Nieuws
Star Citizen

Star Citizen haalt meer dan 160 miljoen dollar op

Meer dan 1,88 miljoen mensen hebben geld gegeven

Geschreven door Michel Musters op
Star Citizen heeft via crowdfunding inmiddels meer dan 160 miljoen dollar opgehaald.
Via crowdfunding hebben meer dan 1,88 miljoen mensen al bedragen overgemaakt, wat resulteert in het hoogste opgehaalde crowdfundingbedrag voor een game ooit. Er wordt sinds 2012 geld opgehaald voor Star Citizen.


Naast dit nieuws heeft men ook een nieuwe episode van 'Around the Verse' uitgebracht, waarin te gebruiken items in de game worden getoond.

Dit artikel delen:

Lees meer

Need for Speed Payback laat spelers replay camera uitzetten CD Projekt Red-documentaire in beeld
15

Reacties op: Star Citizen haalt meer dan 160 miljoen dollar op

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ghotirey

    • 2 oktober 2017 08:58
    Ok, dus makkelijk gezegd, gemiddeld 85 euro per funder, wat krijgen ze daar dan voor? Dat mis ik in het bericht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Teknootje

    • 2 oktober 2017 09:15
    @ghotirey
    Ligt er beetje aan wanneer je erin gestapt bent, maar zowiezo een digitaal schip en in begin van de campagne waren er ook fysieke items als een map, boek, beeld. Lag beetje aan hoeveel je inlegde uiteraard. En uiteraard het complete spel (de singleplayer en multi)

    Nu heb je een schip en toegang tot het multiplayer deel van het spel als je instapt. En moet je de singleplayer nog apart kopen. maar kan me vergissen er veranderd zoveel op moment, op dat gebied. En hou het ook allemaal niet meer zo bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghotirey

    • 2 oktober 2017 11:40
    @teknootje Ok maar waar houdt dan de crowfunding op en begint het ingame aankopen? Bedoel als er dan over zulks een record wordt gesproken lijkt me dat daar een duidelijke scheidslijn moet zitten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Magister

    • 3 oktober 2017 09:00
    @ghotirey op het moment dat de game uit is. Zit hij nog in de alpha/bèta fase.. dan is het crowdfunding ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghotirey

    • 3 oktober 2017 09:35
    @magister Meh met die greenlight mogelijkheden tegenwoordig vind ik het maar een beetje wazig allemaal. Maar goed, in ieder geval mooi om te zien dat een game van dit caliber het zolang vol houdt in deze fase.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Magister

    • 2 oktober 2017 10:10
    @ghotirey Zoals Teknooktje al aangeeft, hangt het helemaal af wanneer je bent ingestapt en wat je hebt gekozen.
    Je kunt nog steeds kiezen om een bepaald schip te kopen met alleen de singleplayer, of ook nog daarbij de multiplayer. Hoe groter het schip, hoe meer geld je kwijt bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 2 oktober 2017 10:34
    Releasedatum ergens in 2022?
    Ergens hoop ik dat dit faalt. Erg he.
    Wel sneu voor alle backers natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 2 oktober 2017 11:04
    Ik ben ingestapt in de beta toendertijd, ben uitgestapt nadat ik in slaap viel van de gameplay, en mijn schip verticaal overdwars geparkeerd stond in de hangar en de boel crashte elke keer als ik hem opstartte. Not my game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mvdz

    • 2 oktober 2017 11:17
    @casualkiller Je bedoelt de hele early alpha waar je alleen nog de "Hangar Module" had. Inmiddels kun je (voornamelijk) bug vrij rondvliegen. En mits ze het nog een keer uitstellen kun je binnen een maand met de 3.0 versie ook op planeten gaan landen etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghotirey

    • 2 oktober 2017 13:02
    @mvdz lol, dat klinkt niet alsof ze al heel erg ver zijn met ontwikkelen, en het spel is al dik 5 jaar oud begrijp ik ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Magister

    • 3 oktober 2017 09:02
    @ghotirey ze zijn al heel erg ver. Het probleem zit hem er in dat de ontwikkelaar "de beste game" wil maken en er dus elke keer weer meer dingen bij probeert te halen. Hierdoor duurt het steeds een stuk langer.
    Bij Elite: Dangerous hebben ze dat anders aangepakt, ze hebben een basis spel uitgebracht die goed speelbaar is en bouwen die verder uit. Voor elke manier wat te zeggen en elke manier heeft ook zeker zijn nadelen, maar het zijn alletwee mooie games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghotirey

    • 3 oktober 2017 09:36
    @magister Gevalletje lost in the details?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 2 oktober 2017 14:53
    Inmiddels al 30 jaar in Alpha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 2 oktober 2017 19:24
    @thedeegee Ja maar ze maken iets wat nog nooit eerder gedaan is op deze schaal!! Dat kost gewoon tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pedra

    • 2 oktober 2017 20:32
    ik koop het wel lekker als het spel eindelijk eens uitkomt