ben ik tevreden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vladimirr

    • 21 september 2015 09:18
    Beters hoef je niet te kloten met punckbuster op de pc. Heeft voor mij bf4 verpest

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jurry1984

    • 21 september 2015 10:38
    Ja, door die klote punkbuster heb ik bf4 op de ps4 gekocht..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • domineur

    • 21 september 2015 12:42
    Ik had deze problemen ook bij de launch. Dat kwam doordat de Punkbuster botste met de software van Realtek geluidskaarten. Als je een externe geluidskaart gebruikte, of een andere geluidschip dan was dit probleem opgelost. Niet slim van Punkbuster deze bug, gezien ongeveer 70% van de PC markt deze chips onboard op het moederbord heeft zitten. Ook het handmatig updaten van Punkbuster resulteerde in een stabielere game, dan de verouderde 'build' gebruiken die EA mee leverde in haar patches.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vladimirr

    • 21 september 2015 16:08
    speelde ik bf 3 en 4 probleemloos 5 uurtjes krijg ik doodleuk daarna de melding binnen dat punckbuster mij eruit heeft gekicked. ik heb punckbuster geemailed voor help maar ze konden me niet helpen. ea/origing/dice ook niet. zit ik dan met de gebakken peren. koop ik 2 producten werken ze niet.


    en ja ik heb alles correct gedownload.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MacUseless

    • 21 september 2015 10:48
    Nou nog de melding mod support en dan hebben ze aan mij verdient

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • domineur

    • 21 september 2015 12:28
    Dat is toch echt wel de basis wat een spel nodig heeft om jezelf een online game te noemen, zeker in deze omvang. Voor de levensduur van het spel zou het beter zijn als ze ook Dedicated Server Tools zouden vrijgeven aan de koper, maar EA bepaalt liever zelf wanneer een spel haar levenscyclus heeft bereikt. En natuurlijk het extra verdienmodel voor de Hosters die een private server op verzoek opzetten. Dit heeft niets met service te maken, dit is gewoon een verdienmodel wat gamers moeten zijn gaan accepteren de afgelopen jaren. Ontwikkelaar Valve doet gewoon beide modellen gebruiken voor haar Shooters en er zijn nooit problemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 21 september 2015 12:43
    Dus nu toch wel? Snap er niks meer van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Rickpetrusmaria

    • 21 september 2015 12:53
    Heel verstandig van DICE : > , dedicated servers zijn eigenlijk een must voor elke online shooter vind ik persoonlijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unimatrix0030

    • 21 september 2015 13:15
    Pff, als er geen server browser maakt dit niks uit en kunnen ze ons alles wijsmaken… .
    Hopelijk is er op PC wel een serverbrowser en niet die slechte matchmaking.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DonnyLegend

    • 21 september 2015 18:16
    Dedicated servers heb je nog niks aan als er geen serverbrowser is en als je niet gewoon zelf je servers kan opzetten. Dag Battlefront.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Inflatable

    • 21 september 2015 19:06
    Is dat zo? Zou idd wel erg dom zijn.. Maarja, ook op de PC zijn we tegenwoordig gewoon aan het consolegamen.. Niks geen eigen keuzes meer etc, maar alles lekker makkelijk voorgekauwd voor je.. Met 1 knop in beeld die zegt, PLAY!

    Je moet het niet te moeilijk maken he (sarcasm)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Inflatable

    • 21 september 2015 18:56
    Alleen geen die je zelf mag hosten durf ik te wedden.. Sinds BF2 leveren ze geen dedicated serversoftware meer mee met de game.. Erg jammer.. Al begrijp ik het wel, bijna iedereen wil toch alleen maar ranked spelen zodat ze punten erbij krijgen en zaken unlocken.. Dan is het het beste dat dat alleen gebeurd op officiele servers zodat er niet zo snel gecheat kan worden.. Maar jammer blijft het wel dat nagenoeg geeneen PC FPS game meer toelaat dat je je eigen server mag draaien.. Samen met modtools zodat gamers hun eigen content kunnen maken zoals custom multiplayermaps etc.. Hoop lol gehad daarmee vroeger.. Allemaal verleden tijd helaas..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 21 september 2015 20:54
    Maar het spel krijgt geen game browser dus meh meh meh meh meeeeeeeeeh.

    Tenzij ze dat er nog weer ingooien laat ik deze mooi aan me voorbij gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Inflatable

    • 21 september 2015 23:36
    Beste wat je kan doen, spreken met je portemonnee..