Na het succes van het eerste deel kon een S.T.A.L.K.E.R. 2 niet uitblijven. Met Clear Sky hebben we echter niet te maken met een sequel, maar een prequel. Het spel speelt zich namelijk af in de tijd voor het originele spel. Clear Sky begint op het moment dat de eerste Stalker The Zone gaan betreden.
The Zone is op dat moment erg onstabiel. Allerlei rare gebeurtenissen zorgen voor nieuwe plekken op de map, maar er worden ook Stalkers gescheiden van elkaar en opgesloten in verlaten stukken. Iedereen moet enkel op zichzelf letten om te overleven.
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky staat gepland voor begin 2008.
Met dank aan Phrenetic voor het melden van dit nieuws.
Reacties op: S.T.A.L.K.E.R. prequel Clear Sky aangekondigd
=.FFP.=Fragger
Spray
-=Dominator=-
Nhid
StevieNL
deboon
En zoals eerder gezegd, ik hoop ook dat eerder gesneuvelde features erin komen ditmaal.
LeXuZ
cod_for_ever
Xirow
AlienShine
Had me er zo op verheugd op deel 1 en dat hebben ze bij mij grandioos verknalt.
De patches fixen een hoop maar maakt het geen top-game waar ik op gehoopt had !
2hot los pimpos
Eglaerinion
EvilMonkey900
Blackendtimo
LotLP
maar hij had een paar problemen, OA, het was irritant dat iedereen zo langzaam doodging, veel bugs in de physics etc…
Maar het lopen vond ik niet zo erg, ik vond het juist lame om er voertuigen in te stoppen. Gelukkig draaide hij nog wel op mijn mid-high end PC.
Maar er moesten wat meer RPG achtige elementen in. Echt. En die shit van je wapens en armor die langzaam (te snel eigenlijk) kapot gingen, dat moet je kunnen repareren, laten repareren of zelf het doen met speciale kits ofzo. Want constant nieuwe wapens moeten kopen/vinden was erg irritant, om maar te zwijgen over mijn überdure armor constant opniew moeten kopen. Al die roebels….
Ik hou ook gewoon niet van tijdelijke shit waarvoor je veel geld betaalt, zoals Buff potions in RPG's. Buff spells kosten alleen maar mana, maar potions hebben een limiet. Of scrolls. Behalve stoneskin dan, die is geweldig voor noodgevallen. In die context moet armor niet kapot gaan, of je moet het kunnen repareren.
Ik hoop dat ze wat doen hiermee, en de wereld wat groter en open-ended maken. En de verhaallijn niet zo fokking vaag doen zoals in STALKER, want daar snapte ik geen ruk van.
LotLP
LotLP
LotLP
Wat is bijv. een MMO zonder RPG elementen, je blijft een reusachtige open spelwereld lang hetzelfde. Dat is toch niet leuk?
En ten tweede, zogauw ze voertuigen stoppen in zo'n game, zul je horen dat mensen gaan klagen over dat de wereld te klein is. Maar het lijkt me zeker vet om die irritante leger outposts kapot te rammen met de meest genante dood ooit!
Door een trabant!
Excalibur82
Ik denk dat het een beetje te vergelijken is met de ontwikkeling van GRAW2.
ChrisZ
Je begint als normale kerncentralewerker in Tsjernobyl met een gezin en kinderen, dan komt de ramp. Vrouw en kinderen dood. Huis met aandenkens is leeg geroofd. Alleen in de locker van de kerncentrale liggen nog wat aandenken van je gezin. (kleurplaten, foto''s etc.) Voor jou zaak om een paar jaar na de ramp deze terug te halen. Je moet deze meneer door een onbegaanbaar traject helpen vol met gewapende plunderaars en andere gevaarlijke beesten (geen mutanten shit)…
Het is imho nu een beetje uitgekauwd…