Nieuws

Star Wars: Battlefront biedt multiplayer voor 40 spelers

Spelen met Boba Fett en Darth Vader

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
De first- en third-person shooter Star Wars: Battlefront biedt multiplayergevechten waaraan veertig spelers tegelijk mee kunnen doen.

Dat blijkt uit previews van het spel door verschillende media, waaronder Eurogamer, die reeds online zijn verschenen. De officiële onthulling van het spel vindt later vanavond plaats. 

Star Wars: Battlefront kent geen traditionele, verhalende singleplayercampagne. In plaats daarvan biedt het spel verschillende missies en spelmodi die alleen, via lokale coöp of in online multiplayer te spelen zijn.

Het maximaal aantal spelers verschilt per spelmodus, met een maximum van veertig. Spelers kunnen tijdens het spelen zelf kiezen voor welk cameraperspectief ze gaan, een standpunt vanuit de eerste of de derde persoon.

Millennium Falcon

De missies draaien om gevechten tussen twee facties, de Rebel Alliance en de Galactic Alliance. Speelbare personages zijn onder meer Boba Fett en Darth Vader.

De gameplay bestaat naast grondgevechten ook uit confrontaties in ruimteschepen, waaronder Tie Fighters, X-Wings en de Millennium Falcon. Ook Speeder Bikes zijn beschikbaar als voertuig.

Star Wars: Battlefront verschijnt in de Verenigde Staten op 17 november en in het Verenigd Koninkrijk op 20 november. Waarschijnlijk valt de Nederlandse releasedag op donderdag 19 november. Het spel komt naar de Playstation 4, Xbox One en pc.

Lees alles over Star Wars: Battlefront in de Gamer.nl preview, die om 19:30 uur verschijnt.

Door NU.nl

Dit artikel delen:

Lees meer

Star Wars: Battlefront preview Battlefield: Hardline-codes volgende week uitgestuurd
15

Reacties op: Star Wars: Battlefront biedt multiplayer voor 40 spelers

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Lord_Bono

    • 17 april 2015 19:29
    Live te volgen op Youtube, Star Wars kanaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -DC-

    • 17 april 2015 19:47
    "kent geen traditionele, verhalende singleplayercampagne"
    En daarmee haak ik af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lord_Bono

    • 17 april 2015 19:53
    Ik las wel ergens dat er singleplayer mode's zijn, even afwachten wat dat inhoud. Ik hoop van harte dat je wel gewoon singleplayer conquest kunt spelen bijvoorbeeld.

    Als het puur online word, ga ik wel een traantje laten denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • arthurvv

    • 17 april 2015 20:02
    Joe wijdt erover uit in de preview!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • snapgab

    • 17 april 2015 20:03
    Kan je ook echt in de ruimte met die "ruimteschepen"?
    Of zijn het eigenlijk gewoon straaljagers die er uit zien als ruimteschepen?
    Het zou wel erg jammer zijn als er geen space battles meer zijn zoals in de vorige delen.
    EDIT: Laat maar, ik heb net een quote gevonden die bevestigd dat er geen ruimtegevechten komen ; (

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 17 april 2015 20:07
    Geen SP geen Battlefront, voor mij dan :(.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • radiumx

    • 17 april 2015 20:32
    zijn genoeg sp sw games, ik ga deze spelen kom maar op!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 17 april 2015 22:12
    Noem dan maar eens minstens 1 nieuwe aankomende SP SW game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 17 april 2015 22:17
    ik zal die nieuwe titels effe op noemen

    …………………………………..

    Eh wa zat je op een paar titels te wachten ?


    Sorry die bestaan niet ;P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 18 april 2015 00:35
    Klopt althans nieuwe dan :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Waltaro91

    • 18 april 2015 09:49
    Mensen die bitchen over geen sp voor battlefront, fyi Dice sucks at single player shooters.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 17 april 2015 23:57
    Sp is niet nodig bij deze game

    En 40 man is ook meer dan genoeg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 18 april 2015 00:34
    Jij vind een SP bij deze game niet nodig maar SP gamers worden hier toch flink mee gepakt vind ik, en ik ben niet de enige die er zo over denkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 18 april 2015 18:08
    Singleplayer gamers worden pas gepakt als ze een afgeraffelde SP zouden toevoegen, zoals het vaak gaat bij multiplayer games. Dit is tenimnste eerlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimDAAN

    • 18 april 2015 10:35
    Het blijft EA. Ze zullen de game wel weer rushen. Valt altijd weer tegen.