Nieuws

Star Wars Battlefront heeft geen campaign en ruimtegevechten

Focus ligt op multiplayer

Geschreven door Esmee Otter op
DICE meldt tegenover IGN en EuroGamer dat Star Wars: Battlefront geen singleplayer- of verhalende campaign bevat.

Dit komt doordat de game oorspronkelijk als multiplayergame werd ontwikkeld, om de gevechten van de originele trilogie zo accuraat mogelijk na te bootsen. Spelers kunnen offline in hun eentje of coöp spelen met splitscreen. Online is coöp ook mogelijk en in groepen van maximaal 40 spelers. Space battles zijn echter niet mogelijk in Star Wars Battlefront.

DICE verschaft daarnaast de volgende details:

- Er zijn vier bevestigde planeten: Endor, Hoth, Sullust en Tatooine;

- De game draait op alle platformen op 60fps;

- Het is mogelijk om tussen first- en third-person te schakelen tijdens het spelen. In first-person modus is 'Aiming Down Sights' mogelijk;

- De speler kan zijn of haar personage aanpassen met betrekking tot de uitrusting, wapens en abilities. Het is mogelijk om een vrouwelijke Stormtrooper te spelen;

- Er zijn twee edities van de game: een standaard en een deluxe editie. Laatstgenoemde bevat vijf in-game items en emotes;

- Pre-orders ontvangen de gratis downloadable content Battle of Jakku een week eerder dan anderen (respectievelijk op 1 en 8 december 2015). Deze dlc fungeert als prequel op The Force Awakens, kort na de Battle of Endor in Return of the Jedi.

Star Wars Battlefront komt op 19 november uit voor pc, Xbox One en PlayStation 4. Volgens de perswebsite van Electronic Arts komt de game tevens op een ander, nog aan te kondigen, platform uit - zie onderstaande afbeelding. Mogelijk gaat het hierbij om een mobiele versie. Lees hier de preview van Star Wars Battlefront.

Dit artikel delen:

Lees meer

Reload: Star Wars Battlefront Titan Souls
26

Reacties op: Star Wars Battlefront heeft geen campaign en ruimtegevechten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • DevTrunks

    • 18 april 2015 18:07
    Je noemt het "…Battlefield" in de titel, Esmee. Foutje :).

    Jammer dat er geen space-battles zijn. Het is toch wel een kenmerk van Star Wars en een groot gemis voor zo'n game als Battlefront.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Redactie_Gamer.nl

    • 18 april 2015 18:19
    Ja battlefront, zie het net, sorry >_< probeer het aan te passen! Bedankt voor het opmerken!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • jaquesparblue

    • 18 april 2015 18:13
    Zal wel DLC galore worden. Geen campaign is een gemiste kans, samen met de so far bekend beperkt aantal locaties lijkt dit op een makkelijke cashin zo dicht voor de release van 7.

    @DevTrunks, ik denk dat de "Battlefield" in de titel vrij correct is. Want alles lijkt erop dat dit gewoon een reskin is van BF4. Een campaign en ruimtegevechten zou de grootste programmeer uitdaging zijn om de basis die BF4 biedt uit te bouwen naar een Battlefront, en juist die 2 hebben ze eruit gelaten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Redactie_Gamer.nl

    • 18 april 2015 18:19
    Haha :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimDAAN

    • 18 april 2015 18:29
    Tja, EA wil snel cashen en veel dlc uitbrengen om de starwars fans zo veel mogelijk uit te melken.

    Persoonlijk zie ik liever dat ze er 2/3 jaar langer over doen maar dan wel een uitgebreide game zoals een goede single player. Met grote uitbreidingspakketten. Maar ja. Het blijft EA.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bigbull12

    • 8 juli 2015 02:00
    Ja, wel heel jammer dat er geen single-player mode is! Balen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 18 april 2015 18:45
    Dan ben ik van mening dat EA de verkeerde ontwikkelaar/engine heeft gekozen als space-battles zo moeilijk te realiseren zouden zijn. De beperkte locaties is idd ook nog een punt. Ik hoop dat ze deze tegen de tijd van de release hebben uitgebreid maar het zou me niets verbazen als er nog eens 5 DLC pakketten achteraan komen met meer planeten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • IceRiccy

    • 18 april 2015 18:36
    Het missen van een Single Player campaign zie ik niet als een nadeel. Kan nou niet echt zeggen dat de Single Player campaigns van shooters in het algemeen goed zijn. Die van BF4 was redelijk maar zeker niet super en die van CoD zijn altijd best slecht geweest.

    Laat ze liever focussen op het Online gedeelte en zo gewoon een goede star wars game neer te zetten. Ruimte gevechten zullen vast nog wel komen als DLC, wat zeker geen gemis zou zijn. Het had inderdaad mooi kunnen zijn als dit gelijk bij release zou zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bonecrusher1973

    • 19 april 2015 00:36
    Hahaha, de campaign van BF beter noemen dan die van CoD, whahaha….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Soldier_hard

    • 19 april 2015 20:15
    Ik geef eerlijk toe de laatste COD's zijn troep maar de singelplayer is nooit iets mis mee geweest vooral niet de story van MW serie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • IceRiccy

    • 21 april 2015 03:53
    Ik zeg niet dat ze beter zijn dan CoD, ik zei dat de Singleplayer campaign van BF4 redelijk was en dat dei van CoD niet veel soeps zijn, wat ik trouwens ook in het algemeen zij. Beter lezen dus Bonecrusher.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Svarog

    • 18 april 2015 18:53
    EA he… Jaartje online en dan de stekker eruit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 18 april 2015 19:07
    Had graag me centen aan een nieuwe Star Wars game uitgegeven als het minstens een SP campaign had gehad, nu deze er niet in zit zie ik dit meer als een uitgebreide Battlefield DLC dan een los staande game.

    Battlefield Star Wars Battlefront had beter geweest maar goed das mij mening, hoop mensen hadden gehoopt dat er minstens een SP campaign bij had gezeten, groot gemis dit en vind jammer dat die er niet bij zit.

    Ongetwijfeld gaat EA voor deze DLC (zo zie ik het) ongetwijfeld gewoon de volle prijs vragen oftewel minstens 60 euro en dat is het niet waard zeker niet gezien EA gauw servers offline gooit.

    Laten we hopen dat die andere Star Wars game waaraan gewerkt wordt wel een SP campaign heeft want het Star Wars universum is een leuke speelplaats om een degelijke SW game met een goed verhaal neer te zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cornish

    • 18 april 2015 19:57
    Vooralsnog kan je veel van de DICE spellen gewoon online spellen. Dus het zal met deze ook wel meevallen hoe snel het spel zijn servers kwijt raakt. Zou ook wel heel erg dom zijn voor een zo te zien, online only spel.

    Maar toch, je weet het nooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Linksquest

    • 18 april 2015 19:12
    Die space missies kan ik nog mee leven, maar geen single player vind ik wel erg, mijn pre order zal ik dus nog niet gaan plaatsen, ga de kat eerst uit de boom kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zashj

    • 18 april 2015 19:48
    Geen singleplayer campaign, wat een enorme afknapper zeg ! En dat in het Star Wars universum, waarin alles draait om verhaal en lore.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bigbull12

    • 8 juli 2015 02:03
    Yep, geef ik je helemaal gelijk in. Ik vind het ook bijzonder jammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 18 april 2015 21:44
    Sp campaigns zijn waardeloos van dice, mp tja betafield
    Spacebattles hoeven voor mij niet
    Enigste wat me trekt zijn de looks
    looks

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 18 april 2015 22:33
    Heb tot op heden genoeg lol gehad met de SP van BF3, BF4, BF Hardline.

    Plus zoals iemand hierboven al aangaf de lore van Star Wars leent zich gewoon voor een geweldige SP campaign en of Dice daar nou goed in is of niet er zijn genoeg studio`s en schrijvers die dat wel kunnen.

    Star Wars draait naar mij mening puur om verhaal en een game als dit zonder SP campaign is gewoon simpel gezegd DLC BF4 de Star Wars edition en erge van alles is dat waarschijnlijk nog de volle mep ervoor betaald mag worden.

    Ik wilde eerst pre orderen maar nu er geen SP in zit goed of niet goed is gewoon geen Pre order voor mij, sterker nog spel komt er niet eens in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 19 april 2015 11:21
    Ik heb anders aardig genoten van de SP campaigns van BF3 en 4. Star Wars leent zich hier uitstekend voor idd, maar ik zal het niet missen omdat de voorgaande games het ook niet hebben gehad.